e46 Tuleje wahacza przod

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#11

Post autor: Mariuszpol »

To sam nie wiem czy robić samemu czy do mechanika

no przecież co pojde i powiem mechanikowi że jak będzie zakładał niech wezmie płynem do naczyń :D
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#12

Post autor: marcepan »

Niech sie meczy sam.. :D nie jest to takie strwszne
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#13

Post autor: wandii »

Mariuszpol pisze:To sam nie wiem czy robić samemu czy do mechanika

no przecież co pojde i powiem mechanikowi że jak będzie zakładał niech wezmie płynem do naczyń :D
Jak mu zaczniesz mówić co ma robić to na pewno nie będzie zadowolony.

Bardzo ciekawa teoria z tym mydłem.

Teraz nie wiem czy tuleje w...bił...y mi się po roku od gleby bo nie pracowały w swoim zakresie czy od tego, że montowałem na pastę do opon :unknown:

Edit by Zibi: Nie używamy wulgaryzmów!!!
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#14

Post autor: marcepan »

w zasadzie ja tez mam na paste do opon i sie trzymaja. w sumie juz z 15k
Mariuszpol
Bywalec forum
Posty: 693
Rejestracja: 5 mar 15, 21:03
BMW: E46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: CK

#15

Post autor: Mariuszpol »

Panowie czy jest realne zrobienie tego bez kanału?
isolato

#16

Post autor: isolato »

wszystko zależy od tego, jak mocno będą siedziały stare tuleje na wahaczu. Ja wymieniałem swoje z kanału i było ciężko. Bez ściągacza bym sobie nie poradził, więc wymiany bez kanału sobie nie wyobrażam. Co nie znaczy, że u Ciebie będzie podobnie.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#17

Post autor: zibi_j1 »

Mariuszpol pisze:Panowie czy jest realne zrobienie tego bez kanału?
Jest. ALE ne na lewarku. Ja robiłem to na dwóch kobyłkach, z asystą Dawida i z kołami położonymi pod progi. Trzeba zdjac przednie koła i bardzo głęboko się położyć. Zdjąć dolna płyte pod silnikiem i odkręcić tuleje. Zdejmowanie ich to gehenna. albo ciężki młotek, ale wtedy mogą sworznie ucierpieć, albo ściągacze. Ja kombinowałem jak się dało ściągaczami do sprężyn i przeżyłem z tym po prostu horror. ale wymieniłem.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#18

Post autor: marcepan »

Jest jeszcze taki sposob ze jak robisz na glebie zrzuc caly wahacz i wtedy juz mozesz sie mscic na tej tulei.. zrzucic wahacz to dwie srobki wiecej ta nakretke na dlugim swrzniu tez jest niezbyt wygodnie odkrecic ale latwiej niz zciagac tuleje. Wahacz zdejmowalem sam na glebie na lewwarku i przekladalem ta tuleje i bylo nie tak zle jak zdejmowanie jej na aucie.. (najpierw wymienialem tuleje potem musialem zmienic wahacz i co zatym idzie przelozyc ja na nowy)
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#19

Post autor: GUMMISS »

marcepan pisze:Jest jeszcze taki sposob ze jak robisz na glebie zrzuc caly wahacz i wtedy juz mozesz sie mscic na tej tulei.. zrzucic wahacz to dwie srobki wiecej ta nakretke na dlugim swrzniu tez jest niezbyt wygodnie odkrecic ale latwiej niz zciagac tuleje. Wahacz zdejmowalem sam na glebie na lewwarku i przekladalem ta tuleje i bylo nie tak zle jak zdejmowanie jej na aucie.. (najpierw wymienialem tuleje potem musialem zmienic wahacz i co zatym idzie przelozyc ja na nowy)
2x u mnie identyczny scenariusz. najlepiej wyjąć wahacz w imadlo i robisz z nim co chcesz.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
mack10koro
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Zgorzelec

#20

Post autor: mack10koro »

Ktoś pytał jak głęboko osadzać tuleję, proszę: http://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e46/318i_n42_sal/2_repair_instructions/31__front_axle/12__struts_w.rubber_mounts/4_ra__removing_and_installing_replacing_both_brackets_for_control_arm/page_1323/
W tej instrukcji też wspomniane jest aby zrobić roztwór mydlin do smarowania - wykluczone jest używanie smarów.

Dodam jeszcze, że kupując zestaw Meyle 2xwahacz i 2xteleja - tuleje są już osadzone.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”