e46 wymiana kolumny kierownicy

rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: rysiektr »

Panowie, wymienialiście kiedyś kolumnę kierownicy w e46? Wszystkie e46 miały tę samą kolumnę (w sensie przedlift polift), bo muszę kupić jakąś?
Jam tam jest z wymianą stacyjki?
Chyba, że wysypuje się tam jakieś łożysko bądź tulejka, którą da się wymienić i nie trzeba wymieniać całej kolumny?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Siema, ja wymieniałem. Padło właśnie łożysko, a że jest nie wymienne to musiałem całą kolumnę wymieniać. Kupiłem używkę, choć do tej pory mam nasrane czy nie walnie. Także polecałbym regenerację u fachowców, bo używka to lotto. Ale liftowa i przed to ta sama kolumna, wyjąć i wsadzić to jest masakra, kilka godzin walki. Z tego co pamiętam to sama stacyjka to był pikuś.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: rysiektr »

To kolumny regenerują? Wiedziałem, że magle regenerują ale kolumny? U mnie jest spory luz na dole kolumny, przy czujniku kąta skrętu. Jak się szarpie za kolumnę to słychać pukanie stamtąd. Tam jest jakieś łożysko, które się mogło wysypać?
Mówisz, że stacyjka to pikuś :-) co było najgorsze do zrobienia? W takim razie muszę sobie kilka godzin po pracy wygospodarować...
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: zibi_j1 »

nie pamiętam dokładnie, ale coś mi świta ze kolumna do całego wspornika który jest pod deską rozdzielczą przykręcona jest na zrywalną śrubę czy coś takiego... i to może być kuku. bardzo się ucieszyłem jak zdołałem zrobić swoją robotę bez wyjmowania wspornika i demontażu tego połączenia
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#5

Post autor: Dobrodziej_1983 »

No regenerują magle, zależy co Ci padło :) . Jak łożysko to kolumne za ok 120zł dostaniesz używkę, ale zabawy tam jest sporo. Mi wsio robił mechanik, mówił że to wydobyć to jest masakra. Może był słaby :D a stacyjkę robił już gość od stacyjek i pamiętam że mówił że to już był pikuś przy kolumnie. Sam bym tego w życiu chyba nie ogarnął, nawet z lenistwa i braku warunków. Za samą robotę chyba 500/600 zapłaciłem jak dobrze pamiętam. Tyle wiem co z rozmowy z nimi. :wink: Strzelam teraz, ale coś mi świta że luz można jeszcze wyregulować jakąś śrubą, ale jak mi padło łożysko to przy kręceniu kierą kolumna strzykała/strzelała.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: rysiektr »

Aaaaaaaaaaaaaa myślałem, że sam wymieniałeś kolumnę, to bym Cię wypytał co i jak a tak to kicha. Kolumny na allegro są już od 20zł :-), roboty dużo, ale po wstępnych rozbiórkach widzę, że bez tragedii, więcej miałem ze zdjęciem skrzyni przy wymianie sprzęgła bo musiałem kolektor dolotowy wyciągać. Magle to nawet mój kolega regeneruje, ale jak go zapytałem o kolumny do osobówek to się mocno zdziwił, stąd moje pytanie, bo ja tez nie słyszałem żeby w kolumny w osobówkach regenerowali.
Wiem, ze w e34 chyba była śruba do regulacji luzu ale w swojej jak zdjąłem osłonę kolumny, żeby zobaczyć co to stuka to śruby nie widziałem, chyba, że źle patrzyłem :-) Na pewno w E46 na maglu jest śruba która możesz regulować docisk listwy zębatej.
Zibi zrywalna śruba mówisz... to mnie pocieszyłeś...podejrzewam, że stacyjka też w podobny sposób jest montowana, przynajmniej z takimi rozwiązaniami spotkałem się w innych samochodach. No nic Panowie, pozostaje mi zamówić używaną kolumnę zakasać rękawy i przecierać szlaki.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#7

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Myślałem że chodzi Ci bardziej o koszty, w takim razie niestety nie pomogę :pardon: , ale trzymam kciuki :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: rysiektr »

Nie nie. Jestem z tych co sami naprawiają swoje samochody :-) od zawsze siedziałem w mechanice i przez to szkoda mi nerwów i pieniędzy na użeranie się z psujami i udowadnianie im, że nie tak powinna wyglądać naprawa.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#9

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Zazdroszczę, sam też staram się robić ile się da samemu. Tylko moje granice są bliżej :crazy: no ale kiedyś.. daj znać ile to faktycznie pracy i czy faktycznie taki dramat. Dodam że moje auto trzymali 12 dni roboczych :x pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: rysiektr »

Wszystko jest dla ludzi, wystarczy się nie bać, że się popsuje :-) 12 dni? masakra jakaś, widać, że to pracochłonne ale to już przesada, może nie wiedzieli jak skalibrować czujnik kąta skrętu :-) Genralnie postaram się w trakcie naprawy robić zdjęcia - dużo zdjęć, to jakąś fotoporadę zrobię - dla potomnych :-)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ kierowniczy”