[ E46 ] Temperatura pracy silnika... (duży termostat)

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
borys-20
Posty: 1
Rejestracja: 23 lis 09, 8:47
BMW: E46 320
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Hrubieszów

#11

Post autor: borys-20 »

Kolego Shackal18 na pewno termostat do wymiany. Uważaj sam lub na mechaniorów bo przy wymianie nie chce im się odkręcać chłodniczki spalin do EGR i zwykle kończy się to urwaniem łącznika elastycznego między kolektorem wydechowym a w/w chłodniczką (koszt w ASO ok 230zł)
pozdrawiam
yayo1
Posty: 8
Rejestracja: 29 wrz 09, 16:56
BMW: E 46 2.0 D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Garwolin

#12

Post autor: yayo1 »

Witam
Miałem uszkodzony taki termostat główny i mechanik mi wymienił na oryginalny z BMW (160zł) i on sobie pracuje, ale nie trzyma równiutko 90stopni tylko tak 70-86, im wolniej jadę tym chłodniej a jak jadę 100km/h to wtedy dochodzi do połowy. Mechanik mi mówi, że to prawidłowo. ale nagrzewa się szybko do tej pierwszej kreski a jak wychodzi z niebieskiego pola to od razu ciepłe powietrze leci. Jest jeszcze ciekawostka, mam model z webasto dogrzewającym i nie wiem czy tylko u mnie ale za chłodnicą jest przesłona, która jak jest zimniej to osłania od strony silnika chłodnicę żeby nie chłodziła silnika. Poobserwuję tą temperaturę teraz przy dodatnich i zobaczę czy nadal skacze.
OSA BMW

#13

Post autor: OSA BMW »

yayo1 pisze:Witam
Miałem uszkodzony taki termostat główny i mechanik mi wymienił na oryginalny z BMW (160zł) i on sobie pracuje, ale nie trzyma równiutko 90stopni tylko tak 70-86, im wolniej jadę tym chłodniej a jak jadę 100km/h to wtedy dochodzi do połowy. Mechanik mi mówi, że to prawidłowo. ale nagrzewa się szybko do tej pierwszej kreski a jak wychodzi z niebieskiego pola to od razu ciepłe powietrze leci. Jest jeszcze ciekawostka, mam model z webasto dogrzewającym i nie wiem czy tylko u mnie ale za chłodnicą jest przesłona, która jak jest zimniej to osłania od strony silnika chłodnicę żeby nie chłodziła silnika. Poobserwuję tą temperaturę teraz przy dodatnich i zobaczę czy nadal skacze.
Sprawdz termostat egr: :)
odkrec termostat egr i dmuchaj w niego i potrzasnij (jezeli bedzie cos puszczal na zimanym albo cos bedzie latac) nadaje sie do wymiany
Stunter_M
Bywalec forum
Posty: 149
Rejestracja: 4 sie 10, 0:01
BMW: 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bełchatów

#14

Post autor: Stunter_M »

Mam poważny problem, mianowicie termostat głównego obiegu nie jest szczelnie przymocowany do silnika. Wymieniłem go w tamtym roku i założyłem nowe wszystkie uszczelki a mimo wszystko teraz zaczął przypuszczać. Macie jakiś sposób na co go zamontować? Odchodzę już od zmysłów.
///M
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#15

Post autor: romanikxxl »

Stunter_M pisze:Mam poważny problem, mianowicie termostat głównego obiegu nie jest szczelnie przymocowany do silnika. Wymieniłem go w tamtym roku i założyłem nowe wszystkie uszczelki a mimo wszystko teraz zaczął przypuszczać. Macie jakiś sposób na co go zamontować? Odchodzę już od zmysłów.
W którym miejscu przecieka http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3324&hg=11&fg=35?
Romanikxxl
Stunter_M
Bywalec forum
Posty: 149
Rejestracja: 4 sie 10, 0:01
BMW: 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bełchatów

#16

Post autor: Stunter_M »

Termostat przeciekał w miejscu stykania się z blokiem silnika. Na razie założyłem nową uszczelkę i zobaczymy jak się jutro sprawdzi.. :(
///M
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”