[ E46 ] Temperatura silnika (mały termostat)

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
spinecki
Administrator
Posty: 581
Rejestracja: 02/07/08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683
Kontakt:

[ E46 ] Temperatura silnika (mały termostat)

Post autor: spinecki » 12/01/09, 18:22

Oprócz "dużego termostatu" jest również "mały termostat" od EGR.
Kosztuje 120 zł. Jego wymiana pozwala podobno na krótszy czas rozgrzewania się silnika.

W tym momencie przy temp -2C mój silnik potrzebuje około 6-7 km do nagrzania się do temperatury około 80C.

Pozdr.


krassnal

Re: [ E46 ] Temperatura silnika (mały termostat)

Post autor: krassnal » 01/11/09, 22:50

Witam!
Jeden z trmostat wymieniłem (ten który jest z przodu silnika przy paskach klinowych) bez efektu, dalej zimny silnik. Gdzie znajduje sie ten drugi termostat? Pzdr

Awatar użytkownika
m52tu b28
Bywalec forum
Posty: 80
Rejestracja: 22/09/09, 12:37
BMW: E46 Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz
Gadu-Gadu: 225830
Kontakt:

Re: [ E46 ] Temperatura silnika (mały termostat)

Post autor: m52tu b28 » 02/11/09, 10:44

To jest dobre pytanie. Słyszałem o małym termostacie, ale jakoś nikt nie potrawi powiedzieć gdzie on sie znajduje. Moje 328 w temp.otoczenia -2'c potrzebuje około 2 km, aby rozgrzać sie do 90'c. Czyli jest wszystko ok. Jednak jek sie coś zepsuje chciałbym wiedzić gdzie podłubać :D

ziczeke46

Re: [ E46 ] Temperatura silnika (mały termostat)

Post autor: ziczeke46 » 07/11/09, 14:13

podłacze sie do tematu by raz na zawsze obalic teorie związane z tym mankamentem jesli chodzi o ogrzewanie!!! mój motorek to 2.0d 1999 czyli na zwykłej pompie wtryskowej. otóż moja sytuacja przedstawia sie następująco: silnik bardzo słabo mi sie nagrzewa o ile mozna tak nazwac, bo ile kilometrów bym nie zrobil to moja temeratura na blacie jest minimalnie za niebieką skalą, nagrzeje sie do 90 stopni, jedynie kiedy stoje na swiatlach ogolnie mówiąc jak autko stoi w miejscu odpalone lub przegonie go na wyższych obrotach i wysokich predkosciach kiedy juz sie nagrzeje wystarczy ze przejade kilka kilometrów wolniej by wskazówka, uwaga spadła mi na niebieskie pole sam jestem w szoku ze az tak sie schładza, przecież powinno isc sie w góre i trzymac optymalna a nie spadac. czytając wszystkie fora winą jest termostat, ale jak wiadomo w tych beemkach sa ich 2, główny i agr/egr roznie sie mówi. przejde teraz do meritum:

czy jesli ktos ma dogrzewanie silnika webasto to wystepuje ten termostat AGR??? podobno nie, i cos mi sie obilo uszy ze tylko w automatycznych skrzyniach sa te termostaty. ale ile ludzi tyle opinii nie ma jednoznacznych odpowiedzi,jesli faktycznie byla by to prawda to problem mialbym z glowy poniewaz mam webasto i na 100% oznaczaloby to glowny termostat. poprostu chce uniknąc sytuacji kiedy wymienie glowny a okaze sie ze to agr lub odwrotnie.

po drugie podobna jest sposób by sprawdzic czy to wina termostatu agr zaciskając wąż dochodzący do niego, ale ktory waz, biorac pod uwage ze ten termostat jest u mnie.

i to ciekawostka jaka wyczytalem czy ktos to moze potwierdzic??? otóz
mały termostat odpowiada za szybsze dogrzewanie silnika ( nie ma nic wspolnego ze spadającą temperaturą podczas jazdy)
głowny termostat odpowiada za utrzymywanie odpowiedniej temperatury ( ma to związek ze spadająca temperatura jesli zaciął sie w pozycji otwartej)

proszę o pomoc pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tomek1983asd
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 12/03/10, 14:46
BMW: E46 320d Virus :)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: R
Kontakt:

Re: [ E46 ] Temperatura silnika (mały termostat)

Post autor: Tomek1983asd » 27/03/10, 9:02

Witam , również posiadam e46 2.0d 100KW z 2000 roku.
Sprawa wygląda następująco.Auto chyba jak każde e46 z tym silnikiem M47 posiada webasto, oraz tzw. chłodnice recyrkulowanych spalin. Chłodnicę tą najprościej zlokalizujesz przemieszczając się od zaworu EGR/AGR, czyli tego zaraz przed kolektorem ssącym silnika, po rurze spalin (przekrój ok 3/4 cala) w lewą stronę. Ujrzysz w pewnym momencie od czoła silnika, przed pompą podciśnienia, srebrny walec z dwoma wyprowadzeniami w osi wzdłużnej, którędy to lecą spaliny, oraz zabudowany od góry termostat wymiennika ciepła w czarnej obudowie (przykręcony do wymiennika na dwie śruby).
Miałem objawy takie jak ty i dopiero wymiana obydwóch termostatów, zarówno głównego i tzw EGR/AGR załątwiła sprawę. Wygooglaj sobie "niekończąca się opowieść bmw tudm" i poczytaj, stron ok 50, ale znajdziesz odpowiedzi na wiele nurtujących Cię pytań.


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości