[E46] Wymiana świec żarowych/sterownika

y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#11

Post autor: y0shi »

Panowie to jak? Ma ktoś namiar, na kogoś kto sprzedaje te zaślepki ? Ponoć jest gostek, który robi te zaślepki z jakiegoś tworzywa/gumy , ale nie mogę znaleźć namiaru na niego.. :x
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#12

Post autor: Maniek »

Zrób wg schematu, wstawienie tam śruby też będzie dobrym rozwiązaniem - na pewno lepszym niż te nieszczęsne klapki. U siebie klapki mam zaślepione odkąd kupiłem auto. Któregoś dnia postanowiłem rozebrać dolot i je wyjąć a tutaj zonk, hehe, klapek nie ma :D
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#13

Post autor: y0shi »

ja wolalbym zaślepki;p sruby imo od drgań moga na plastiku sie poluzowac + temperatura
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#14

Post autor: Maniek »

To już jak tam sobie uważasz. Zrobiłbyś to na nakrętkach samokontrujących a dodatkowo gwint posmarował hermetykiem i zaślepki na wieki 8)
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#15

Post autor: y0shi »

sirek, próbowałem sie z nim skontaktowac na pw i na maila ale cisza.. masz moze numer tel??
Czy moze poprostu z ebaya brales? Gość jest z mazowsza z tego co wiem, ja z wawy, wiec moglbym osobiscie odebrac..
Zależy mi na czasie bo bunia stoi rozebrana u mechanika.. i od razu bym to załatwił :P
Dobra nowina, świece wymienione, udało się odkręcić ta zapieczoną.

pozdro
aRTWid
Posty: 1
Rejestracja: 14 wrz 10, 15:26
BMW: 320d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#16

Post autor: aRTWid »

a gdzie wymieniałeś świece?? i jaki koszt.. Szukam kogoś godnego polecenia. Sam bym wymienił.. ale takie mrozy a garażu brak..
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#17

Post autor: y0shi »

Ja robilem w sochaczewie u kolegi mechanika, jutro odstawiam fure do Auto Mako na białołece.. swiece nowki przekaznik tez.. a znow zamarzla.. moj strzeal to pompa podprogowa.. o wtryskach wole nawet nie myslec.. Po robocie dam znac, czy auto mako warto polecic;) Odstawiam tam po ponoc maja dobrego kompa do diagnostyki, a na tym mi najbardziej zalezy.. bo napewno nie bede 3 x swiec wymianial. Koszt przekaźnika 270 zl za sama czesc.
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#18

Post autor: k3m0t1989 »

Maniek do cholery piszesz o klapkach a masz przedlifta WTF ? przecież wiadomo że ich nie masz od nowości ? :D

co do świec i wymiany sterownika, sterowniki się psują ale znam kolege co naprawia to w moment i po takiej naprawie już się nie zepsują :) często jak pokazuje wszystkie świece spalone to właśnie sterownik. Kolejna sprawa świece można przecież sprawdzić jak się zdejmie kolektor, uszczelek nie trzeba nowych. Kolejna sprawa to jak wyjąć świece i nic nie ukręcić, autko sobie przygotowujemy do wyjęcia kolektora czyli wyciągamy wszystko tak żeby został goły kolektor (wszelkie osłony, rynienki filtra kabinowego etc) i potem wio na ulice, włączamy test 7 i sprawdzamy kiedy będzie ~90 stopni silnika.
Powrót do mechaniora, szybki demontaż kolektora i świece można niemalże palcami wyciągać. Bez żadnego kręcenia, bez żadnego zalewania.
Wczoraj byłem właśnie przy wymianie w 330d poliftowej sterownika i świec. Banalna sprawa w sumie.


EDIT : Teraz już to wiem :) // MOD
rafalski
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 23 wrz 10, 14:13
BMW: 330cd , m-pakiet. 259km 516nm
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: bialystok

#19

Post autor: rafalski »

A ile biora mniej wiecej za wymiane swiec , swiece mam swoje.
dawidd3
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 30 sty 11, 7:38
BMW: E82 123d
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Turek

#20

Post autor: dawidd3 »

Różnie, po znajomości to pewnie z 50zł ;) W renomowanym warsztacie to z 40zł od sztuki pewnie. Ja klapki zaślepiłem śrubami, na które nakręciłem nakrętki, wcześniej śruby posmarowałem hermetykiem, dzięki któremu nakrętki się nie popuszczą. Następnie śruby jeszcze zaklepałem, gdyby na skutek drgań i temperatury się popuściły to i tak nie mają szansy spaść/odkręcić się ;) Temat na wieki wieków ;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”