E46 szukam dla siebie jako pierwsze RWD

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
Telcontar1968
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 11 wrz 20, 15:05
BMW: e46 318i po swapie na 325i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa
VIN: JJ12007
Lokalizacja: Warszawa

#1

Post autor: Telcontar1968 »

Cześć wszystkim

Po latach bicia się z myślami postanowiłem jednak spełnić szczeniackie marzenie o własnym E46. Znalazlem dwa :

1.https://www.olx.pl/oferta/bmw-e46-318i-CID5-IDFbH0A.html - bardzo podoba mi się kolor, ale z wyposażenia straszny golas. Właściciel twierdzi, że jego matka jeździła nim przez ostatnie 8 lat i że jest bardzo zadbany i w świetnym stanie technicznym.
2. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-ID6DilIX.html - więcej bajerów w środku, ale mam wrażenie, ze mechanicznie może być juz gorzej.

Przyznam, że w życiu nie byłem oglądać żadnego e46, bo po prostu uważałem to za dziecinną zachciankę i zamiast je kupić, kupiłem rodzinne kombi (Mondeo mk4). Teraz kombiaka się pozbywam i szukam czegoś, co może mi dać radość w życiu. Tu pojawia się marzenie o e46 jako auta weekendowego/projektu. Pytam zatem otwarcie - czy uważacie, że którekolwiek z powyższych aut ma sens? Może ktoś już je oglądał i ma wyrobioną opinię?
Auto nr1 mam obejrzeć w niedzielę, co do drugiego jeszcze czekam na potwierdzenie terminu. Proszę pomóżcie podjąć decyzję, bo nadal się waham, nie wiem, czy to nie kryzys wieku średniego przeze mnie przemawia.

Pozdrawiam
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1696
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#2

Post autor: kosteg »

Hej,
Zastanawiająca droga - z mondeo do leciwego e46.

Ja zamieniłem (przypadkiem, będąc niemal zmuszonym długo by opowiadać) mk3 z 2005r w kombi na e46 z 2005r kombi. I to nie jest dobra zmiana a już tym bardziej nie realizacja szczenięcych marzeń. Mógłbym zrozumieć Twoje zachcianki gdybyś celował w coupe bądź cabrio z jakimś silnikiem faktycznie mającym szansę dać radość z jazdy. Ale 318i w przedliftowym sedesie... Moim zdaniem to nie będzie radość a rozczarowanie.

Zerknij ile e46 waży i jak go mało jest (tak wiem to ten sam segment ale e46 przestronnością to przy foce gaśnie a co dopiero przy mondeo). Wybierając dodatkowo sedesa ze słabym silnikiem otrzymujesz po prostu przeciętny klocek. OK - RWD na liście jest zaliczone ale nic więcej.

Nie wiem jak dalece swój projekt chesz rozwijać i jakie masz wobec niego plany. Ale znów w przedliftowym sedanie z tym silnikiem projekt zaczynasz od wypatroszenia puszki, zrobienia blacharki i mocowań wózka i... swapa silnika, hebli na coś większego.

Jeśli chodzi o wyposażenie to w e46 jest równie prosto jak w mondeo mk3 i nawet prościej niż w mk4 dodać w zasadzie wszystko czego Ci brakuje. Jeśli zatem nie stoi za Tobą chęć posiadania "laleczki w 100% zgodnej z vinem" skup się na poszukiwaniu dobrej bazy blacharskiej ze zdrowym serduchem a na resztę patrz raczej przez pryzmat dodatków. Najlepiej aby auto miało już automatyczną klimę i trakcję wraz ze stabilizacją oraz (zależnie od upodobań) szybę z sensorami (zmierzch/deszcz) bo to są elementy najbardziej upierdliwe do dokładania. Reszta - w zasadzie bez znaczenia czy mowa o elektryce, tapicerce czy audio - do ogarnięcia dość łatwo i prosto. Pozostaje również kwestia kasy - celując w auto za 6k zapewne nie będziesz w stanie wydać szybko dodatkowego tysiąca na ksenony czy kolejnego na cynamonowe sportsitze w elektryce. Ale już tempomat, multifukcja, elektryka szyb, audio, chromy czy shadowy są do ogarnięcia dość tanio.

Decyzja jest i pozostanie Twoja. Ale napalać się nie powinieneś.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

1. Załatw vin, zapytaj co oznacza wymiana zawieszenia, zapytaj jakie konkretnie części i jakich firm, bo po pół roku może być gorzej niż przed wymianą.
2. Ilość zdjęć sozkuje. Fotele są (ciekawe co z kanapą), ale boczków już zabrakło, kiera zmieniona, elektrycznych szyb z tyłu w vin również brak, niech da foty tyłu.
WBAAL31060JJ59057
Type AL31
Model 318i
Market Europe
Development Code E46 (4)
Chassis Sedan
Steering left
Doors 4
Engine M43/TU
Displacement 1.90 l
Power 87 kW
Drivetrain Rear-Wheel Drive
Transmission manual
Color Orient-blau - 317
Upholstery Stoff Flock "raute"/anthrazit - E3AT
Manufacturer BMW AG
Production Plant Regensburg, Germany
Production Date 1999-08-26
302 Alarm System Alarmanlage
320 Model Designation, Deletion Modellschriftzug Entfall
403 Glas Roof, Electric Glasdach, Elektrisch
428 Warning Triangle Warndreieck
441 Smokers Package Raucherpaket
465 Through-load System Durchladesystem
520 Foglights Nebelscheinwerfer
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
660 Radio Bmw Reverse Radio Bmw Reverse
801 Germany Version Deutschland-ausfuehrung
863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa
879 German / On-board Documentation Deutsch / Bordliteratur
Ogólnie kupno e46 za 6k to średnia sprawa, mało kto takie auto szanował i odpowiednio serwisował. Jak oczekujesz namiastkę przyjemności z jazdy to szukaj 320i 150 KM, przynajmniej jest 6 cylindrów więc silnik będzie brzmiał. Do 10k powinieneś znaleźć coś interesującego.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 20, 8:47 przez maniek21112, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#4

Post autor: yampik »

jaki masz budżet?
dlaczego celujesz w taką wersję silnikową?
anthony
Bywalec forum
Posty: 53
Rejestracja: 20 kwie 20, 13:44
BMW: BMW e46 318i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#5

Post autor: anthony »

Hej autorze, postanowIłem napisać ponieważ może Ci to coś pomoże w decyzji a również moja opinia może mocno różnić się od opinii innych forumowiczów.
Wykonałem scenariusz podobny do Twojego. Najpierw zakup z rozsądku - 2letnie auto - fiat tipo sedan 1.4 i pocieszanie się, że to wizualnie kopia beemki. Po półtora roku męki wróciłem "do źródeł" i zaczęły się poszukiwania nie zmęczonego E46. Trwały pół roku, zakończone pełnym sukcesem. Zakupiony czarny sedan z roku 1999, automat, silnik 1.9 - 118km m43. Wróciła radość z jazdy, w życiu nie wróciłbym do bezpłciowego 2 latka, nie mam prawie żadnego sentymentu, w odróżnieniu do każdej bmw, którą posiadałem.
Mam dla Ciebie jedną poradę - szukaj kierując się stanem technicznym, możliwością weryfikacji przebiegu ( u mnie była - nalatane 149 tysięcy), ogólnym zadbaniem. Jeśli kupisz źle - serwisy już czekają i lekko nie będzie, bmw dużo wymaga aby być w dobrej kondycji i przynosić radość. Jeśli trzeba - odpuszczaj nawet z wyposażenia. Sprawne auto z manualną klimą przyniesie więcej radochy niż niesprawne z klimatronikiem.
Moja beemka wg wielu użytkowników tego forum to pewnie kibel - nie jeździ, bo "tylko" 118km, silnik stary - m43, skrzynia nie taka (GM), z tyłu korbotronik, przedlift, w ogóle automat ze słabym silnikiem, ale ... przebieg pewny, kilkukrotnie na różne sposoby weryfikowany, absolutny brak wycieków, auto zwarte i sztywne, wszystko czyste bez żadnych uszkodzeń, silnik mruczy, skrzynia to sama radocha, przyspieszenie - do jazdy wystarczy - nie zamierzam urywać dwóch sekund startując ze świateł do setki. Jeździ się komfortowo, bez zamulania (tipo nieraz pakowało mnie w trudne sytuacje przy wyprzedzaniu), wygląda jak cukierek - lakier nadal błyszczy a po odpowiednim zadbaniu na myjni mam praktycznie lustro.
Mam go już prawie rok, auto po serwisie startowym i wymianie profilaktycznej kilku rzeczy nie ma już nic do robienia i regularnie jeździ w 1000km trasy. Czechy, Słowacja, Bałtyk, Bieszczady, Chorwacja, wszystko to w dwudziestoletnim toczydełku od bmw :) którego się naszukałem i nawet początkowo ignorowałem, ale ostatecznie było warto.
Napisałem to żeby zainspirować i zachęcić do zmiany jeśli się wahasz i nie ma radochy z jazdy ;)
Co do ogłoszeń, które podesłałeś - zainteresuj się tą w 8letnim posiadaniu rodziny. Może będzie dobry strzał. Jak coś niepewne itd to raczej odpuść, na minę jest bardzo łatwo wejść.
Pozdro i będę śledził wątek.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#6

Post autor: roque »

Jeśli masz smykałke do mechaniki to polecam. Każdy z nas ma BMW i w sumie sami grzebiemy. Czasem jest gorzej i auto stoi w garażu, bo nie odpala (tak jak w moim przypadku było, a okazało się na końcu że to pompa paliwa do wymiany), czasem same pierdoły, ale da się naprawić samemu, no chyba że blok silnika do wymiany ;-)

Obejrzyj film naszego kolegi z forum:
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#7

Post autor: yampik »

roque pisze: 16 wrz 20, 22:26 Jeśli masz smykałke do mechaniki to polecam. Każdy z nas ma BMW i w sumie sami grzebiemy. Czasem jest gorzej i auto stoi w garażu, bo nie odpala (tak jak w moim przypadku było, a okazało się na końcu że to pompa paliwa do wymiany), czasem same pierdoły, ale da się naprawić samemu, no chyba że blok silnika do wymiany ;-)

Obejrzyj film naszego kolegi z forum:
kto to nagrał :D?
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#8

Post autor: Szczurson »

yampik pisze: 17 wrz 20, 20:44
roque pisze: 16 wrz 20, 22:26 Jeśli masz smykałke do mechaniki to polecam. Każdy z nas ma BMW i w sumie sami grzebiemy. Czasem jest gorzej i auto stoi w garażu, bo nie odpala (tak jak w moim przypadku było, a okazało się na końcu że to pompa paliwa do wymiany), czasem same pierdoły, ale da się naprawić samemu, no chyba że blok silnika do wymiany ;-)

Obejrzyj film naszego kolegi z forum:
kto to nagrał :D?
No przecież jest autor nagrania: scghost :D.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#9

Post autor: roque »

yampik się śmieje, że nie wie ;-)
Telcontar1968
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 11 wrz 20, 15:05
BMW: e46 318i po swapie na 325i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa
VIN: JJ12007
Lokalizacja: Warszawa

#10

Post autor: Telcontar1968 »

anthony pisze: 16 wrz 20, 10:13 Hej autorze, postanowIłem napisać ponieważ może Ci to coś pomoże w decyzji a również moja opinia może mocno różnić się od opinii innych forumowiczów.
Wykonałem scenariusz podobny do Twojego. Najpierw zakup z rozsądku - 2letnie auto - fiat tipo sedan 1.4 i pocieszanie się, że to wizualnie kopia beemki. Po półtora roku męki wróciłem "do źródeł" i zaczęły się poszukiwania nie zmęczonego E46. Trwały pół roku, zakończone pełnym sukcesem. Zakupiony czarny sedan z roku 1999, automat, silnik 1.9 - 118km m43. Wróciła radość z jazdy, w życiu nie wróciłbym do bezpłciowego 2 latka, nie mam prawie żadnego sentymentu, w odróżnieniu do każdej bmw, którą posiadałem.
Mam dla Ciebie jedną poradę - szukaj kierując się stanem technicznym, możliwością weryfikacji przebiegu ( u mnie była - nalatane 149 tysięcy), ogólnym zadbaniem. Jeśli kupisz źle - serwisy już czekają i lekko nie będzie, bmw dużo wymaga aby być w dobrej kondycji i przynosić radość. Jeśli trzeba - odpuszczaj nawet z wyposażenia. Sprawne auto z manualną klimą przyniesie więcej radochy niż niesprawne z klimatronikiem.
Moja beemka wg wielu użytkowników tego forum to pewnie kibel - nie jeździ, bo "tylko" 118km, silnik stary - m43, skrzynia nie taka (GM), z tyłu korbotronik, przedlift, w ogóle automat ze słabym silnikiem, ale ... przebieg pewny, kilkukrotnie na różne sposoby weryfikowany, absolutny brak wycieków, auto zwarte i sztywne, wszystko czyste bez żadnych uszkodzeń, silnik mruczy, skrzynia to sama radocha, przyspieszenie - do jazdy wystarczy - nie zamierzam urywać dwóch sekund startując ze świateł do setki. Jeździ się komfortowo, bez zamulania (tipo nieraz pakowało mnie w trudne sytuacje przy wyprzedzaniu), wygląda jak cukierek - lakier nadal błyszczy a po odpowiednim zadbaniu na myjni mam praktycznie lustro.
Mam go już prawie rok, auto po serwisie startowym i wymianie profilaktycznej kilku rzeczy nie ma już nic do robienia i regularnie jeździ w 1000km trasy. Czechy, Słowacja, Bałtyk, Bieszczady, Chorwacja, wszystko to w dwudziestoletnim toczydełku od bmw :) którego się naszukałem i nawet początkowo ignorowałem, ale ostatecznie było warto.
Napisałem to żeby zainspirować i zachęcić do zmiany jeśli się wahasz i nie ma radochy z jazdy ;)
Co do ogłoszeń, które podesłałeś - zainteresuj się tą w 8letnim posiadaniu rodziny. Może będzie dobry strzał. Jak coś niepewne itd to raczej odpuść, na minę jest bardzo łatwo wejść.
Pozdro i będę śledził wątek.
Zrobiłeś mi dzień, dziękuję, w końcu ktoś mnie zrozumiał :)
Ja nie chcę auta na wyścigi na 1/4 mili, tylko po prostu benzyniaka w RWD w dobrym stanie, który już samym faktem istnienia da mi sporo frajdy. Na razie muszę sprzedać swoje Mondeo a łatwo nie jest, bo mimo, że auto na wypasie, to każdy potencjalny kupujący rzuca mi wyceny po 10k niższe od mnie interesujących.
Mam smykałkę do mechaniki i właśnie to miałem na myśli mówiąc, że to byłby mój projekt - część rzeczy sam jestem w stanie wymienić/naprawić.

anthony naprawdę zrobiłeś mi dzień! Nadal szukam swojego e46, choć już mniej entuzjastycznie, bo na każdym forum zostałem zjechany dokumentnie za zainteresowanie się tą betą, która jest od 8 lat w jednej rodzinie. Generalnie każdy zarzuca mi, że chcę kupić dziadkowóz, który do niczego się nie nadaje poza dojazdami do biedry. Dlatego też przestałem się udzielać na forach, bo nie miało sensu kłocić się z ludźmi.

Przyznam szczerze, że chcę sobie kupić e46, żeby mieć z czegoś radość w życiu - jestem pracoholikiem, zajeżdżam się w robocie i ostatnio zorientowałem się, że nie mam w życiu niczego, co by mnie podnosiło na duchu i dawało frajdę. Może to kryzys wieku średniego, który przychodzi wcześniej, a może po prostu prawdziwa refleksja, nie wiem.
Zdaję sobie sprawę z tego, że e46 może być studnią bez dna generującą koszty. Dlatego szukam nawet biedniejszej wersji wyposażenia, byle ze zdrową blachą i zdrowym silnikiem. Wszystkie auta, które do tej pory oglądałem miały albo przedmuchane uszczelki i wypluwały olej gdzie się dało, albo był tak zajechane, że szkoda gadać (a sprzedający twierdzili, że koszt naprawy/wymiany to tylko kilkaset złotych). Fotele/kierownicę, tempomat/ grzanie dupy i inne tego typu rzeczy mogę sobie z czasem sam dołożyć. Zależy mi przede wszystkim na solidnym aucie, które przeżyje ze mną kolejne 5-7 lat i stanie się fajnym youngtimer'em.
roque pisze: 16 wrz 20, 22:26 Jeśli masz smykałke do mechaniki to polecam. Każdy z nas ma BMW i w sumie sami grzebiemy. Czasem jest gorzej i auto stoi w garażu, bo nie odpala (tak jak w moim przypadku było, a okazało się na końcu że to pompa paliwa do wymiany), czasem same pierdoły, ale da się naprawić samemu, no chyba że blok silnika do wymiany ;-)

Obejrzyj film naszego kolegi z forum:
roque dziękuję Ci za ten film, potrzebowałem czegoś takiego :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”