[ E46 ] Sprzegło, zmiana biegów...

Wszystko co dotyczy układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i napędowego, skrzyni biegów
bronking
Posty: 2
Rejestracja: 17 wrz 09, 23:14
BMW: BMW 323I
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia

#1

Post autor: bronking »

Witam , podczas wciskania sprzegla i zmiany biegow slychać taki głuchy , cichy odgłos . Jestem szczesliwym posiadaczem e46 :] od 5 dni i nie wiem czy ten odgłos jest naturalny czy mam się niepokoic ? za odpowiedzi z gory dziekuje :]
siejka100
Posty: 1
Rejestracja: 20 wrz 09, 11:19
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: koluszki

#2

Post autor: siejka100 »

witam mam ten sam problem co kolega przy zmianie biegów moze ktoś napisać co to jest?
junior503
Bywalec forum
Posty: 240
Rejestracja: 3 paź 09, 11:31
BMW: E46 318i Sedan
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Konstancin-Jeziorna

#3

Post autor: junior503 »

Witam, u mnie przy wrzucaniu biegu spod auta słychać jakby uderzenie, i czasami szarpie jak puszczam sprzęgło przy zmianie biegu. Wszystkie połączenia gumowe, poduszki mam dobre most nie ma luzu, nikt nie wie co to może być.
było e46 318i
swimmer88
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 21 paź 09, 19:14
BMW: E46 323 Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: OZORKÓW

#4

Post autor: swimmer88 »

Mam to samo. Znajomy mi powiedział ze to może byc podpora wału. Tzn ze jest luz i trzeba ja wymienic. Co Wy na to ???
Tylny napęd jest jak sex, po co jeździć na ręcznym jak można dać w piz..
Sebastian1900
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 3 gru 09, 9:25
BMW: 328i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: radom

#5

Post autor: Sebastian1900 »

jesli szarpie i stuka to kolo dwumasowe
swimmer88
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 21 paź 09, 19:14
BMW: E46 323 Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: OZORKÓW

#6

Post autor: swimmer88 »

To mnie załamałes bo słysazałem ze to niezły wydatek ;(
Tylny napęd jest jak sex, po co jeździć na ręcznym jak można dać w piz..
agora
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 26 sty 10, 9:06
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#7

Post autor: agora »

Za takiego typu odgłosy może być odpowiedzialne wiele elementów. Począwszy od tulei/sworzni mocowania dyfra a kończąc na sprzęgle lub kole dwumasowym.
Musisz podjechać do dobrego mechanika od BMW.
Jeżeli twój stuk występuje tylko przy wbijaniu biegu 1 lub R to na 90% masz wyrobioną tuleję tylną mocowania dyfra (przykręcona do dekla dyfra na rys. jest to element nr 9).

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=33_0839&hg=33&fg=30

Jeżeli uderzenie występuje tylko przy zmianie na niskich biegach to niestety musisz przejrzeć cały układ przeniesienia napędu.
Awatar użytkownika
zdeniu
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 8 wrz 09, 22:46
BMW: 320d M47N Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk
Lokalizacja: Słupsk

#8

Post autor: zdeniu »

agora, miło że się udzielasz i chcesz pomóc
ale najpierw sprawdź czy temat jest aktualny bo odgrzewanie starych kotletów (z zeszłego roku) jest bezcelowe :beer:
Obrazek
agora
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 26 sty 10, 9:06
BMW: E46 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

#9

Post autor: agora »

zdeniu pisze:agora, miło że się udzielasz i chcesz pomóc
ale najpierw sprawdź czy temat jest aktualny bo odgrzewanie starych kotletów (z zeszłego roku) jest bezcelowe :beer:
Faktycznie w ?ferworze walki? nie zwróciłem uwagi na datę postu. Mae culpa :sorry:
y0shi
Bywalec forum
Posty: 167
Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
BMW: 320D E46, 150km tournig
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: warszawa

#10

Post autor: y0shi »

Hey,
moze i stare kotlety, ale dla mnie zupelnie swierza sprawa, bo dopiero co nabylem e 46 320D 2002r. Ogolnie jestem bardzo zadowolony, przyspieszeniem komfortem etc., ale czytajac forum natknalem sie na ten watek.. Gdy wrzucam 1 bieg czasem slysze takie walniecie i szarpniecie. Myslalem ze to brak przyzwyczajenia do nowego samochodu/sprzegla. Jak bieg zmienie delikatnie tzn. bez szarzowania na 1 to bieg wchodzi luzno i bez problemu, ale jak chce przycisnac od 1 to przy zmianie na 2 wlasnie potrafi walnac i troche szarpnac. Inne biegi wchodza normalnie. Czyli jaka diagnoza? Kolega napisal
agora pisze: Jeżeli twój stuk występuje tylko przy wbijaniu biegu 1 lub R to na 90% masz wyrobioną tuleję tylną mocowania dyfra (przykręcona do dekla dyfra na rys. jest to element nr 9).
Czyli by sie zgadzalo ze to dyrfa?
Gdzie w wawie mozna by to wymienic, i jaki koszt z robocizna, jezeli ktos sie orientuje, prosze o odpowiedz:)

pozdrawiam
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Podwozie”