[E46] zapalajca sie kontrola oleju
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 maja 11, 21:00
- BMW: 316 1.8 Compact
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Witam wszystkich forumowiczów
Jestem tutaj nowy, ponieważ przejąłem od rodziców BMW E46 316i 1.8 2001r. Compact. Sorki za odkop, ale nie chciałem zakładać nowego wątku, a dopisać się już do istniejącego.
Objawy wizualno-dźwiękowe:
Po odpaleniu silnik głośniej pracuje (na moje ucho, jakbym miał diesela) i pali się na czerwono kontrolka oleju. Gdy podbiję obroty, albo ruszę i przejadę kawałek, silnik zaczyna pracować cicho, a kontrolka przestaje świecić. Jednakże podczas jazdy, gdy obroty są minimalne lub na skrzyżowaniu, gdy stoję, kontrolka potrafi się zapalić ponownie i nieregularnie migać. Wydaje mi się, że silnik ponownie zaczyna chodzić "dieselowato", ale chyba nie zawsze - nie jestem pewny, bo jeszcze za mało kilometrów zrobiłem tym samochodem.
Z rozmowy z ojcem dowiedziałem się, że olej nie był wymieniany od dwóch lat, zaś na karteczce LOTOS do kolejnej wymiany pozostało 4 tyś. Dowiedziałem się też, że ojciec miesiąc temu sprawdzał stan i był OK. Silnik nie bierze oleju. Nie wiem jaki rodzaj oleju był wlewany. Dokładniejsze oględziny zrobię dopiero jutro albo pojutrze, bo dopiero co ściągnąłem samochód do siebie i nie oglądałem butelki od oleju.
Mam w związku z tym dylemat, bo nie wiem czy jechać z tym do jakiegoś warsztatu, czy do jakiegoś ASO, czy do autoryzowanego serwisu BMW (tak, wiem, większa kasa, ale może warto?)
Od razu przyznaję się, że jestem kompletnie zielony w tych sprawach, bo samochody nigdy nie były moją domeną... Zdaję sobie również sprawę, że takiego laika i amatora jak ja łatwo wpuścić w maliny... Chciałbym tę oczywistość w negatywnych skutkach zmniejszyć do minimum. Wystarczająco dużo nasłuchałem się od znajomych posiadających samochody przekleństw na mechaników i ich spartolonej roboty. Dlatego zwracam się do Was, bardziej zaawansowanych użytkowników BMW, abyście doradzili, co zrobić z opisywanym przeze mnie problemem i doradzili, co robić na przyszłość przy kolejnych usterkach (chodzi o ogólną radę )
Ogólnie, to chciałbym wybrać się na przegląd tego samochodu (komputerowy), bo rodzice nie byli, chyba jedynie w stacji diagnostycznej... Plus, świeci się kontrolka od poduszki, no i ten problem z kontrolką od oleju... Czy w tej "złożonej" sytuacji warto wybrać się do serwisu BMW? Być może jestem w błędzie, ale wydaje mi się, że serwis jest bardziej "pewny", choć to też może być złudne...
Proszę o pomoc i doradzenie mi, jak postąpić, bo serwisowy brak "troski" ze strony ojca o ten samochód wydaje mi się być rażącym błędem... A może to normalne? Może to ja jestem jakiś przewrażliwiony i nie powinienem się przejmować, że silnik jakoś głośniej czasami pracuje i zapala się jakaś kontrolka, bo przecież jest wszystko w porządku, gdyż nie bierze oleju i jego stan jest OK?
Dziękuję wszystkim, którzy przebrnęli przez tę ścianę tekstu To jest mój drugi samochód w moim życiu, który dostał się pod moją opiekę.
Jestem tutaj nowy, ponieważ przejąłem od rodziców BMW E46 316i 1.8 2001r. Compact. Sorki za odkop, ale nie chciałem zakładać nowego wątku, a dopisać się już do istniejącego.
Objawy wizualno-dźwiękowe:
Po odpaleniu silnik głośniej pracuje (na moje ucho, jakbym miał diesela) i pali się na czerwono kontrolka oleju. Gdy podbiję obroty, albo ruszę i przejadę kawałek, silnik zaczyna pracować cicho, a kontrolka przestaje świecić. Jednakże podczas jazdy, gdy obroty są minimalne lub na skrzyżowaniu, gdy stoję, kontrolka potrafi się zapalić ponownie i nieregularnie migać. Wydaje mi się, że silnik ponownie zaczyna chodzić "dieselowato", ale chyba nie zawsze - nie jestem pewny, bo jeszcze za mało kilometrów zrobiłem tym samochodem.
Z rozmowy z ojcem dowiedziałem się, że olej nie był wymieniany od dwóch lat, zaś na karteczce LOTOS do kolejnej wymiany pozostało 4 tyś. Dowiedziałem się też, że ojciec miesiąc temu sprawdzał stan i był OK. Silnik nie bierze oleju. Nie wiem jaki rodzaj oleju był wlewany. Dokładniejsze oględziny zrobię dopiero jutro albo pojutrze, bo dopiero co ściągnąłem samochód do siebie i nie oglądałem butelki od oleju.
Mam w związku z tym dylemat, bo nie wiem czy jechać z tym do jakiegoś warsztatu, czy do jakiegoś ASO, czy do autoryzowanego serwisu BMW (tak, wiem, większa kasa, ale może warto?)
Od razu przyznaję się, że jestem kompletnie zielony w tych sprawach, bo samochody nigdy nie były moją domeną... Zdaję sobie również sprawę, że takiego laika i amatora jak ja łatwo wpuścić w maliny... Chciałbym tę oczywistość w negatywnych skutkach zmniejszyć do minimum. Wystarczająco dużo nasłuchałem się od znajomych posiadających samochody przekleństw na mechaników i ich spartolonej roboty. Dlatego zwracam się do Was, bardziej zaawansowanych użytkowników BMW, abyście doradzili, co zrobić z opisywanym przeze mnie problemem i doradzili, co robić na przyszłość przy kolejnych usterkach (chodzi o ogólną radę )
Ogólnie, to chciałbym wybrać się na przegląd tego samochodu (komputerowy), bo rodzice nie byli, chyba jedynie w stacji diagnostycznej... Plus, świeci się kontrolka od poduszki, no i ten problem z kontrolką od oleju... Czy w tej "złożonej" sytuacji warto wybrać się do serwisu BMW? Być może jestem w błędzie, ale wydaje mi się, że serwis jest bardziej "pewny", choć to też może być złudne...
Proszę o pomoc i doradzenie mi, jak postąpić, bo serwisowy brak "troski" ze strony ojca o ten samochód wydaje mi się być rażącym błędem... A może to normalne? Może to ja jestem jakiś przewrażliwiony i nie powinienem się przejmować, że silnik jakoś głośniej czasami pracuje i zapala się jakaś kontrolka, bo przecież jest wszystko w porządku, gdyż nie bierze oleju i jego stan jest OK?
Dziękuję wszystkim, którzy przebrnęli przez tę ścianę tekstu To jest mój drugi samochód w moim życiu, który dostał się pod moją opiekę.
Na poczatek zaczal bym od wymiany plynow i filtrow.Stary czy nie wlasciwy olej moze doprowadzic silnik do ruiny,nie bedzie trzymal cisnienia i nie spelnia wlasciwego smarowania silnika.Olej mozesz wymienic sam jezeli nie umiesz zlec to w polecanym przez znajomych warsztacie.Natomiast jezeli chodzi o kontrolke poduszki to stawiam na mate zajetosci siedzenia pasazera ,a o tym jest dosc sporo na naszym forum
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Mi się wydaje ,że jest lipna pompa oleju i na wolnych obr. daje słabe ciśnienie i silnik zaczyna klekotać. Tu szukałbym przyczyny.Dodam,że miałem podobne objawy w innym aucie i po wymianie pompy olejowej zero problemów.
Romanikxxl
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 maja 11, 21:00
- BMW: 316 1.8 Compact
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Białystok
Witam.
Dzięki za odpowiedzi. Wymieniłem olej i silnik zaczął normalnie pracować. Po starcie wydaje już normalny odgłosy pracy i kontrolka przestała się zapalać. Trasy jeszcze nie robiłem, ale wydaje się, że problem został rozwiązany. Prawdopodobnie ktoś coś spartolił przy poprzedniej wymianie oleju i mam nadzieję, że to tylko to. A jeszcze podpytam, jakie powinny być ustawione obroty silnika na jałowym biegu? U mnie wskazówka wychyla się tak trochę ponad 0.5, czyli jest gdzieś tak 0.6 - 0.7.
Teraz została jeszcze tylko sprawa z kontrolką od poduszki i w zasadzie to wszystko z mechaniczno-elektrycznych rzeczy.
Dzięki za odpowiedzi. Wymieniłem olej i silnik zaczął normalnie pracować. Po starcie wydaje już normalny odgłosy pracy i kontrolka przestała się zapalać. Trasy jeszcze nie robiłem, ale wydaje się, że problem został rozwiązany. Prawdopodobnie ktoś coś spartolił przy poprzedniej wymianie oleju i mam nadzieję, że to tylko to. A jeszcze podpytam, jakie powinny być ustawione obroty silnika na jałowym biegu? U mnie wskazówka wychyla się tak trochę ponad 0.5, czyli jest gdzieś tak 0.6 - 0.7.
Teraz została jeszcze tylko sprawa z kontrolką od poduszki i w zasadzie to wszystko z mechaniczno-elektrycznych rzeczy.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 gru 11, 21:03
- BMW: e38,e46,e60
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
Witam. Mam problem z e 46 1.9 benz. Po odpaleniu samochodu po jakiejś chwili zapala się żółta kontrolka od oleju i gaśnie po ok 10 sekundach. Stan oleju jest ok. Czy może to byc czujnik poziomu oleju w misce olejowej?? Pozdrawiam.
- Maniek
- Bywalec forum
- Posty: 2406
- Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
- BMW: M57N
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto:
- VIN: PK14005
- Lokalizacja: celu do zlikwidowania
Tak, to znaczy, że uszkodzony jest czujnik poziomu oleju który znajduje się w misce olejowej.
Zanim zdecydujesz się na wymianę polecam przeczyścić styki, psiknąć Kontaktem, może akurat pomoże.
Zanim zdecydujesz się na wymianę polecam przeczyścić styki, psiknąć Kontaktem, może akurat pomoże.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
OCEŃ MOJE BMW
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.
How hard can it be ?
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
U mnie pomogło na kilka tygodni, taraz jak zleje olej to wykręce dziada, umyje dokładnie, wydrapie styki i powinno działać kolejne 11 latManiekTDS pisze:Tak, to znaczy, że uszkodzony jest czujnik poziomu oleju który znajduje się w misce olejowej.
Zanim zdecydujesz się na wymianę polecam przeczyścić styki, psiknąć Kontaktem, może akurat pomoże.
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 1608 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MarcinGS
-
- 19 Odpowiedzi
- 3549 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dwoogeee
-
- 1 Odpowiedzi
- 1179 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 6264 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 4 Odpowiedzi
- 858 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Janek Terror
-
- 0 Odpowiedzi
- 1171 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 9 Odpowiedzi
- 4139 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Flaczek
-
- 0 Odpowiedzi
- 1423 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kawbandos
-
- 16 Odpowiedzi
- 10399 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bady
-
- 5 Odpowiedzi
- 2152 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roque