[E46] Wymiana manetki od kierunków na taką z BC
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
- kemer85
- Bywalec forum
- Posty: 183
- Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
- BMW: F11 525d
- Rok produkcji: 2014
- Państwo: PL DE
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Memmingen
- VIN: D699123
Witam!
Przedstawiam Wam gotową fotoporadę na wymianę manetki od kierunkowskazów bez BC (Board Computer) na taką z BC. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości można to bez problemu zrobić w każdym modelu E46 wyposażonym w Climatronic, bo wtedy jest czujnik temperatury potrzebny do wskazań termometra i do kostki manetki dochodzą cztery przewody. W modelach bez Climatronica potrzebny jest dodatkowy termometr i trochę wiedzy z elektroniki aby to podpiąć.
Tu widok manetki bez BC:
Co jest nam potrzebne?
Oczywiście manetka od kierunkowskazów z BC:
Do tego narzędzia:
1. Śrubokręt gwiazdkowy i płaski szeroki do odkręcenia plastiku nad pedałami i gwiazdkowy do plastiku nad kolumną kierownicy.
2. Zestaw kluczy torx, torx 25 by odkręcić manetkę i torx 27 do odkręcenia poduszki.
3. Klucz nasadowy 16 z przedłużką i grzechotką do odkręcenia kierownicy.
Na początek odpinamy klemy z akumulatora
Zaczynamy.
Chcę zaznaczyć, że można to zrobić dowolnie. Ja zacząłem od odkręcenia plastiku nad pedałami i plastików maskujących kolumnę kierowniczą bo myślałem, że da się to wymienić bez odkręcania kierownicy ale to jest i tak nieuniknione i kierownicę trzeba odkręcić to można zacząć od tego bo jest łatwy dostęp potem do całej reszty.
Odkręcamy najpierw poduszkę powietrzną przekręcając kierownicę o 90 stopni w lewo jedna śrubka na torx 27 potem o 90 stopni w prawo druga śrubka również torx 27.
Jak odkręcimy poduszkę mamy taki widok. Wystarczy odpiąć kostkę z poduszki.
Potem odkręcamy samą kierownicę. Potrzebny klucz nasadowy 16mm wraz z grzechotką i przedłużką. Warto poprosić drugą osobę o trzymanie kierownicy, gdy my będziemy odkręcać. Nie ma obaw potem przy ustawieniu kierownicy bo mamy to ładnie zaznaczone by to z powrotem dobrze ustawić.
Zostało teraz odkręcić plastiki maskujące kolumnę kierowniczą. Ten od góry na śrubokręt gwiazdkowy i można go odpiąć od maskującej resztę kawałka skóry, materiału.
Natomiast aby odkręcić ten dolny plastik potrzeba pozbyć się plastiku nad pedałami. Trzy wkręty na gwiazdkowy śrubokręt.
I dwie spinki na płaski, które przekręcamy o 90 stopni w lewo.
Pozostało odpiąć wtyczki w tego plastiku i go wyjąć.
Musimy go odkręcić bo pod nim jest ukryty drugi kołek od dolnego plastiku kolumny.
Te kołki wystarczy nacisnąć w środku, usłyszymy klik i potem je wyciągnąć bo wyglądają tak:
Teraz podważamy ten dolny plastik i wyciągamy go.
Zostało teraz odkręcić cztery wkręty na torx 25 dwa po lewej trzymające manetkę od kierunków i dwa po prawej, następnie podnieść wszystko i wypiąć manetkę od kierunków do dołu.
Tu już po wymianie i dokręceniu.
Po całej wymianie polecam najpierw poskładać plastiki od kolumny kierowniczej, górny i dolny i plastik nad pedałami kierowcy bo mamy lepszy dostęp bez kierownicy. Na kierownicy i na wałku kierowniczym są znaki (nacięcia) i dzięki nimi ustawimy kierownicę dobrze tak jak było.
Po zmontowaniu warto zobaczyć, czy działają kierunki i długie światła.
Podpinamy z powrotem klemy akumulatora.
Oczywiście manetka sama z siebie nie będzie działać i trzeba podpiąć auto pod komputer diagnostyczny i ją aktywować.
Mi osobiście zajęło to dwie godziny z przerwami nie spiesząc się i wycierając kurze przy okazji.
Mam nadzieję, że komuś to pomoże i nie będzie przepłacał w serwisach, itp. Mnie kosztowało to: manetka z BC 50zł i podpięcie pod komputer 100zł.
Przedstawiam Wam gotową fotoporadę na wymianę manetki od kierunkowskazów bez BC (Board Computer) na taką z BC. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości można to bez problemu zrobić w każdym modelu E46 wyposażonym w Climatronic, bo wtedy jest czujnik temperatury potrzebny do wskazań termometra i do kostki manetki dochodzą cztery przewody. W modelach bez Climatronica potrzebny jest dodatkowy termometr i trochę wiedzy z elektroniki aby to podpiąć.
Tu widok manetki bez BC:
Co jest nam potrzebne?
Oczywiście manetka od kierunkowskazów z BC:
Do tego narzędzia:
1. Śrubokręt gwiazdkowy i płaski szeroki do odkręcenia plastiku nad pedałami i gwiazdkowy do plastiku nad kolumną kierownicy.
2. Zestaw kluczy torx, torx 25 by odkręcić manetkę i torx 27 do odkręcenia poduszki.
3. Klucz nasadowy 16 z przedłużką i grzechotką do odkręcenia kierownicy.
Na początek odpinamy klemy z akumulatora
Zaczynamy.
Chcę zaznaczyć, że można to zrobić dowolnie. Ja zacząłem od odkręcenia plastiku nad pedałami i plastików maskujących kolumnę kierowniczą bo myślałem, że da się to wymienić bez odkręcania kierownicy ale to jest i tak nieuniknione i kierownicę trzeba odkręcić to można zacząć od tego bo jest łatwy dostęp potem do całej reszty.
Odkręcamy najpierw poduszkę powietrzną przekręcając kierownicę o 90 stopni w lewo jedna śrubka na torx 27 potem o 90 stopni w prawo druga śrubka również torx 27.
Jak odkręcimy poduszkę mamy taki widok. Wystarczy odpiąć kostkę z poduszki.
Potem odkręcamy samą kierownicę. Potrzebny klucz nasadowy 16mm wraz z grzechotką i przedłużką. Warto poprosić drugą osobę o trzymanie kierownicy, gdy my będziemy odkręcać. Nie ma obaw potem przy ustawieniu kierownicy bo mamy to ładnie zaznaczone by to z powrotem dobrze ustawić.
Zostało teraz odkręcić plastiki maskujące kolumnę kierowniczą. Ten od góry na śrubokręt gwiazdkowy i można go odpiąć od maskującej resztę kawałka skóry, materiału.
Natomiast aby odkręcić ten dolny plastik potrzeba pozbyć się plastiku nad pedałami. Trzy wkręty na gwiazdkowy śrubokręt.
I dwie spinki na płaski, które przekręcamy o 90 stopni w lewo.
Pozostało odpiąć wtyczki w tego plastiku i go wyjąć.
Musimy go odkręcić bo pod nim jest ukryty drugi kołek od dolnego plastiku kolumny.
Te kołki wystarczy nacisnąć w środku, usłyszymy klik i potem je wyciągnąć bo wyglądają tak:
Teraz podważamy ten dolny plastik i wyciągamy go.
Zostało teraz odkręcić cztery wkręty na torx 25 dwa po lewej trzymające manetkę od kierunków i dwa po prawej, następnie podnieść wszystko i wypiąć manetkę od kierunków do dołu.
Tu już po wymianie i dokręceniu.
Po całej wymianie polecam najpierw poskładać plastiki od kolumny kierowniczej, górny i dolny i plastik nad pedałami kierowcy bo mamy lepszy dostęp bez kierownicy. Na kierownicy i na wałku kierowniczym są znaki (nacięcia) i dzięki nimi ustawimy kierownicę dobrze tak jak było.
Po zmontowaniu warto zobaczyć, czy działają kierunki i długie światła.
Podpinamy z powrotem klemy akumulatora.
Oczywiście manetka sama z siebie nie będzie działać i trzeba podpiąć auto pod komputer diagnostyczny i ją aktywować.
Mi osobiście zajęło to dwie godziny z przerwami nie spiesząc się i wycierając kurze przy okazji.
Mam nadzieję, że komuś to pomoże i nie będzie przepłacał w serwisach, itp. Mnie kosztowało to: manetka z BC 50zł i podpięcie pod komputer 100zł.
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie
kemer85
kemer85
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 655 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 3 Odpowiedzi
- 1439 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zupex
-
- 1 Odpowiedzi
- 1002 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 2587 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Derailers37
-
- 79 Odpowiedzi
- 26948 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawko81
-
- 44 Odpowiedzi
- 77466 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jan5
-
- 11 Odpowiedzi
- 12156 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 1 Odpowiedzi
- 1126 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 3 Odpowiedzi
- 900 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg