[E46] Stukające klocki hamulcowe
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
- kemer85
- Bywalec forum
- Posty: 183
- Rejestracja: 5 lut 12, 20:59
- BMW: F11 525d
- Rok produkcji: 2014
- Państwo: PL DE
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Memmingen
- VIN: D699123
Witam!
Stukające klocki hamulcowe spędzały mi sen z powiek od dłuższego czasu, tak, że aż wstyd było jeździć po mieście obok ludzi.
Popuszczamy śruby, podkładamy podnośnik, podnosimy, odkręcamy śruby, zdejmujemy koło. Do odkręcenia zacisku potrzebujemy klucz imbusowy (ampolowy) nr 7 (dwie śruby) ściągamy zacisk wraz z klockami.
Powodem takiego głośnego stukania była oderwana od wewnętrznego klocka blaszka, która wchodzi w tłoczek zacisku. Bez niej klockiem można było ruszyć już bez demontażu kopyta. Założyłem nowe klocki z dobrą blaszką i już nie stuka.
Czasami może nie być lub może być źle założona blaszka dociskająca zewnętrzny klocek, wtedy i brak tej blaszki powoduje stukanie klocka, jak również nierównomierne dociskanie klocka do tarczy.
Ja pokazałem to na przykładzie klocków na tylnej osi ale analogicznie postępujemy na przedniej osi.
Mam nadzieję, że komuś pomogłem.
Pozdrawiam!
Stukające klocki hamulcowe spędzały mi sen z powiek od dłuższego czasu, tak, że aż wstyd było jeździć po mieście obok ludzi.
Popuszczamy śruby, podkładamy podnośnik, podnosimy, odkręcamy śruby, zdejmujemy koło. Do odkręcenia zacisku potrzebujemy klucz imbusowy (ampolowy) nr 7 (dwie śruby) ściągamy zacisk wraz z klockami.
Powodem takiego głośnego stukania była oderwana od wewnętrznego klocka blaszka, która wchodzi w tłoczek zacisku. Bez niej klockiem można było ruszyć już bez demontażu kopyta. Założyłem nowe klocki z dobrą blaszką i już nie stuka.
Czasami może nie być lub może być źle założona blaszka dociskająca zewnętrzny klocek, wtedy i brak tej blaszki powoduje stukanie klocka, jak również nierównomierne dociskanie klocka do tarczy.
Ja pokazałem to na przykładzie klocków na tylnej osi ale analogicznie postępujemy na przedniej osi.
Mam nadzieję, że komuś pomogłem.
Pozdrawiam!
Z BMW jak z kobietą-pięknieje przy odpowiednim mężczyźnie
kemer85
kemer85
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 2245 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Marcin-Ma- BMW
-
- 8 Odpowiedzi
- 6176 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dwoogeee
-
- 8 Odpowiedzi
- 4385 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcepan
-
-
Tarcze ate+klocki ate,textar pro+klocki textar,zimmermann+klocki ATE
autor: DwaLitryPL » » w Układ hamulcowy - 33 Odpowiedzi
- 28359 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adam1003
-
-
- 6 Odpowiedzi
- 2554 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 4 Odpowiedzi
- 2809 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 0 Odpowiedzi
- 1762 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rysiektr
-
- 39 Odpowiedzi
- 17424 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krop12
-
- 5 Odpowiedzi
- 2054 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Kulisiek