[e46 touring] Wymiana tylnich amortyzatorów

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
prokot
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 10 lis 10, 21:24
BMW: 320d FL 180 kucyków ;]
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice/Rachowice

#1

Post autor: prokot »

Zebrałem się i postanowiłem w końcu zrobić foto instrukcje wymiany tylnich amortyzatorów i odbojów w BMW E46 Touring. Jest to bardzo dokładny przewodnik jak krok po kroku rozebrać tapicerkę i wymienić tylnie amortyzatory. Robiłem to drugi raz i czas, jaki mi ta operacja zajęła to ok. godziny i czterdziestu minut, ale jeszcze przy tym robiłem zdjęcia. Przed rozpoczęciem warto się zorientować, co musimy wymienić na nowe. Oprócz amortyzatorów, warto podnieść auto na lewarku i przyjrzeć się odboją, moje już zdecydowanie nadawały się do wymiany. Nowe kupiłem w ASO Bmw, za 135zł (Wer. M-pakiet). Zdecydowanie trzeba się zaopatrzyć w nowe podkładki na amortyzator, których nie ma w komplecie, koszt to 1,4zł/szt. ASO, oraz koniecznie nowe nakrętki na amortyzator (powinny być w komplecie). Jeżeli macie zamiar to robić pod blokiem na parkingu, to weźcie pod uwagę, że trzeba gdzieś odkładać tapicerkę bagażnika, a będzie tego sporo. Zdjęć jest dużo, ale dzięki temu nawet ktoś, kto ma dwie lewe ręce sobie poradzi ;]
Tagi dla wyszukiwarki: DIY Tutorial instrukcja jak wymienić wymiana zamiana amortyzator amortyzatorów bmw e46 touring kombi odboje zawieszenie rozebranie wyjęcie tapicerki wykładziny boczków bagażnika

1.
Obrazek
2. wyciągamy roletę i kładziemy siedzenia
Obrazek
3. wyciągamy podłogę i dostajemy się do koła zapasowego
Obrazek
4.
Obrazek
5. wyciągamy koło zapasowe
Obrazek
6. pozbywamy się boczków i osłony akumulatora
Obrazek
7.
Obrazek
8. klucz 10 I odkręcamy plastikowe nakrętki
Obrazek
9.
Obrazek
10.
Obrazek
11. boczki z drugiej strony
Obrazek
12. Spinki
Obrazek
13.
Obrazek
14. Odkręcamy śruby boczków przy szybie
Obrazek
15.
Obrazek
16. demontujemy uchwyty transportowe
Obrazek
17.
Obrazek
18. Z drugiej strony tak samo
Obrazek
19.
Obrazek
20. Palcami ściągamy plastikowe osłony
Obrazek
21.
Obrazek
22. Teraz, wypychamy tak jak na zdjęciu, palcem w górę osłony pasów, z dwóch stron tak samo
Obrazek
23.
Obrazek
24. Zsuwamy ją po pasie na dół
Obrazek
25.
Obrazek
26.
Obrazek
27. Odpinamy boczki oparcia, wystarczy je mocno pociągnąć w kierunku przodu samochodu. Zaczepione są na jednej dużej spince, ciężko coś uszkodzić
Obrazek
28.
Obrazek
29.
Obrazek
30. Spinki z boczków zostaną w zaczepach, należy je odczepić i zamontować do boczków
Obrazek
31. Wracamy do osłon pasów, ściągamy po jednej spince
Obrazek
32.
Obrazek
33. Odkręcamy nakrętkę 10, ale ostrożnie żeby nie porysować szyby
Obrazek
34.
Obrazek
35.
Obrazek
36. Odkręcamy mocowanie rolety, z dwóch stron tak samo
Obrazek
37.
Obrazek
38.
Obrazek
39.
Obrazek
40. teraz po jednej śrubie na strone
Obrazek
41.
Obrazek
42. Palcami ściągamy osłony słupków, jedna spinka u góry
Obrazek
43.
Obrazek
44. za osłonami po jednej śrubie na strone
Obrazek
45.
Obrazek
46. Wypychamy do góry, tak jak z osłonami pasów
Obrazek
47.
Obrazek
48.
Obrazek
49. Teraz zabieramy się za ściągnięcie boczków. Podnosimy z wyczuciem listwę pod szybą i ściągamy boczek ciągnąc od dołu
Obrazek
50.
Obrazek
51.
Obrazek
52. Z drugiej strony należy uważać na gniazdo zapalniczki
Obrazek
53. odłączamy wtyczkę
Obrazek
54. Bierzemy skalpel I tniemy mate wygłuszającą jak na zdjęciu, dzięki czemu zaoszczędzi nam to masę czasu I nerwów teraz I w przyszłości. Jeżeli się obawiacie czegokolwiek przy tej operacji to nie potrzebnie. Jak się okazało już kupiłem auto z takim nacięciem, które było wykonane co najmniej 3 lata temu. Absolutnie się nic nie dzieje z tego powodu.
Obrazek
55.
Obrazek
56.
Obrazek
57. Idealne dojście do górnego mocowania amortyzatora
Obrazek
58. Trochę tego jest
Obrazek
59. Lewarek i ściągamy koło.
Obrazek
60. Zanim odkręcimy górne mocowanie, luzujemy dolne. Nasadka 18 i duży klucz
Obrazek
61. Żeby odkręcić górę potrzebujemy zrobić kontrę na dwa klucze. Odkręcający to 17mm a kontra to 6mm
Obrazek
62. Poduszki się trzymają na 2x13mm
Obrazek
63. Odkręcone i zdjęty talerzyk
Obrazek
64. Odkręcamy wcześniej poluzowaną dolną śrubę i mamy amortyzator w ręce
Obrazek
65.
Obrazek
66. U góry jest uszczelka, którą ściągamy jeżeli została w nadkolu.
Obrazek
67.
Obrazek
68. Stary i nowy odbój, warto wymienić
Obrazek
69. Teraz kolejność złożenia osprzętu amortyzatora, która jest bardzo ważna. Goły amortyzator.
Obrazek
70. Osłona amortyzatora + odbój
Obrazek
71. Nowa podkładka, którą kupiliśmy w ASO. Te podkładki przeważnie rdzewieją tak że stają się jednorazowe.
Obrazek
72. Dolny talerzyk
Obrazek
73. Górne mocowanie
Obrazek
74. Uszczelka
Obrazek
75. Na dole najpierw podkładka potem śruba
Obrazek
76. Przykręcamy dolne mocowanie, potem np. lewarkiem podnosimy do góry cały wahacz aby móc przykręcić górne mocowanie amortyzatora w bagażniku.
Obrazek
77. Z drugim kołem postępujemy tak samo i składamy w odwrotnej kolejności. Przypuszczam że przy tak dokładnie opisanym przewodniku nie powinno być problemów ani pytań ;]
Pozdrawiam
prokot?
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#2

Post autor: Maniek »

Świetny poradnik, wielki plus dla Ciebie i podziękowania za rozwijanie forum.

Oby tak dalej !

:beer: :beer:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Zablokowany
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”