[E46] samopoziomowanie xenonów
-
- Bywalec forum
- Posty: 451
- Rejestracja: 7 kwie 10, 23:12
- BMW: e46 330cd
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Nie jedno e46 się robiło nie jeden czujnik się wymieniło a nie jeden zregenerowało.
Bardzo fajny przykład napisał Przemek. Wszyscy użytkownicy BMW jak i nasze modele e46 po przekręceniu włącznika świateł słyszą jak lampy się poruszają. Sa to tylko testy aby sterownik świateł zweryfikował poprawność systemu.
W przypadku xenonu czujniki mamy na wahaczach (prawa strona) i to właśnie one podawają sygnał do modułu i ustawiają klosze lamp odpowiednio.
Nic Ci to nie da jak jedna stronę podniesiesz na lewarku i poruszasz czujnikiem bo lampa się nie przestawi dlatego ze czujnik drugi ma inny odczyt (kąt) to tak samo jak bys jednym kołem wjechał na wysepkę czy tez do dziury a drugie koło jedzie normalnie.
Bardzo fajnym sposobem to wjechać na kanał odczpic czujniki gdzie jeden czujnik dac do góry a drugi troszkę na dół
W przypadku e46 nie ma poziomowania z odczytu prędkości
Bardzo fajny przykład napisał Przemek. Wszyscy użytkownicy BMW jak i nasze modele e46 po przekręceniu włącznika świateł słyszą jak lampy się poruszają. Sa to tylko testy aby sterownik świateł zweryfikował poprawność systemu.
W przypadku xenonu czujniki mamy na wahaczach (prawa strona) i to właśnie one podawają sygnał do modułu i ustawiają klosze lamp odpowiednio.
Nic Ci to nie da jak jedna stronę podniesiesz na lewarku i poruszasz czujnikiem bo lampa się nie przestawi dlatego ze czujnik drugi ma inny odczyt (kąt) to tak samo jak bys jednym kołem wjechał na wysepkę czy tez do dziury a drugie koło jedzie normalnie.
Bardzo fajnym sposobem to wjechać na kanał odczpic czujniki gdzie jeden czujnik dac do góry a drugi troszkę na dół
W przypadku e46 nie ma poziomowania z odczytu prędkości
Masz problem z kluczykiem BMW ? a może chciałbyś dorobić nowy kluczyk ? Chętnie pomogę
INPA | NCS | PA SOFT | ISTA | EWS
INPA | NCS | PA SOFT | ISTA | EWS
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1583
- Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
- BMW: Bmw e46 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Kobylka
- VIN: Km66970
ok,bardzo ładna odpowiedz na pewno sprawdzę metodę na kanale . A co gdy jeden czujnik jest uszkodzony ? chodzi mi o ustawienie swiatel .
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 mar 14, 11:50
- BMW: 316i E46 M43TU B19 105KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Jaslo
OK, problem rozwiązany.. był uszkodzony czujnik na przednim wachaczu. Woda się dostała do środka i zatarło tak że "obkręciło" to ramię plastikowe na metalowym trzpieniu który wychodzi z tej "kosteczki". Dlatego nie dało się naprawić i wymieniłem na nowy i jest ok
@gonek77 Nie wiem co tam masz za przeróbki w samochodzie że z przodu nie masz tego czujnika ale z tego co wiem to KAŻDA E46 (i podejzewam ze kazdy samochod z xenonami) ma z tyłu i z przodu. Bo na tym właśnie polega samopoziomowanie że im większe obciążenie (z przodu lub z tyłu) to bardziej "siada" amortyzator i wachacz i bardziej wychyla się ramię czujnika. Sterownik porównuje wychył z przodu i tyłu i w zależności od różnicy (tj. od tego w którą stronę jest różnica i jak duża) odpowiednio "kręci" silniczkiem od lamp przechylając je w górę lub do dołu.
@pawlo2404 To zależy jakie jest to uszkodzenie. Jeśli jest tak że w ogóle go sterownik nie widzi to podejrzewam że traktuje to tak samo jak gdybyś go odłączył i wtedy zawsze ustawia na pozycję "0" (ale to tylko moje przypuszczenie oparte na logice a nie na dośw.). Jeśli natomiast elektronicznie jest ok a uszkodzenie mechaniczne to może różnie "świrować" tak jak to właśnie było u mnie. Ramie zerwało się, tzn. obkręciło na tym trzpieniu i raz na jakiś czas przy poruszaniu [czyt. przy pracy wachacza] ruszyło trzpieniem a raz nie i dlatgo czasem mi zmieniło pozycje tak że świecił pod nogi i tak zostawało, czasem na gołębie a czasem w miare poprawnie.
@gonek77 Nie wiem co tam masz za przeróbki w samochodzie że z przodu nie masz tego czujnika ale z tego co wiem to KAŻDA E46 (i podejzewam ze kazdy samochod z xenonami) ma z tyłu i z przodu. Bo na tym właśnie polega samopoziomowanie że im większe obciążenie (z przodu lub z tyłu) to bardziej "siada" amortyzator i wachacz i bardziej wychyla się ramię czujnika. Sterownik porównuje wychył z przodu i tyłu i w zależności od różnicy (tj. od tego w którą stronę jest różnica i jak duża) odpowiednio "kręci" silniczkiem od lamp przechylając je w górę lub do dołu.
@pawlo2404 To zależy jakie jest to uszkodzenie. Jeśli jest tak że w ogóle go sterownik nie widzi to podejrzewam że traktuje to tak samo jak gdybyś go odłączył i wtedy zawsze ustawia na pozycję "0" (ale to tylko moje przypuszczenie oparte na logice a nie na dośw.). Jeśli natomiast elektronicznie jest ok a uszkodzenie mechaniczne to może różnie "świrować" tak jak to właśnie było u mnie. Ramie zerwało się, tzn. obkręciło na tym trzpieniu i raz na jakiś czas przy poruszaniu [czyt. przy pracy wachacza] ruszyło trzpieniem a raz nie i dlatgo czasem mi zmieniło pozycje tak że świecił pod nogi i tak zostawało, czasem na gołębie a czasem w miare poprawnie.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 2515 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pepegr
-
- 7 Odpowiedzi
- 2537 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Morv
-
- 5 Odpowiedzi
- 2219 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 12 Odpowiedzi
- 7079 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: burak z bawary
-
- 23 Odpowiedzi
- 9489 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 0 Odpowiedzi
- 746 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariuszybu
-
- 7 Odpowiedzi
- 2423 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 3 Odpowiedzi
- 2272 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 11 Odpowiedzi
- 14076 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roth
-
- 5 Odpowiedzi
- 2241 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mateusz698932