[e46] Spalanie rzeczywiste a wskazania komputera

Jeśli Twój temat nie pasuje do żadnej z powyższych kategorii działu "Silnik", umieść go tutaj.
Kris71
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 12/08/10, 0:12
BMW: 330 xdAT
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Wawa
Kontakt:

Re: spalanie rzeczywiste a wskazania komputera

Post autor: Kris71 » 28/09/10, 23:05

zdeniu pisze:w większości przypadków komp oszukuje
u mnie też średnio o 1,5 do 2 litrów zaniża
zdeniu to jakie masz na kompie spalanie? patrząc na motostat + przekłamania kompa to masz ok 5,5?
ja mam na motostat to co widać
a na kompie:
spalanie 1 9.9 - wyzerowane tylko raz po kupna auta,
spalanie 2 -10.2 zerowane raz w miesiącu

tankuje ok 51-60 l jednorazowo, rezerwa do przejechania przy tankowaniu wg kompa zostaje ok pomiędzy 40 km a 80 km
Obrazek


Awatar użytkownika
zdeniu
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 08/09/09, 22:46
BMW: 320d M47N Touring
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Słupsk
Gadu-Gadu: 2305427
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Re: spalanie rzeczywiste a wskazania komputera

Post autor: zdeniu » 10/10/10, 23:28

Kris71 pisze:
zdeniu pisze:w większości przypadków komp oszukuje
u mnie też średnio o 1,5 do 2 litrów zaniża
zdeniu to jakie masz na kompie spalanie? patrząc na motostat + przekłamania kompa to masz ok 5,5?
ja mam na motostat to co widać
a na kompie:
spalanie 1 9.9 - wyzerowane tylko raz po kupna auta,
spalanie 2 -10.2 zerowane raz w miesiącu

tankuje ok 51-60 l jednorazowo, rezerwa do przejechania przy tankowaniu wg kompa zostaje ok pomiędzy 40 km a 80 km
na kompie 5,5-6,0
kasuje przy każdym tankowaniu
a tankuje zawsze do pełna gdy już jest końcówka co zresztą sam pewnie zauważyłeś na motostat
Obrazek

Exza
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 11/07/10, 16:37
BMW: E46 320d m-pak 185,7 KM & 402,4 Nm by Aligator
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Cz-wa/Krk
Kontakt:

Re: spalanie rzeczywiste a wskazania komputera

Post autor: Exza » 11/10/10, 12:33

U mnie komp pokazuje bardzo zbliżone spalanie do rzeczywistego, przy jeździe trochę miasta ~20% i reszta ~80% trasa pokazuje 6,8 a pali 6,5 natomiast jadąc 100% trasą pokazuje idealnie, na przykładzie w drodze do Francji na dystansie 1100 km, komp pokazał 5,4 a z tankowania wyszło 5,41.

fazixxl
Posty: 9
Rejestracja: 26/01/10, 9:29
BMW: e46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno
Kontakt:

Re: spalanie rzeczywiste a wskazania komputera

Post autor: fazixxl » 14/10/10, 8:08

Witam przyłącze sie do tematu u mnie na kompie wyświetla się cały czas 11.3l jeżdze duzo po miejscu mam bmw 320d 136KM 99r. ostatnio byłem na kompie i niema żadnych błędów filtry mam wymienione ogólnie wszystko jest przeczyszczone zawór egr,elektrozawory itd. udałem się ostatnio w trasę i żadnych zmian jak było 11,3 tak jest co to może być może wina softu słyszałem że można ściągnąć nowszy soft ale nie mogę znależć skąd może podacie mi link.

DABEK-D2
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 16/04/11, 14:18
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn
Kontakt:

Re: spalanie rzeczywiste a wskazania komputera

Post autor: DABEK-D2 » 09/09/11, 11:34

U mnie przy pełnym baku tak w trasie przy takiej dosyć żwawej jeździe komputer pokazuje tak 6.3 normalna 6l i jak podzielę przez przejechane kilometry to różnica błędu jest tak nie całe 0,5l a wiec wydaje mi się ze komp jest dosyć dokładny ale po przejechaniu danych km. na pełnym baku.Ale sam nie wiem z ilu km.on nalicza to średnie spalanie?


Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 09/07/11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
Kontakt:

Re: spalanie rzeczywiste a wskazania komputera

Post autor: Krzysiek669 » 09/09/11, 12:54

U mnie spalanie średnie zdaniem kompa to .... 4,7l/100km ( jazda w miarę spokojna do 140km/h max). Ale w rzeczywistości spalanie jest na poziomie 6l....paliwko to shel vpower diesel i moje odczucia są takie, że na tej ropie silnik jest bardziej żwawy i lepiej zbiera się od dołu ale to co mnie najbardziej cieszy to kultura pracy silnika, na zwykłej ropie słyszę ten "klekot" przy vpower tego nie ma :)

romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17/10/09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: spalanie rzeczywiste a wskazania komputera

Post autor: romanikxxl » 09/09/11, 15:17

Krzysiek669 pisze:U mnie spalanie średnie zdaniem kompa to .... 4,7l/100km ( jazda w miarę spokojna do 140km/h max). Ale w rzeczywistości spalanie jest na poziomie 6l....paliwko to shel vpower diesel i moje odczucia są takie, że na tej ropie silnik jest bardziej żwawy i lepiej zbiera się od dołu ale to co mnie najbardziej cieszy to kultura pracy silnika, na zwykłej ropie słyszę ten "klekot" przy vpower tego nie ma :)
Dokładnie tak jak napisałeś :) mam to samo :) na v-power zdecydowanie lepiej :D
Romanikxxl

DABEK-D2
Bywalec forum
Posty: 56
Rejestracja: 16/04/11, 14:18
BMW: E46 320D
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Kwidzyn
Kontakt:

Re: spalanie rzeczywiste a wskazania komputera

Post autor: DABEK-D2 » 09/09/11, 18:40

Panowie ja mam podobne odczucia do pracy silnika i jego mocy!Tylko ze ja tankuje bp ultimate.A co do mocy to miesiąc temu oglądałem program jak testowali właśnie te paliwa co tankujemy porównując ze zwykłym dieselm na hamowni nie pamiętam dokładnie samochodu chyba golf V .I powiem wam wyniki naprawdę zaskakujące wyszło prawie 10KM na shel v power na ultimate trochę mniej a momentu już nie pamiętam?A wiec nam nie wydaje się, ze jest lepiej.Na pewno nasze auto czuje się lepiej :D

morphi
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 13/03/11, 20:51
BMW: 320cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów
Kontakt:

Re: spalanie rzeczywiste a wskazania komputera

Post autor: morphi » 05/10/11, 19:36

ja również tankuje tylko i wyłącznie V-Power diesel, i co muszę powiedzieć mi tego paliwa pali mniej!

Jeśli jeżdżę w stylu mieszanym to potrafi mi komputer wskazać idealnie co do złotówki mogę kalkulatorem obliczyć ile paliwa wleje.
Zaś jak samo miasto to komputer lubi podać, że więcej pali, a później przy dystrybutorze wyjdzie, że tak dużo nie spalił.

mi średnio przy ciężkiej nodze (nie przekraczając 150) wychodzi 7,5.

Kawasaki
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 03/06/11, 10:40
BMW: 328 e46
Rok produkcji: 99
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Re: spalanie rzeczywiste a wskazania komputera

Post autor: Kawasaki » 06/10/11, 16:15

U mnie przekłamania są w granicy 0.8 - 1l/100km - oczywiście komputer bardziej łaskawy niż rzeczywistość.
Można to przestawić, ale po co? W myślach dodam literek w te czy w tamte - co za różnica :)
Obrazek


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości