[E46] Ukręcona śruba rozpórki dolnej/wzmocnienia

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#1

Post autor: noSound87 »

Witam,

przy zabawie z wymianą wahaczy...podkusiło mnie wymontowanie wzmocnienia podwozia (chciałem tylko poluzować jego prawą część aby mieć ułatwiony dostęp do montażu tulei).

Pech chciał, że przy odkręcaniu ukręcił mi się łeb śruby i została ona w gwincie podwozia, na głębokości ok 2-3mm.
Obecnie próbowałem wykręcić wykrętakiem do śrub.
Rozwierciłem małym i potem większym wiertłem i za chiny nie chce wyjść.

Czy miałby ktoś jakiś patent na to? Z góry informuję, że spawanie nie wchodzi w grę...z powodu tego, że śruba NIE WYSTAJE, jest głęboko w gwincie.

Poniżej dla przykładu podaje link do aukcji jak wygląda ta rozpórka:
http://allegro.pl/bmw-e46-dolne-wzmocnienie-trojkat-rozporka-i3569559286.html

a tak w ogóle na przyszłość ;) Czy można ją zastąpić czymś innym? Jakąś lepszą?
BMW by noSound
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Podgrzać i odkręcić tym czym próbowałeś do tej pory, ewentualnie rozwiercić i nagwintować coś większego, do tego grubsza śruba i tyle...
Opcji za wiele nie ma.
Wszystko zależy od tego jakim sprzętem dysponujesz...
Ew. kup profi zestaw do zerwanych śrub, tylko nie taki za 20zł...
Coś w tym stylu, tylko akurat nie bierz tej firmy http://allegro.pl/bahco-1435-5-wykretaki-do-urwanych-srub-wykretak-i3619599283.html
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#3

Post autor: noSound87 »

z tego co widzę, na allegro ten zestaw jest najdroższy...reszta to niby buble po 20-30zł
BMW by noSound
Obrazek
noSound87
Bywalec forum
Posty: 258
Rejestracja: 16 wrz 13, 14:06
BMW: E46 318i M43
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#4

Post autor: noSound87 »

Witam,

z racji takiej iż nie lubię pozostawiać tematu bez "echa" to napiszę jak uporałem się z problemem.

Rozwierciłem śrubę coraz to większym wiertłem do metalu (od 2 - 8 wiertłem), resztki śruby wydłubałem za pomocą śrubokrętu i młotka ;)
Lekko naruszony gwint nagwintowałem gwintownikiem M10 (wszedł idealnie - nie musiałem gwintować "nad-wymiar") i zamontowałem nową śrubę tak jak w oryginalne - M10
Całość kosztowała mnie trochę nerwów i 2 weekendy z głowy ale warto było (ważne aby się nie poddawać!)

Szczegóły w moim temacie :)

Tak więc problem został rozwiązany.
BMW by noSound
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”