[E46 SILNIK N42B20 ] problem i błędy

romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#11

Post autor: romanikxxl »

Nie pisz posta pod postem,od tego jest opcja "zmień"! Tamtego posta skasowałem-bez konsekwencji.

Ten ostatni przebieg jest najbardziej możliwy chociaż nie musi.Nie brałbym tego na serio bo inpa bywa zawodna.Sprawdź jeszcze błędy np.w innych modułach i porównaj.
Romanikxxl
blazej2206
Posty: 8
Rejestracja: 2 lut 14, 15:54
BMW: e46 318Ci N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: jz41992

#12

Post autor: blazej2206 »

sprawdzałem przebieg jeszcze w bmw scanner i pokazało IKE 141392 LCM141300 EWS 141393w inpie to samo LSZ 1413 gdzie jeszcze moge sprawdzic zeby miec 100%pewnosci? 8)
Obrazek
Obrazek
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#13

Post autor: danielo6666 »

Kolego wierzysz ze masz przejechane 140 tys? Auto ma 12 lat więc to jest niemożliwe rzeczywisty przebieg to ok. 300 tys
blazej2206
Posty: 8
Rejestracja: 2 lut 14, 15:54
BMW: e46 318Ci N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: jz41992

#14

Post autor: blazej2206 »

auto jest troche ponnad rok temu sprowadzone posiada certyfikat km car pass czy sos takiego ponadto ksiazka serwisowa z ostatnim wpisem 2011 i przebiegiem ok98k niewiem na papierze wszystko wyglada super pozatym co do wnetrza auta tez nie mam sie do czego przyczepic. Nie wiem jednak dalej wole wierzyc ze przebieg jest prawdziwy a to moje interior
Obrazek
Obrazekgdy kupowałem auto zwrócilem duza uwage do jego wnetrza i tego jak wyglad. Mysle ze temat przrbiegu nie jet tu naj istotniejszy chodzi mi raczej o bledy z innpy jak leczyc porady od czego zaczac co sprawdzic. :unknown:
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#15

Post autor: danielo6666 »

ja mam 300 tyś a wnętrze jak nowe nic nie jest powycierane
papier wszystko przyjmie książke mozna kupic nowa i sfałszować dane
znajomy ma taki sam silnik i kompletnie nic mu sie nie dzieje przy przebiegu 170 tyś
więc mysle że twój przbieg nie jest prawdziwy i raczej jak ktos nim kręcił to juz tego nie sprawdzisz
jedynie mozesz jechać do serwisu i po oglądzinach podzespołow ci powiedza ile masz przejechane
blazej2206
Posty: 8
Rejestracja: 2 lut 14, 15:54
BMW: e46 318Ci N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: jz41992

#16

Post autor: blazej2206 »

Jak bede za juz nie cały miesiac w polsce odwiedze aso zeby sprawdzic ten przebieg, ale teraz walcze z ta nie rowna praca i powracajacym check engine, a w aso strach sie pytac zaraz zaczeli by wymieniac wszystko po koleji
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#17

Post autor: romanikxxl »

Przyjrzyj się katalizatorowi ,sprawdź czujnik spalania stukowego(przewody,wtyczkę) ewentualnie podmień na inny.
Romanikxxl
blazej2206
Posty: 8
Rejestracja: 2 lut 14, 15:54
BMW: e46 318Ci N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: jz41992

#18

Post autor: blazej2206 »

Ale czy uszkodzony czujnik spalania stukowego dawal by taki efekt podobny do wypadania zaplonu tak teraz mysle o tym czujniku i przypominam sobie ze go odkrecałem podczas wymiany odmy i coraz bardziej zastanawiam sie czy nic sie z nim w tym czasie nie stalo mysle ze najlepiej bedzie po prostu wymienic ten czujnik i dokrecic go z odpowiednim momentem bodajze 20niutonow . Jakie sa objawy uszkodzonego takiego czujnika szukałem ale nie znalazlem niczego co moglo by mi w jasny sposob wyjasnic jego kwestie .
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#19

Post autor: romanikxxl »

"Rola piezoelektrycznego czujnika spalania stukowego na sterowanie procesem spalania paliwa
Spalanie stukowe jest niekorzystnym zjawiskiem występującym w komorze spalania silnika, któremu towarzyszy powstanie mikrofal dźwiękowych. Czujniki spalania stukowego są czujnikami drgań nadającymi się do próbkowania akustycznych drgań określonej bryły. Uderzając w ścianki cylindra, fale te wywołują drgania o zmiennej amplitudzie, które rozchodzą się po kadłubie silnika. Zjawisko to oznacza, że amplituda napięcia sygnału czujnika jest proporcjonalna do energii detonacji w cylindrze. Zadaniem czujnika spalania stukowego jest wykrywanie stanu spalania stukowego w silniku. Na podstawie sygnałów elektrycznych płynących z czujnika spalania stukowego sterownik silnika opóźnia kąt wyprzedzenia zapłonu na tyle, by sygnał z czujnika już nie powstawał. Zazwyczaj silniki 4-cylindrowe wyposażone są w jeden czujnik, 5- i 6-cylindrowe w dwa, a silniki 8- i więcej cylindrowe w więcej czujników spalania stukowego. Rozmieszczenie czujników w kadłubie jest uzależnione od kolejności zapłonów poszczególnych cylindrów.
Masa drgająca znajdująca się w czujniku reaguje swoją bezwładnością w częstotliwości drgań wzbudzonych przez siły występujące w cylindrze i przenosi je na pierścieniowy element ceramiczny. W wyniku działania siłowego następuje przemieszczenie ładunku elektrycznego wewnątrz elementu piezoceramicznego. Napięcie elektryczne powstające pomiędzy oboma stronami ceramiki pobierane jest przez płytkę stykową i odbierane przez sterownik. Przesyłane przez czujnik napięcie jest wyznaczane za pomocą wysokoomowego wzmacniacza napięcia zmiennego (rys. 22. i 23.). Zazwyczaj dobór lokalizacji czujnika spalania stukowego jest tak sprecyzowany, aby można było rozpoznać spalania stukowe na każdym z cylindrów silnika (dłuższy bok kadłuba silnika). Powstające sygnały (dzięki odpowiedniemu mocowaniu) czujnika nieskażone rezonansem i zgodne ze wzorcowymi charakterystykami są bezpośrednio przenoszone przez śrubę mocującą czujnik (warunkiem prawidłowej synchronizacji jest dokręcenie śruby bez użycia podkładek z odpowiednim momentem). Objawami uszkodzenia czujnika spalania stukowego są: słaba dynamika pojazdu, zwiększone zużycie paliwa, ograniczenie mocy maksymalnej. Przyczyną takiego zachowania jest fakt, że wykryciu uszkodzenia czujnika przez sterownik następuje przejście silnika do pracy w trybie awaryjnym, z opóźnieniem zapłonu określonym przez konstruktora silnika.




Diagnostyka czujnika spalania stukowego
Z reguły procedura sprawdzająca poprawność pracy czujnika spalania stukowego jest bardzo prosta. By przeprowadzić prawidłową diagnostykę czujnika, należy wykonać następujące czynności: podłączyć końcówkę indukcyjną lampy stroboskopowej do przewodu wysokiego napięcia pierwszego cylindra; podłączyć oscyloskop bądź woltomierz prądu przemiennego do zacisków czujnika spalania stukowego; zostawić silnik pracujący na biegu jałowym; lekko postukać w okolicach pierwszego cylindra w blok silnika. W chwili lekkich uderzeń zapłon powinien się opóźnić w zauważalny sposób, a woltomierz lub oscyloskop powinien wskazać niewielkie napięcie 1 V; w przypadku niezauważenia żadnej zmiany napięcia bądź reakcji (opóźnienia zapłonu) należy uznać, że czujnik uległ uszkodzeniu.
Spalaniu stukowemu towarzyszą łatwo rozpoznawalne objawy:

charakterystyczny, powtarzający się z dość dużą częstotliwością stuk, przypominający lekko wygłuszony odgłos uderzania kulek metalowych o metalową płytę;
przegrzewanie się elementów w komorach spalania cylindrów, co objawia się bardzo jasnym nalotem na elektrodach świec, pomimo ich prawidłowej ciepłoty;
znaczna ilość sadzy w spalinach, co powoduje ich ciemniejszą barwę, przypominającą barwę spalin silnika wysokoprężnego, oraz osadzanie się ich w rurze wydechowej, zwłaszcza w jej wylocie. "
Autor inż. Piotr Wróblewski

Może poprostu źle go wpięłeś albo jakiś przewód uszkodziłeś albo za mocno/słabo dokręciłeś?
A może paliwo jest złej jakości? I od tego bym zaczął,że zalałbym konkretnego paliwa z jakimś dodatkiem przeciwstukowym np.http://sklep.variant.pl/Pulsar_u-95_50ml_-_dodatek_przeciwstukowy__ulepszacz_do_etyliny..html,s,pr,999,13217
Romanikxxl
blazej2206
Posty: 8
Rejestracja: 2 lut 14, 15:54
BMW: e46 318Ci N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
VIN: jz41992

#20

Post autor: blazej2206 »

paliwo bym wykluczył tankuje zawsze na tej samej stacji, mieszkam i pracuje w hollandii a tu nie ma paliwa 98 oktanowego dlatego zawsze tankuje shell V-Power ktore tu jest 95oktanowe w wekend poswiece troche czasu i pobwie sie tym czujnikiem tak sie sklada ze mam w pracy oscyloskop i lampe stroboskopowa to sprawdze co i jak z tym czujnikiem a i sprawdze z jakim momentem go dokrecilem . Wieklie dzieki za wskazowki . dam znac co mi wyjdzie


a wiec czujnik spalania stukowego powedrowal do kosza nowy zostal dokrecony z odpowiednim momentem brak jak na razie jakich kolwiek anomali silnik pracuje bez zastrzezen, bledow brak troche bylo zachodu z wymiana ale efekt jak najbardziej pozytywny :pb98:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”