[e46] Wymiana panelu klimatyzacji!

Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#51

Post autor: Młody90 »

gdzieś wyczytałem ze to licznik %)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#52

Post autor: mariryb »

Też tak podejrzewam, ale nie jestem pewien jeszcze.

I jeszcze taka sprawa. Pin 9 jest podłączony do K143 - przekaźnika sprzęgła klimatyzacji (do niego wcześniej wspomniany plus) U mnie nie ma tego przekaźnika. Czy przekaźniki wszystkie są takie same? tzn jak kupie jakiś przekaźnik z bmw (np nie ten od klimy) to będzie ok czy musi być konkretnie z tym numerem ?

Edit

Przekażnik już wiem, jest taki
http://allegro.pl/przekaznik-bmw-v23134-k59-x312-61-36-8373700-i3238173852.html
z 5 złączami o numerze 8373700
Ostatnio zmieniony 4 cze 13, 14:03 przez mariryb, łącznie zmieniany 1 raz.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#53

Post autor: Młody90 »

z przekaźnikami mało co miałem doczynienia w szkole więc szcerze nie pomogę.
Ale lepiej chyba kupić z konkretnym numerem i mieć te pewność ,że będzie napewno działać :supcio:
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4025
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#54

Post autor: GUMMISS »

Młody90 pisze:...Ale lepiej chyba kupić z konkretnym numerem i mieć te pewność ,że będzie na pewno działać :supcio:
Tu młody ma 100%% racji, lepiej mieć taki pasującym, ale sprawdź PW, nie kupuj go bo on ma inne zadanie niż dostarczenie + do panelu :) To robi przy okazji, i pewnie "nie wiedząc" o tym :P
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#55

Post autor: Młody90 »

z tego co wiem to przekazniki maja rozne sterowaniia pinami i trzeba najpiew pomierzyc gdzie jest plus itd..
:wink:
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#56

Post autor: mariryb »

Dzięki za Pw. Spróbuje podłączyć bez przekaźnika, no chyba że kupię go przy okazji z kostką do panela bo jeszcze jej nie mam. Nadal nie wiem co to a5, a75. Czy na kostkach w samochodzie są napisane takie oznaczenia np na kostce licznika czy może te oznaczenia są tylko w schematach?

I takie moje spostrzeżenie..w tym temacie było poruszane o panelach do diesla i benzyny. Myślę że są takie same jedynie w dieslu jest inna instalacja i z któregoś pinu idzie do podgrzewacza, nawet na tym schemacie chyba jest zaznaczone, a benzynie pewnie nie ma przewodu do podgrzewacza.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#57

Post autor: mariryb »

Mam już kostkę wpinaną do panela. Nadal szukam odpowiedzi odnośnie A5 Instrument panel, A75 instrument control module. Do tego z kostki idzie kabel biało/czerwono/zółty

Obrazek

Ktoś może widział u siebie taki kabelek :) ?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#58

Post autor: Młody90 »

mariryb pisze:Dzięki za Pw. Spróbuje podłączyć bez przekaźnika, no chyba że kupię go przy okazji z kostką do panela bo jeszcze jej nie mam. Nadal nie wiem co to a5, a75. Czy na kostkach w samochodzie są napisane takie oznaczenia np na kostce licznika czy może te oznaczenia są tylko w schematach?

I takie moje spostrzeżenie..w tym temacie było poruszane o panelach do diesla i benzyny. Myślę że są takie same jedynie w dieslu jest inna instalacja i z któregoś pinu idzie do podgrzewacza, nawet na tym schemacie chyba jest zaznaczone, a benzynie pewnie nie ma przewodu do podgrzewacza.
napewno na przekaźnikach masz oznaczenia pinów, jeśli kupisz ORI to powinno być wszystko opisane.
Nie wiem jaki potrzebujesz to bym poszukał w góglu :guma:

co do podgrzewacza do silniki benzynowe tego nie posiadają więc wiązki też nie masz 8)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#59

Post autor: mariryb »

Przekaźnikiem narazie się nie martwię. Wujek Google niestety nic nie wie o A75 instrument control module. Jedynie znalazłem jakieś inne schematy gdzie to tez jest. I zauważyłem że te oznaczenie występuje tez w innych samochodach, bo widziałem jakiś schemat yarisa i Galaxy.

A z podgrzewaczem to wiem, że w benzynie go nie ma, jedynie chciałem zauważyć, że nie ma rozróżnienia na panel benzyna/diesel. Jeśli się nie mylę to na schemacie jest to M50, podłączony do kostki A pin 6. Wspomniałem o tym bo w temacie była dyskusja o różnicy w panelach benzyna/ diesel. Z tego oznacza że nie ma różnicy.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4025
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#60

Post autor: GUMMISS »

Przekaźniki nie różnią się tylko ilością i kształtem pinów. Różnica polega też na sygnale przyłączeniowym i na samym działaniu. Jak widzisz na przykładzie tego od klimy, ma 5 pinów, ale nie przełącza sygnały między pinami, tylko jeden z nich to tylko wyjście i przedłużenie przewodu stały + z wejścia. Są też takie które przewodzą w jedną stronę, a jak jest zamknięty to w obie, albo otwarty daje sygnał 300 ohm, a zamknięty daje sygnał 1200 ohm( czyli inna wartość opornika załącza). Różnic jest dużo więcej, więc jak chcesz żeby nie poszedł dym to musisz założyć o takich numerach i kolorze, jaki powinien być :) Ale w tej chwili nie zawracaj sobie tym głowy, no chyba że sprężarka leży i czeka na wsadzenie :beer:
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Klimatyzacja”