e46 Touring 320d M47 136Km głośna praca i brak mocy

lisekmariuszl
Posty: 8
Rejestracja: 11 lis 16, 12:30
BMW: E46 320d m47 136Km
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Bieżuń

#1

Post autor: lisekmariuszl »

Witam, mam problem z BMW E46 Touring 320d M47 136Km.
Auto zawsze odpala od strzała. Nieraz po odpaleniu chodzi samochód na wolnych obrotach równo ale przy dodawaniu gazu słychac dużą głosniejsza prace jak by nie chodził na wszystkie cylindry, oraz nie ma kompletnie mocy w czasie jazdy. Po jakimś czasie wraca wszystko do normy i samochód jeździ tak jak powinien. Po czym znów potrafi pojawić się ten obiaw.
Po podłaczeniu pod komputer wystepują blędy:
72 start-of-injection actuator- controller
10 controller start of injection
Jeżeli ktoś miał podobne objawy i poradził sobie z problemem będę wdzięczny za pomoc
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#2

Post autor: KEMN1 »

Pompa vp44, wymieniales, regenerowales? Rozjechany kat wyprzedenia wtrysku albo przez zle ustawiona pompe, albo zacieracjacy sie juz tloczek nastawnika. Jesli pompa nie byla nigdy ruszana to konczy swoj zywot.
lisekmariuszl
Posty: 8
Rejestracja: 11 lis 16, 12:30
BMW: E46 320d m47 136Km
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Bieżuń

#3

Post autor: lisekmariuszl »

Witam w pompie jakieś 2 miesiące temu był robiony sterownik ( wlutowanie nowego tranzystora) kąty wtrysku zadane i oczekiwane mają podobne wartośćci.
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#4

Post autor: Roki »

Masz źle podłączone sterownaie turbo do zaworka(zamieniony przewody).Miałem ostatnio taki przypadek.Gość zmieniał przewody podciśnień i źle złożył i auto raz jechało a za chwilę muł i po chwili znów jechało bardzo dobrze.Od tego bym zaczął.Na zaworku masz opisane wyjścia
VAC-tu wężyk do zasilenia czyli do vacum
OUT-do wyjścia na funckje czyli na turbo w tym przypadku.
Ew.Jeszcze może być uszkodzony zaworek możesz spróbować podmienić z tym od EGR.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
lisekmariuszl
Posty: 8
Rejestracja: 11 lis 16, 12:30
BMW: E46 320d m47 136Km
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Bieżuń

#5

Post autor: lisekmariuszl »

Witam,
Zaworki od turbo i egr mam dobrze podłączone. Wężyki podciśnienia wymienione. Jak silnik zacznie głośno pracować to pracuje bardzo twardo jak by nie chodził na wszystkie gary ale na biegu jałowym chodzi równo tylko głośniej.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: zibi_j1 »

Wtrysk sterujący? Pod jakiego kompa to podłączałeś?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
lisekmariuszl
Posty: 8
Rejestracja: 11 lis 16, 12:30
BMW: E46 320d m47 136Km
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Bieżuń

#7

Post autor: lisekmariuszl »

Podłączałem pod INPA
lisekmariuszl
Posty: 8
Rejestracja: 11 lis 16, 12:30
BMW: E46 320d m47 136Km
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Bieżuń

#8

Post autor: lisekmariuszl »

A podobno w Dis można zrobiś kalibrację kontów wtrysków. Wie ktoś jak to wykonać w dis?
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#9

Post autor: trandolf »

72 start-of-injection actuator- controller
10 controller start of injection
To są błędy typowo związane z pompą wtryskową. Mówisz, że parametry kąta wtrysku się zgadzają, a próbowałeś podglądać parametry wtedy kiedy masz te objawy? Spróbuj nagrać film ze wskazań INPA podczas, gdy występują objawy. Dość często się zdarza, że pompa daje radę ustawić zapłon na wolnych obrotach, ale po dodaniu gazu kąt się rozjedzie, sprawdź w parametrach INPA, czy nie dzieje się tak u Ciebie kiedy masz te objawy. Wbrew pozorom przytkany filtr paliwa/powietrze w paliwie też potrafi wywołać te błędy i objawy.

Nagraj film z diagnostyki i wstaw na forum, to na pewno wszystko się wyjaśni.
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#10

Post autor: KEMN1 »

Tak myslalem, ze podcisnienie nie ma tu nic do rzeczy, tak samo jak wtrysk sterujacy, inne bledy, inne objawy. W charakterstyce bledu masz tez czestotliwosc wystepowania, oraz warunki w jakich wystapil, temp. silnika, obroty, a nawet chyba bedzie podana rozbieżność miedzy zadanym, a otrzymanym kątem, wiec przy okazji wrzuc kompletny log. Choc tak jak napisalem w pierwszej odpowiedzi vp44. Tak jak Trandolf napisal, zobacz jak wyglada kat wtrysku w pelnym zakresie obrotow. Byc moze bedzie trzeba jeszcze raz ustawic pompe:
1 - otworzyc wlew oleju
2 - krecic walem tak dlugo w kier. obr. (prawo) az na walku ssacym znak (odlew) bedzie wskazywal w gore (rys.R130589)
Ten znak oznacza OT na 1 cyl.
3 - pokrecic walem o ok 90° w kier. przeciwnym do obr. (lewo), 90° wystarczy bo pompa kreci sie 2x wolniej
4 - wyzerowac zegarek
5 - krecic walem tak dlugo w kier. obr. (prawo) az na zegarku odczytasz wartosc wybita na pompie
6 - zablokowac pompe, odczepic naped
7 - wal ustawic na OT na 1 cyl. (punkt 2)
8 - "zaczepic" naped pompy i odblokowac pompe.

A nastepnie zrobic od nowa adaptacje map wtryskowych.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”