[ E46 ] Sprzegło, zmiana biegów...
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 17 wrz 09, 23:14
- BMW: BMW 323I
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdynia
Witam , podczas wciskania sprzegla i zmiany biegow slychać taki głuchy , cichy odgłos . Jestem szczesliwym posiadaczem e46 :] od 5 dni i nie wiem czy ten odgłos jest naturalny czy mam się niepokoic ? za odpowiedzi z gory dziekuje :]
-
- Bywalec forum
- Posty: 240
- Rejestracja: 3 paź 09, 11:31
- BMW: E46 318i Sedan
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Konstancin-Jeziorna
Witam, u mnie przy wrzucaniu biegu spod auta słychać jakby uderzenie, i czasami szarpie jak puszczam sprzęgło przy zmianie biegu. Wszystkie połączenia gumowe, poduszki mam dobre most nie ma luzu, nikt nie wie co to może być.
było e46 318i
-
- Bywalec forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 paź 09, 19:14
- BMW: E46 323 Ci
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: OZORKÓW
Mam to samo. Znajomy mi powiedział ze to może byc podpora wału. Tzn ze jest luz i trzeba ja wymienic. Co Wy na to ???
Tylny napęd jest jak sex, po co jeździć na ręcznym jak można dać w piz..
-
- Bywalec forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 3 gru 09, 9:25
- BMW: 328i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: radom
jesli szarpie i stuka to kolo dwumasowe
-
- Bywalec forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 sty 10, 9:06
- BMW: E46 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
Za takiego typu odgłosy może być odpowiedzialne wiele elementów. Począwszy od tulei/sworzni mocowania dyfra a kończąc na sprzęgle lub kole dwumasowym.
Musisz podjechać do dobrego mechanika od BMW.
Jeżeli twój stuk występuje tylko przy wbijaniu biegu 1 lub R to na 90% masz wyrobioną tuleję tylną mocowania dyfra (przykręcona do dekla dyfra na rys. jest to element nr 9).
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=33_0839&hg=33&fg=30
Jeżeli uderzenie występuje tylko przy zmianie na niskich biegach to niestety musisz przejrzeć cały układ przeniesienia napędu.
Musisz podjechać do dobrego mechanika od BMW.
Jeżeli twój stuk występuje tylko przy wbijaniu biegu 1 lub R to na 90% masz wyrobioną tuleję tylną mocowania dyfra (przykręcona do dekla dyfra na rys. jest to element nr 9).
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM11&mospid=47636&btnr=33_0839&hg=33&fg=30
Jeżeli uderzenie występuje tylko przy zmianie na niskich biegach to niestety musisz przejrzeć cały układ przeniesienia napędu.
- zdeniu
- Bywalec forum
- Posty: 462
- Rejestracja: 8 wrz 09, 22:46
- BMW: 320d M47N Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Słupsk
- Lokalizacja: Słupsk
agora, miło że się udzielasz i chcesz pomóc
ale najpierw sprawdź czy temat jest aktualny bo odgrzewanie starych kotletów (z zeszłego roku) jest bezcelowe
ale najpierw sprawdź czy temat jest aktualny bo odgrzewanie starych kotletów (z zeszłego roku) jest bezcelowe
-
- Bywalec forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 sty 10, 9:06
- BMW: E46 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Zabrze
Faktycznie w ?ferworze walki? nie zwróciłem uwagi na datę postu. Mae culpazdeniu pisze:agora, miło że się udzielasz i chcesz pomóc
ale najpierw sprawdź czy temat jest aktualny bo odgrzewanie starych kotletów (z zeszłego roku) jest bezcelowe
-
- Bywalec forum
- Posty: 167
- Rejestracja: 11 wrz 10, 22:38
- BMW: 320D E46, 150km tournig
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: warszawa
Hey,
moze i stare kotlety, ale dla mnie zupelnie swierza sprawa, bo dopiero co nabylem e 46 320D 2002r. Ogolnie jestem bardzo zadowolony, przyspieszeniem komfortem etc., ale czytajac forum natknalem sie na ten watek.. Gdy wrzucam 1 bieg czasem slysze takie walniecie i szarpniecie. Myslalem ze to brak przyzwyczajenia do nowego samochodu/sprzegla. Jak bieg zmienie delikatnie tzn. bez szarzowania na 1 to bieg wchodzi luzno i bez problemu, ale jak chce przycisnac od 1 to przy zmianie na 2 wlasnie potrafi walnac i troche szarpnac. Inne biegi wchodza normalnie. Czyli jaka diagnoza? Kolega napisal
Gdzie w wawie mozna by to wymienic, i jaki koszt z robocizna, jezeli ktos sie orientuje, prosze o odpowiedz:)
pozdrawiam
moze i stare kotlety, ale dla mnie zupelnie swierza sprawa, bo dopiero co nabylem e 46 320D 2002r. Ogolnie jestem bardzo zadowolony, przyspieszeniem komfortem etc., ale czytajac forum natknalem sie na ten watek.. Gdy wrzucam 1 bieg czasem slysze takie walniecie i szarpniecie. Myslalem ze to brak przyzwyczajenia do nowego samochodu/sprzegla. Jak bieg zmienie delikatnie tzn. bez szarzowania na 1 to bieg wchodzi luzno i bez problemu, ale jak chce przycisnac od 1 to przy zmianie na 2 wlasnie potrafi walnac i troche szarpnac. Inne biegi wchodza normalnie. Czyli jaka diagnoza? Kolega napisal
Czyli by sie zgadzalo ze to dyrfa?agora pisze: Jeżeli twój stuk występuje tylko przy wbijaniu biegu 1 lub R to na 90% masz wyrobioną tuleję tylną mocowania dyfra (przykręcona do dekla dyfra na rys. jest to element nr 9).
Gdzie w wawie mozna by to wymienic, i jaki koszt z robocizna, jezeli ktos sie orientuje, prosze o odpowiedz:)
pozdrawiam
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 7339 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 1 Odpowiedzi
- 1618 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 2 Odpowiedzi
- 506 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: becony
-
- 0 Odpowiedzi
- 1986 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariuszpol
-
- 3 Odpowiedzi
- 1400 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 0 Odpowiedzi
- 1084 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tomek122
-
- 5 Odpowiedzi
- 1645 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jwiligal
-
- 3 Odpowiedzi
- 1304 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 11 Odpowiedzi
- 2588 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+