[E46] samopoziomowanie xenonów

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
aaddriaannn
Bywalec forum
Posty: 451
Rejestracja: 7 kwie 10, 23:12
BMW: e46 330cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#11

Post autor: aaddriaannn »

Nie jedno e46 się robiło nie jeden czujnik się wymieniło a nie jeden zregenerowało.

Bardzo fajny przykład napisał Przemek. Wszyscy użytkownicy BMW jak i nasze modele e46 po przekręceniu włącznika świateł słyszą jak lampy się poruszają. Sa to tylko testy aby sterownik świateł zweryfikował poprawność systemu.
W przypadku xenonu czujniki mamy na wahaczach (prawa strona) i to właśnie one podawają sygnał do modułu i ustawiają klosze lamp odpowiednio.
Nic Ci to nie da jak jedna stronę podniesiesz na lewarku i poruszasz czujnikiem bo lampa się nie przestawi dlatego ze czujnik drugi ma inny odczyt (kąt) to tak samo jak bys jednym kołem wjechał na wysepkę czy tez do dziury a drugie koło jedzie normalnie.
Bardzo fajnym sposobem to wjechać na kanał odczpic czujniki gdzie jeden czujnik dac do góry a drugi troszkę na dół
W przypadku e46 nie ma poziomowania z odczytu prędkości
Masz problem z kluczykiem BMW ? a może chciałbyś dorobić nowy kluczyk ? Chętnie pomogę

INPA | NCS | PA SOFT | ISTA | EWS
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#12

Post autor: pawlo2404 »

ok,bardzo ładna odpowiedz na pewno sprawdzę metodę na kanale . A co gdy jeden czujnik jest uszkodzony ? chodzi mi o ustawienie swiatel .
pjotreq
Posty: 2
Rejestracja: 19 mar 14, 11:50
BMW: 316i E46 M43TU B19 105KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jaslo

#13

Post autor: pjotreq »

OK, problem rozwiązany.. był uszkodzony czujnik na przednim wachaczu. Woda się dostała do środka i zatarło tak że "obkręciło" to ramię plastikowe na metalowym trzpieniu który wychodzi z tej "kosteczki". Dlatego nie dało się naprawić i wymieniłem na nowy i jest ok

@gonek77 Nie wiem co tam masz za przeróbki w samochodzie że z przodu nie masz tego czujnika ale z tego co wiem to KAŻDA E46 (i podejzewam ze kazdy samochod z xenonami) ma z tyłu i z przodu. Bo na tym właśnie polega samopoziomowanie że im większe obciążenie (z przodu lub z tyłu) to bardziej "siada" amortyzator i wachacz i bardziej wychyla się ramię czujnika. Sterownik porównuje wychył z przodu i tyłu i w zależności od różnicy (tj. od tego w którą stronę jest różnica i jak duża) odpowiednio "kręci" silniczkiem od lamp przechylając je w górę lub do dołu.

@pawlo2404 To zależy jakie jest to uszkodzenie. Jeśli jest tak że w ogóle go sterownik nie widzi to podejrzewam że traktuje to tak samo jak gdybyś go odłączył i wtedy zawsze ustawia na pozycję "0" (ale to tylko moje przypuszczenie oparte na logice a nie na dośw.). Jeśli natomiast elektronicznie jest ok a uszkodzenie mechaniczne to może różnie "świrować" tak jak to właśnie było u mnie. Ramie zerwało się, tzn. obkręciło na tym trzpieniu i raz na jakiś czas przy poruszaniu [czyt. przy pracy wachacza] ruszyło trzpieniem a raz nie i dlatgo czasem mi zmieniło pozycje tak że świecił pod nogi i tak zostawało, czasem na gołębie a czasem w miare poprawnie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”