[E46] Samodzielna wymiana tarcz i klocków hamulcowych
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Dobra robota! Mnie tez niebawem czeka przegląd tylu bo klocki klikają. Bezawaryjności
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
Panowie temat niestety nadal w toku. Nie dają mi spokoju hamulce i ich praca. Teraz rozbieram wszystko do malowania i chciałbym ogarnąć raz aa dobrze tłoczki. Wyjąć je, oczyścić, wymienić uszczelnienia i poskładać. Przy okmazji wymieniłbym płyn. Boję się tego bardzo. warunki mam garażowe a nie warsztatowe. Teraz grad pytań:
Czy jeśli tylnym bębnem obracam rękoma to ręczny ma wystarczający luz? Tylne koła obracają się trudniej niż przednie.
Jeden tłoczek wyjąć nie problem. Pompuję hamulcem i wypada. Jak wyjąć wszystkie?
Co mogę popsuć przy takiej operacji?
Wykonalne bez wyjmowania zacisków na stół? Zastanawiam się, czy jednak nie zostawić tego mechanikowi, bo może mnie to przerosnąć :/
Czy jeśli tylnym bębnem obracam rękoma to ręczny ma wystarczający luz? Tylne koła obracają się trudniej niż przednie.
Jeden tłoczek wyjąć nie problem. Pompuję hamulcem i wypada. Jak wyjąć wszystkie?
Co mogę popsuć przy takiej operacji?
Wykonalne bez wyjmowania zacisków na stół? Zastanawiam się, czy jednak nie zostawić tego mechanikowi, bo może mnie to przerosnąć :/
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
Wydaje mi się, że jest to do zrobienia, ale jeden po drugim. W sensie wyciągasz tłoczek, robisz co masz zrobić, wkładasz na miejsce i lecisz z następnym. Przynajmniej ja tak robiłem. Pamiętaj o odpowietrzeniu układu. Zaciski możesz podwiesić jakimś drutem o sprężynę chociażby. Spieprzyć możesz gumy przeciwpyłowe, bo zakłada się je ciężko, zwłaszcza na skorodowanych tłoczkach, a przy tym są delikatne...zibi_j1 pisze: Czy jeśli tylnym bębnem obracam rękoma to ręczny ma wystarczający luz? Tylne koła obracają się trudniej niż przednie.
Jeden tłoczek wyjąć nie problem. Pompuję hamulcem i wypada. Jak wyjąć wszystkie?
Co mogę popsuć przy takiej operacji?
Wykonalne bez wyjmowania zacisków na stół? Zastanawiam się, czy jednak nie zostawić tego mechanikowi, bo może mnie to przerosnąć :/
Powodzenia, dasz radę
x2 zgadza się, obficie zlej je WD40. Najlepiej zalej i zostaw na kilka godzin, niech płyn popracuje, bo jak urwiesz odpowietrznik to jesteś w czarnej d...mariryb pisze:Mozna jeszcze odpowietrzniki poukręcać.
-
- Bywalec forum
- Posty: 674
- Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
- BMW: E46 316i , E36 316i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: M-K
kup najlepiej tłoczki nowe, często z nich chrom złazi i puchną potem od rdzy...
jak obracasz tylnym kołem to od razu kręcisz wałem... więc będzie ciężej
jak obracasz tylnym kołem to od razu kręcisz wałem... więc będzie ciężej
-
- Bywalec forum
- Posty: 70
- Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Koledzy mam problem po serwisie hamulców. Nie będę zakładał nowego tematu, opiszę krótko tutaj:
Niepożądane objawy po serwisie:
Przy średnio mocnym i mocnym hamowaniu z przednich hamulców dobiega stukanie. Domniemam, że to z hamulców/okolic, ponieważ częstotliwość stuków jest proporcjonalna do obrotów kół. Przy normalnym i lekkim hamowaniu stuków nie ma. Bicia na kierownicy również nie ma.
Serwis obejmował:
- toczenie tarcz (były jeszcze grube i proste, był tylko lekki rant)
- nowe klocki (Ferodo Premier)
- czyszczenie piast i samych tarcz z korozji
- czyszczenie i smarowanie całego mechanizmu hamulca ręcznego (jeśli chodzi o tył)
Stan zacisków:
Powierzchowny nalot korozji. Wszystkie gumy wzorowe, tłoczki cofają przy użyciu wyłącznie siły dłoni. Prowadnice bez wżerów, posmarowane, chodzą gładko.
Jedyny problem, który powstał w trakcie prac to niemożliwość zamocowania czujnika zużycia klocków z tyłu. Był ułamany i nie trzymał się w ogóle klocka. Nie został zatem zamontowany a jedynie zabezpieczony, żeby nie wisiał luzem. Ale to raczej nie ma nic wspólnego...
Z góry wielkie dzięki za sugestie
Pozdrawiam
Michał
Niepożądane objawy po serwisie:
Przy średnio mocnym i mocnym hamowaniu z przednich hamulców dobiega stukanie. Domniemam, że to z hamulców/okolic, ponieważ częstotliwość stuków jest proporcjonalna do obrotów kół. Przy normalnym i lekkim hamowaniu stuków nie ma. Bicia na kierownicy również nie ma.
Serwis obejmował:
- toczenie tarcz (były jeszcze grube i proste, był tylko lekki rant)
- nowe klocki (Ferodo Premier)
- czyszczenie piast i samych tarcz z korozji
- czyszczenie i smarowanie całego mechanizmu hamulca ręcznego (jeśli chodzi o tył)
Stan zacisków:
Powierzchowny nalot korozji. Wszystkie gumy wzorowe, tłoczki cofają przy użyciu wyłącznie siły dłoni. Prowadnice bez wżerów, posmarowane, chodzą gładko.
Jedyny problem, który powstał w trakcie prac to niemożliwość zamocowania czujnika zużycia klocków z tyłu. Był ułamany i nie trzymał się w ogóle klocka. Nie został zatem zamontowany a jedynie zabezpieczony, żeby nie wisiał luzem. Ale to raczej nie ma nic wspólnego...
Z góry wielkie dzięki za sugestie
Pozdrawiam
Michał
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4024
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Jak wyżej lub przy toczeniu zniszczono tarcze i teraz są sciskające się, takie jakby elastyczne. A nie masz szarpania jak mocno wcisniesz? Tak jakbyś dociskal i piszczal hamulec?
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 70
- Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
- BMW: E46 318i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
A mogę poprosić o rozwiniecie o co dokładnie chodzi z tym ABS-em?
Tarcze raczej nie zostały zniszczone podczas toczenia. Człowiek, który to robił to sprawdzony i sprawdzany na bieżąco specjalista z doświadczeniem. Nie ma szarpania przy hamowaniu, wszystko odbywa się gładko.
PS. Dziś stukanie ustąpiło. Być może "coś" musiało się dotrzeć/ułożyć?
Tarcze raczej nie zostały zniszczone podczas toczenia. Człowiek, który to robił to sprawdzony i sprawdzany na bieżąco specjalista z doświadczeniem. Nie ma szarpania przy hamowaniu, wszystko odbywa się gładko.
PS. Dziś stukanie ustąpiło. Być może "coś" musiało się dotrzeć/ułożyć?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 68 Odpowiedzi
- 13130 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adam1003
-
- 11 Odpowiedzi
- 13085 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krzysiek669
-
- 12 Odpowiedzi
- 13992 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 17 Odpowiedzi
- 8023 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MARC
-
- 2 Odpowiedzi
- 1926 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 2845 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lapa
-
- 3 Odpowiedzi
- 2615 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Olgierd
-
- 7 Odpowiedzi
- 20992 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rysiektr
-
- 7 Odpowiedzi
- 7929 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 29 Odpowiedzi
- 9551 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112