e46 wymiana kolumny kierownicy
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Panowie, wymienialiście kiedyś kolumnę kierownicy w e46? Wszystkie e46 miały tę samą kolumnę (w sensie przedlift polift), bo muszę kupić jakąś?
Jam tam jest z wymianą stacyjki?
Chyba, że wysypuje się tam jakieś łożysko bądź tulejka, którą da się wymienić i nie trzeba wymieniać całej kolumny?
Jam tam jest z wymianą stacyjki?
Chyba, że wysypuje się tam jakieś łożysko bądź tulejka, którą da się wymienić i nie trzeba wymieniać całej kolumny?
Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
Siema, ja wymieniałem. Padło właśnie łożysko, a że jest nie wymienne to musiałem całą kolumnę wymieniać. Kupiłem używkę, choć do tej pory mam nasrane czy nie walnie. Także polecałbym regenerację u fachowców, bo używka to lotto. Ale liftowa i przed to ta sama kolumna, wyjąć i wsadzić to jest masakra, kilka godzin walki. Z tego co pamiętam to sama stacyjka to był pikuś.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
To kolumny regenerują? Wiedziałem, że magle regenerują ale kolumny? U mnie jest spory luz na dole kolumny, przy czujniku kąta skrętu. Jak się szarpie za kolumnę to słychać pukanie stamtąd. Tam jest jakieś łożysko, które się mogło wysypać?
Mówisz, że stacyjka to pikuś
co było najgorsze do zrobienia? W takim razie muszę sobie kilka godzin po pracy wygospodarować...
Mówisz, że stacyjka to pikuś

Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
nie pamiętam dokładnie, ale coś mi świta ze kolumna do całego wspornika który jest pod deską rozdzielczą przykręcona jest na zrywalną śrubę czy coś takiego... i to może być kuku. bardzo się ucieszyłem jak zdołałem zrobić swoją robotę bez wyjmowania wspornika i demontażu tego połączenia
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie
)
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483


https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
No regenerują magle, zależy co Ci padło
. Jak łożysko to kolumne za ok 120zł dostaniesz używkę, ale zabawy tam jest sporo. Mi wsio robił mechanik, mówił że to wydobyć to jest masakra. Może był słaby
a stacyjkę robił już gość od stacyjek i pamiętam że mówił że to już był pikuś przy kolumnie. Sam bym tego w życiu chyba nie ogarnął, nawet z lenistwa i braku warunków. Za samą robotę chyba 500/600 zapłaciłem jak dobrze pamiętam. Tyle wiem co z rozmowy z nimi.
Strzelam teraz, ale coś mi świta że luz można jeszcze wyregulować jakąś śrubą, ale jak mi padło łożysko to przy kręceniu kierą kolumna strzykała/strzelała.



Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Aaaaaaaaaaaaaa myślałem, że sam wymieniałeś kolumnę, to bym Cię wypytał co i jak a tak to kicha. Kolumny na allegro są już od 20zł
, roboty dużo, ale po wstępnych rozbiórkach widzę, że bez tragedii, więcej miałem ze zdjęciem skrzyni przy wymianie sprzęgła bo musiałem kolektor dolotowy wyciągać. Magle to nawet mój kolega regeneruje, ale jak go zapytałem o kolumny do osobówek to się mocno zdziwił, stąd moje pytanie, bo ja tez nie słyszałem żeby w kolumny w osobówkach regenerowali.
Wiem, ze w e34 chyba była śruba do regulacji luzu ale w swojej jak zdjąłem osłonę kolumny, żeby zobaczyć co to stuka to śruby nie widziałem, chyba, że źle patrzyłem
Na pewno w E46 na maglu jest śruba która możesz regulować docisk listwy zębatej.
Zibi zrywalna śruba mówisz... to mnie pocieszyłeś...podejrzewam, że stacyjka też w podobny sposób jest montowana, przynajmniej z takimi rozwiązaniami spotkałem się w innych samochodach. No nic Panowie, pozostaje mi zamówić używaną kolumnę zakasać rękawy i przecierać szlaki.

Wiem, ze w e34 chyba była śruba do regulacji luzu ale w swojej jak zdjąłem osłonę kolumny, żeby zobaczyć co to stuka to śruby nie widziałem, chyba, że źle patrzyłem

Zibi zrywalna śruba mówisz... to mnie pocieszyłeś...podejrzewam, że stacyjka też w podobny sposób jest montowana, przynajmniej z takimi rozwiązaniami spotkałem się w innych samochodach. No nic Panowie, pozostaje mi zamówić używaną kolumnę zakasać rękawy i przecierać szlaki.
Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
Myślałem że chodzi Ci bardziej o koszty, w takim razie niestety nie pomogę
, ale trzymam kciuki 


Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Nie nie. Jestem z tych co sami naprawiają swoje samochody
od zawsze siedziałem w mechanice i przez to szkoda mi nerwów i pieniędzy na użeranie się z psujami i udowadnianie im, że nie tak powinna wyglądać naprawa.

Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
Zazdroszczę, sam też staram się robić ile się da samemu. Tylko moje granice są bliżej
no ale kiedyś.. daj znać ile to faktycznie pracy i czy faktycznie taki dramat. Dodam że moje auto trzymali 12 dni roboczych
pozdrawiam.


Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 684
- Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
- BMW: E46 Touring N42B20A
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Wszystko jest dla ludzi, wystarczy się nie bać, że się popsuje
12 dni? masakra jakaś, widać, że to pracochłonne ale to już przesada, może nie wiedzieli jak skalibrować czujnik kąta skrętu
Genralnie postaram się w trakcie naprawy robić zdjęcia - dużo zdjęć, to jakąś fotoporadę zrobię - dla potomnych 



Moje BMW
E46 318i Touring by rysiektr
E46 318i Touring by rysiektr
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 3 Odpowiedzi
- 1606 Odsłony
-
Ostatni post autor: Miłosz
-
- 5 Odpowiedzi
- 2084 Odsłony
-
Ostatni post autor: Palec11
-
- 1 Odpowiedzi
- 2041 Odsłony
-
Ostatni post autor: Adriano123
-
- 1 Odpowiedzi
- 850 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 10056 Odsłony
-
Ostatni post autor: Asargul
-
- 61 Odpowiedzi
- 21429 Odsłony
-
Ostatni post autor: deka87
-
- 14 Odpowiedzi
- 10538 Odsłony
-
Ostatni post autor: szymon111
-
- 0 Odpowiedzi
- 1873 Odsłony
-
Ostatni post autor: Efka
-
- 12 Odpowiedzi
- 16267 Odsłony
-
Ostatni post autor: DamianRR