e46 Touring 320d M47 136Km głośna praca i brak mocy
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 lis 16, 12:30
- BMW: E46 320d m47 136Km
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Bieżuń
Witam, mam problem z BMW E46 Touring 320d M47 136Km.
Auto zawsze odpala od strzała. Nieraz po odpaleniu chodzi samochód na wolnych obrotach równo ale przy dodawaniu gazu słychac dużą głosniejsza prace jak by nie chodził na wszystkie cylindry, oraz nie ma kompletnie mocy w czasie jazdy. Po jakimś czasie wraca wszystko do normy i samochód jeździ tak jak powinien. Po czym znów potrafi pojawić się ten obiaw.
Po podłaczeniu pod komputer wystepują blędy:
72 start-of-injection actuator- controller
10 controller start of injection
Jeżeli ktoś miał podobne objawy i poradził sobie z problemem będę wdzięczny za pomoc
Auto zawsze odpala od strzała. Nieraz po odpaleniu chodzi samochód na wolnych obrotach równo ale przy dodawaniu gazu słychac dużą głosniejsza prace jak by nie chodził na wszystkie cylindry, oraz nie ma kompletnie mocy w czasie jazdy. Po jakimś czasie wraca wszystko do normy i samochód jeździ tak jak powinien. Po czym znów potrafi pojawić się ten obiaw.
Po podłaczeniu pod komputer wystepują blędy:
72 start-of-injection actuator- controller
10 controller start of injection
Jeżeli ktoś miał podobne objawy i poradził sobie z problemem będę wdzięczny za pomoc
-
- Bywalec forum
- Posty: 457
- Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
- BMW: E91
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Siedlce
Pompa vp44, wymieniales, regenerowales? Rozjechany kat wyprzedenia wtrysku albo przez zle ustawiona pompe, albo zacieracjacy sie juz tloczek nastawnika. Jesli pompa nie byla nigdy ruszana to konczy swoj zywot.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 lis 16, 12:30
- BMW: E46 320d m47 136Km
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Bieżuń
Witam w pompie jakieś 2 miesiące temu był robiony sterownik ( wlutowanie nowego tranzystora) kąty wtrysku zadane i oczekiwane mają podobne wartośćci.
-
- Weteran
- Posty: 1279
- Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
- BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom
- VIN: PA70818
- Lokalizacja: Radom
Masz źle podłączone sterownaie turbo do zaworka(zamieniony przewody).Miałem ostatnio taki przypadek.Gość zmieniał przewody podciśnień i źle złożył i auto raz jechało a za chwilę muł i po chwili znów jechało bardzo dobrze.Od tego bym zaczął.Na zaworku masz opisane wyjścia
VAC-tu wężyk do zasilenia czyli do vacum
OUT-do wyjścia na funckje czyli na turbo w tym przypadku.
Ew.Jeszcze może być uszkodzony zaworek możesz spróbować podmienić z tym od EGR.
VAC-tu wężyk do zasilenia czyli do vacum
OUT-do wyjścia na funckje czyli na turbo w tym przypadku.
Ew.Jeszcze może być uszkodzony zaworek możesz spróbować podmienić z tym od EGR.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 lis 16, 12:30
- BMW: E46 320d m47 136Km
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Bieżuń
Witam,
Zaworki od turbo i egr mam dobrze podłączone. Wężyki podciśnienia wymienione. Jak silnik zacznie głośno pracować to pracuje bardzo twardo jak by nie chodził na wszystkie gary ale na biegu jałowym chodzi równo tylko głośniej.
Zaworki od turbo i egr mam dobrze podłączone. Wężyki podciśnienia wymienione. Jak silnik zacznie głośno pracować to pracuje bardzo twardo jak by nie chodził na wszystkie gary ale na biegu jałowym chodzi równo tylko głośniej.
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Wtrysk sterujący? Pod jakiego kompa to podłączałeś?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 lis 16, 12:30
- BMW: E46 320d m47 136Km
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Bieżuń
Podłączałem pod INPA
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 11 lis 16, 12:30
- BMW: E46 320d m47 136Km
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Bieżuń
A podobno w Dis można zrobiś kalibrację kontów wtrysków. Wie ktoś jak to wykonać w dis?
-
- Specjalista
- Posty: 313
- Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
- BMW: E46 320D 2001 M47
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Przemyśl
To są błędy typowo związane z pompą wtryskową. Mówisz, że parametry kąta wtrysku się zgadzają, a próbowałeś podglądać parametry wtedy kiedy masz te objawy? Spróbuj nagrać film ze wskazań INPA podczas, gdy występują objawy. Dość często się zdarza, że pompa daje radę ustawić zapłon na wolnych obrotach, ale po dodaniu gazu kąt się rozjedzie, sprawdź w parametrach INPA, czy nie dzieje się tak u Ciebie kiedy masz te objawy. Wbrew pozorom przytkany filtr paliwa/powietrze w paliwie też potrafi wywołać te błędy i objawy.72 start-of-injection actuator- controller
10 controller start of injection
Nagraj film z diagnostyki i wstaw na forum, to na pewno wszystko się wyjaśni.
-
- Bywalec forum
- Posty: 457
- Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
- BMW: E91
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Siedlce
Tak myslalem, ze podcisnienie nie ma tu nic do rzeczy, tak samo jak wtrysk sterujacy, inne bledy, inne objawy. W charakterstyce bledu masz tez czestotliwosc wystepowania, oraz warunki w jakich wystapil, temp. silnika, obroty, a nawet chyba bedzie podana rozbieżność miedzy zadanym, a otrzymanym kątem, wiec przy okazji wrzuc kompletny log. Choc tak jak napisalem w pierwszej odpowiedzi vp44. Tak jak Trandolf napisal, zobacz jak wyglada kat wtrysku w pelnym zakresie obrotow. Byc moze bedzie trzeba jeszcze raz ustawic pompe:
1 - otworzyc wlew oleju
2 - krecic walem tak dlugo w kier. obr. (prawo) az na walku ssacym znak (odlew) bedzie wskazywal w gore (rys.R130589)
Ten znak oznacza OT na 1 cyl.
3 - pokrecic walem o ok 90° w kier. przeciwnym do obr. (lewo), 90° wystarczy bo pompa kreci sie 2x wolniej
4 - wyzerowac zegarek
5 - krecic walem tak dlugo w kier. obr. (prawo) az na zegarku odczytasz wartosc wybita na pompie
6 - zablokowac pompe, odczepic naped
7 - wal ustawic na OT na 1 cyl. (punkt 2)
8 - "zaczepic" naped pompy i odblokowac pompe.
A nastepnie zrobic od nowa adaptacje map wtryskowych.
1 - otworzyc wlew oleju
2 - krecic walem tak dlugo w kier. obr. (prawo) az na walku ssacym znak (odlew) bedzie wskazywal w gore (rys.R130589)
Ten znak oznacza OT na 1 cyl.
3 - pokrecic walem o ok 90° w kier. przeciwnym do obr. (lewo), 90° wystarczy bo pompa kreci sie 2x wolniej
4 - wyzerowac zegarek
5 - krecic walem tak dlugo w kier. obr. (prawo) az na zegarku odczytasz wartosc wybita na pompie
6 - zablokowac pompe, odczepic naped
7 - wal ustawic na OT na 1 cyl. (punkt 2)
8 - "zaczepic" naped pompy i odblokowac pompe.
A nastepnie zrobic od nowa adaptacje map wtryskowych.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 7 Odpowiedzi
- 3674 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983
-
- 15 Odpowiedzi
- 3561 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Flaczek
-
- 1 Odpowiedzi
- 672 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1743 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 2320 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 0 Odpowiedzi
- 1713 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Hydyne
-
- 18 Odpowiedzi
- 4416 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 13 Odpowiedzi
- 4488 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ptu
-
- 19 Odpowiedzi
- 6634 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1234 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983