e46 stuk podczas puszczania sprzęgła

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
lukasz9501
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 14, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#1

Post autor: lukasz9501 »

Witam ,wiem ,że było wiele różnych tematów itd ,czytałem ,sprawdzałem .. Zbytnio dużo one mi nie powiedziały . A teraz o moim samochodzie :E46 318i 99r sedan przebieg 130tyś(niby rzekomy )aczkolwiek mam dylematy .Problem tkwi w tym ,iż samochodzik posiadam od kilku miesięcy i zauważyłem ,że pod czas szybszego ruszania (1-3 biegów) jest stuk głuchy ,tylko i wyłacznie podczas wbijaniu biegu oraz dziwny dzwięk słychać pod czas puszczania sprzegła . Powyżej 4-5 bieg jest okey .
Osobiście nie posiadam kanału ani podnośnika ,więc jeździłem do mechaników różnych Jeden znawca BMW stwierdził,że jest to wina znanej gumy tylnego mostu (nr 9) uznał że jest pęknięta i ona powoduje ten stuk . Sprawdzaliśmy to na lewarkach hydra podstawionych z tyłu auta i kiedy auto było odpalone i powoli strzelałem z sprzęgła na 1 . Zamówiłem tą gume i z racji ,że nikt zbytnio z mojej miejscowości nie ma możliwości ściągnięcia takiej gumy na warsztacie Udało mi się jeden warsztat znaleźć który tego zadania podjął by się ,pierw Pan chciał jeszcze sprawdzić czy to na pewno to . Więc wziął samochodzik na podnośnik kolumnowy no i drugi mechanik wsiadł odpalił strzelał z sprzęgła no i stwierdzono że ta guma 9 (co niby jest pęknięta) jest okey i to czegoś innego wina ,nie mogą się określić ,zauważyli również wyciek oleju z skrzyni . Pytanie czy z racji jeśli jest peknięta ta guma 9 może ona pod obciążeniem stuka , moim zdaniem raczej to nie dwumas ,aczkolwiek mogę się mylić .Podpory i inne gumy niby okey . Mechanik stwierdził ,że trzeba wszystko ściągać i sprawdzać ... ;/ Czy łatwo wymienia się olej w skrzyni ? CO często siada w takiej skrzyni ,oczywiście jest to manual .Dzięki za zainteresowanie Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 3 gru 14, 20:13 przez lukasz9501, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Witam kolegę, co do pytań które zadałeś.. Jest wiele teorii na temat sławnego głuchego stuku. Może być tuleja nr-9, ale jest tam wiele tulei i wymieniać tylko jedną dziewiątkę, by wykluczyć stuki w tylnym zawieszeniu... Wiesz sam. Druga rzecz odpowiedzialna za takie stuki to może być to podpora wału (są 2 ). Trzecią przyczyną luz na łączeniu wału-(krzyżak). Idąc dalej w stronę przyczyn pewnie znajdzie się jeszcze parę. Natomiast zaczął bym od tych co wymieniłem. Jak masz kanał, to pojedz z kimś. Właż do środka a kolega niech rusza delikatnie w tył i przód, a Ty staraj się zlokalizować odgłos. Co do skrzyni i wymiany oleju. Jak najbardziej przydatne, nie tak skomplikowane by tego nie zrobić samemu. Jak masz trochę mechanika we krwi to sam ogarniesz, ale nie wlej złego oleju!!! Skrzynia na :wink: pewno odetchnie, pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

A i co do podpór i gum, wierz mi. Wszystkie czasami wyglądają extra, puki ich nie wyjmiesz. Wtedy widać w jakim są stanie...
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
lukasz9501
Bywalec forum
Posty: 111
Rejestracja: 17 wrz 14, 23:35
BMW: e46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#4

Post autor: lukasz9501 »

TO takie spekulacje jak masło maślane .. Dzieki za zainteresowanie ogólnie ,aczkolwiek co do tematu to kompletna porażka z tym stukiem ..Kojarzysz lub ew może wiesz ile L wchodzi do skrzyni oleju ? Czytałem ,że są 3 lub 2 oznaczenia olei (w zależności od typu skrzyni) i według vinu wchodzi mi tam 1.1 L . Napewno to sprawdzę i na weekend wymienie olej i chciał bym wymienić tą znaną gume nr 9 jeśli jest ona pęknięta ,a nie powinna .
Co do dzwięku ,byłem dzisiaj własnie nad samochodem ,kiedy to mechanik tam ruszał samochodem (był na podnośniku) no izbytnio dzwięk rozchodzi się po całym układzie napędowym aż do sanek tylnych . Może to być bardziej słyszalne pod obciążeniem ,muszę to sprawdzić jak załatwie kanał ..
A czy zużyta poducha silnika może też powodować taki dzwięk ?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

Znana bolączka to pękająca podłoga właśnie przy mocowaniu tzw. wózka od dyfra.
Oglądnąć musisz wszystko na spokojnie.

Tuleja nr 9 może być przyczyną tych dźwięków, ale nie stawiałbym na to.

Stuki które słyszysz to luzy które się sumują i przenoszą na karoserię:

Skrzynia -> Wał -> dyfer -> półosie...

Wyciek o którym wspominasz ze skrzyni... Powiedz dokładnie z którego miejsca? Łączenie silnika ze skrzynią? Czy z tyłu skrzyni ?

Do manuala wchodzi 1,1l oleju. Polecam firmę Fuchs.
Kregiel
Bywalec forum
Posty: 66
Rejestracja: 9 paź 10, 22:53
BMW: e46 320d sedan 136 km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: T

#6

Post autor: Kregiel »

Jeśli by się okazało że to jednak wózek od dyfra, to w takim razie jest akcja serwisowa na tą właśnie naprawę w bmw, ja się o tym za późno dowiedziałem. Możesz zadzwonić do najbliższego dealera/autoryzowanego serwisu i podać im vin oni Ci powiedzą czy się kwalifikujesz.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#7

Post autor: Dobrodziej_1983 »

lukasz9501 pisze:TO takie spekulacje jak masło maślane .. Dzieki za zainteresowanie ogólnie ,aczkolwiek co do tematu to kompletna porażka z tym stukiem ..Kojarzysz lub ew może wiesz ile L wchodzi do skrzyni oleju ? Czytałem ,że są 3 lub 2 oznaczenia olei (w zależności od typu skrzyni) i według vinu wchodzi mi tam 1.1 L . Napewno to sprawdzę i na weekend wymienie olej i chciał bym wymienić tą znaną gume nr 9 jeśli jest ona pęknięta ,a nie powinna .
Co do dzwięku ,byłem dzisiaj własnie nad samochodem ,kiedy to mechanik tam ruszał samochodem (był na podnośniku) no izbytnio dzwięk rozchodzi się po całym układzie napędowym aż do sanek tylnych . Może to być bardziej słyszalne pod obciążeniem ,muszę to sprawdzić jak załatwie kanał ..
A czy zużyta poducha silnika może też powodować taki dzwięk ?
Poduszki nie dają takich efektów dźwiękowych :) No a co do spekulacji, to tak jak kolega MARC napisał. To może być suma kilku spraw a my możemy tylko spekulować. Powiem że też miałem ten stuk przy ruszeniu, taki metaliczny. Wymieniłem koło dwumasowe i całe sprzęgło, mi pomogło. Więc jak nie chcesz spekulacji, to wymień wszystko i będziesz spał spokojnie :crazy:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
zielaq
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 19 lis 14, 19:47
BMW: 323ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Jaworzno
VIN: ez68266

#8

Post autor: zielaq »

Witam,


Zacznijmy od początku :)



Zawieszenie tył :
Obrazek
Mechanik który sprawdza tuleje nr 9 na podniesionym aucie może się mylić ..
Tuleja ta musi być sprawdzana na opuszczonym aucie , wtedy większe siły działają na ten nr 9. Wiec auto na kanał , na zgaszonym silniku wrzucasz jedynkę druga osoba z wyczuciem pcha samochód i obserwujesz tuleje ( u mnie wzrokowo było ok ale po tym teście okazało się ze jest rozerwana i cały dyfer wykrzywiało..)
Mozna ja wymienić na dwa sposoby :
1. Bez ściągania dyfra z auta ( trzeba zlać olej do tego potrzebny duzy imbus chyba 14mm i ściągnąć tylną pokrywie dyfra, pręt gwintowany 12mm utwardzany i odpowiednie nasadki/rurki zeby ją wyprasować. Wprasowywanie dokładnie tak samo ( warto zwrócić uwagę przed tą pracą jak tuleja jest ułożona bo ma to duże znaczenie )
2. zdemontować dyfer ( dojście lepsze ale potrzebne klucze torx nasadowe i dobra oczkowa 18 ) , pozostałe czynności jak wyżej.

Tuleje dyfra nr 7 tez warto sprawdzić , ale nie zużywają się one tak jak nr 9 i nie maja tez takiego wpływu na stuki.

Tuleje wózka można sprawdzić w ten sam sposób jak tuleje nr 9. Warto zwrócić uwagę na okolice mocować tulei do nadwozia , w szczególności z lewej strony w okolicach wydechu : tam lubi pękać podłoga w modelach z przed liftu.


Temat nr 2 to wał napędowy :

Obrazek


Objawy bardzo podobne.

Element nr 1 : sprawdź tak jak tuleje nr 9 + wzrokowo. bardzo czesto pękniecia nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Jak juz je widac to łącznik obowiązkowo do wywalenia !

Zeby sprawdzić podporę wału nr 8 trzeba ściągnąć wydech i osłone która wszystko zasłania. Jak już będzie na wierzchu trzeba dobrze się przyjrzeć wyszarpać. Jesli podczas tych oględzin zauważysz pęknięcia lub przy szarpaniu wał bardzo łatwo porusza się w każda stronę/dobija do obudowy : podpora do wymiany


Temat wycieku ze skrzyni


Obrazek

Jeżeli cieknie z łączenia silnika ze skrzynią to trzeba zrzucac skrzynie do wymiany simering wału silnika lub wałka zdawczego skrzyni.

Jeżeli cieknie z tyłu to opcje są dwie :

Simering nr 8 od wybieraka biegów : jezeli główny wodzik wychodzący ze skrzyni jest upackany z oleju to napewno winny jest własnie ten. Wymiana w miare prosta z tym ze dostep ograniczony ( najlepiej ściągnąć wał i opuścić skrzynie )

Simering nr 9 : standardowa bolączka wszystkich starszych bmw . Trzeba się dobrze przyjrzeć ale można wyciek zauważyć. Do wymiany trzeba ściągać wał oraz posiadać wysoką nasadkę 32mm ( standardowa z typowego zestawu nie sięgnie nakrętki) żeby odkręcić krzyżak wału


Simeringi kosztują grosze wiec wypadałoby wymienić 2 jednocześnie i temat z głowy.

Zmienić olej na taki o odpowiednich parametrach ( na skrzyni jest naklejka z typem ).

Ja zalałem zwykły Mobila czy jakis tam + Dodatek Liqui Moly Dwusiarczek-Molibdenu to przekładni ( sprawdzone polecam ).
Ostatnio zmieniony 4 gru 14, 17:47 przez zielaq, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#9

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Petarda kolego zielaq !!! Dzięki :wink:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
zielaq
Bywalec forum
Posty: 55
Rejestracja: 19 lis 14, 19:47
BMW: 323ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Jaworzno
VIN: ez68266

#10

Post autor: zielaq »

Dobrodziej_1983 pisze:Petarda kolego zielaq !!! Dzięki :wink:
No problem!

Po to mamy forum żeby dzielić się informacjami :)

W razie jakichkolwiek pytań zapraszam :) Przerabiałem ten temat na " świeżo " w swojej cupejce.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”