[E46] zapalajca sie kontrola oleju

Touldie
Posty: 2
Rejestracja: 29 maja 11, 21:00
BMW: 316 1.8 Compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#11

Post autor: Touldie »

Witam wszystkich forumowiczów :)


Jestem tutaj nowy, ponieważ przejąłem od rodziców BMW E46 316i 1.8 2001r. Compact. Sorki za odkop, ale nie chciałem zakładać nowego wątku, a dopisać się już do istniejącego.

Objawy wizualno-dźwiękowe:
Po odpaleniu silnik głośniej pracuje (na moje ucho, jakbym miał diesela) i pali się na czerwono kontrolka oleju. Gdy podbiję obroty, albo ruszę i przejadę kawałek, silnik zaczyna pracować cicho, a kontrolka przestaje świecić. Jednakże podczas jazdy, gdy obroty są minimalne lub na skrzyżowaniu, gdy stoję, kontrolka potrafi się zapalić ponownie i nieregularnie migać. Wydaje mi się, że silnik ponownie zaczyna chodzić "dieselowato", ale chyba nie zawsze - nie jestem pewny, bo jeszcze za mało kilometrów zrobiłem tym samochodem.

Z rozmowy z ojcem dowiedziałem się, że olej nie był wymieniany od dwóch lat, zaś na karteczce LOTOS do kolejnej wymiany pozostało 4 tyś. Dowiedziałem się też, że ojciec miesiąc temu sprawdzał stan i był OK. Silnik nie bierze oleju. Nie wiem jaki rodzaj oleju był wlewany. Dokładniejsze oględziny zrobię dopiero jutro albo pojutrze, bo dopiero co ściągnąłem samochód do siebie i nie oglądałem butelki od oleju.

Mam w związku z tym dylemat, bo nie wiem czy jechać z tym do jakiegoś warsztatu, czy do jakiegoś ASO, czy do autoryzowanego serwisu BMW (tak, wiem, większa kasa, ale może warto?)

Od razu przyznaję się, że jestem kompletnie zielony w tych sprawach, bo samochody nigdy nie były moją domeną... Zdaję sobie również sprawę, że takiego laika i amatora jak ja łatwo wpuścić w maliny... Chciałbym tę oczywistość w negatywnych skutkach zmniejszyć do minimum. Wystarczająco dużo nasłuchałem się od znajomych posiadających samochody przekleństw na mechaników i ich spartolonej roboty. Dlatego zwracam się do Was, bardziej zaawansowanych użytkowników BMW, abyście doradzili, co zrobić z opisywanym przeze mnie problemem i doradzili, co robić na przyszłość przy kolejnych usterkach (chodzi o ogólną radę :))

Ogólnie, to chciałbym wybrać się na przegląd tego samochodu (komputerowy), bo rodzice nie byli, chyba jedynie w stacji diagnostycznej... Plus, świeci się kontrolka od poduszki, no i ten problem z kontrolką od oleju... Czy w tej "złożonej" sytuacji warto wybrać się do serwisu BMW? Być może jestem w błędzie, ale wydaje mi się, że serwis jest bardziej "pewny", choć to też może być złudne...

Proszę o pomoc i doradzenie mi, jak postąpić, bo serwisowy brak "troski" ze strony ojca o ten samochód wydaje mi się być rażącym błędem... A może to normalne? Może to ja jestem jakiś przewrażliwiony i nie powinienem się przejmować, że silnik jakoś głośniej czasami pracuje i zapala się jakaś kontrolka, bo przecież jest wszystko w porządku, gdyż nie bierze oleju i jego stan jest OK?

Dziękuję wszystkim, którzy przebrnęli przez tę ścianę tekstu :) To jest mój drugi samochód w moim życiu, który dostał się pod moją opiekę.
OSA BMW

#12

Post autor: OSA BMW »

Na poczatek zaczal bym od wymiany plynow i filtrow.Stary czy nie wlasciwy olej moze doprowadzic silnik do ruiny,nie bedzie trzymal cisnienia i nie spelnia wlasciwego smarowania silnika.Olej mozesz wymienic sam jezeli nie umiesz zlec to w polecanym przez znajomych warsztacie.Natomiast jezeli chodzi o kontrolke poduszki to stawiam na mate zajetosci siedzenia pasazera ,a o tym jest dosc sporo na naszym forum :)
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#13

Post autor: romanikxxl »

Mi się wydaje ,że jest lipna pompa oleju i na wolnych obr. daje słabe ciśnienie i silnik zaczyna klekotać. Tu szukałbym przyczyny.Dodam,że miałem podobne objawy w innym aucie i po wymianie pompy olejowej zero problemów.
Romanikxxl
Touldie
Posty: 2
Rejestracja: 29 maja 11, 21:00
BMW: 316 1.8 Compact
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#14

Post autor: Touldie »

Witam.

Dzięki za odpowiedzi. Wymieniłem olej i silnik zaczął normalnie pracować. Po starcie wydaje już normalny odgłosy pracy i kontrolka przestała się zapalać. Trasy jeszcze nie robiłem, ale wydaje się, że problem został rozwiązany. Prawdopodobnie ktoś coś spartolił przy poprzedniej wymianie oleju i mam nadzieję, że to tylko to. A jeszcze podpytam, jakie powinny być ustawione obroty silnika na jałowym biegu? U mnie wskazówka wychyla się tak trochę ponad 0.5, czyli jest gdzieś tak 0.6 - 0.7.

Teraz została jeszcze tylko sprawa z kontrolką od poduszki i w zasadzie to wszystko z mechaniczno-elektrycznych rzeczy.
OSA BMW

#15

Post autor: OSA BMW »

Obroty masz ok :)
droszkiewicz79
Posty: 1
Rejestracja: 27 gru 11, 21:03
BMW: e38,e46,e60
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#16

Post autor: droszkiewicz79 »

Witam. Mam problem z e 46 1.9 benz. Po odpaleniu samochodu po jakiejś chwili zapala się żółta kontrolka od oleju i gaśnie po ok 10 sekundach. Stan oleju jest ok. Czy może to byc czujnik poziomu oleju w misce olejowej?? Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#17

Post autor: Maniek »

Tak, to znaczy, że uszkodzony jest czujnik poziomu oleju który znajduje się w misce olejowej.

Zanim zdecydujesz się na wymianę polecam przeczyścić styki, psiknąć Kontaktem, może akurat pomoże. :beer:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#18

Post autor: GUMMISS »

ManiekTDS pisze:Tak, to znaczy, że uszkodzony jest czujnik poziomu oleju który znajduje się w misce olejowej.

Zanim zdecydujesz się na wymianę polecam przeczyścić styki, psiknąć Kontaktem, może akurat pomoże. :beer:
U mnie pomogło na kilka tygodni, taraz jak zleje olej to wykręce dziada, umyje dokładnie, wydrapie styki i powinno działać kolejne 11 lat :crazy: :crazy: :crazy:
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”