[E46] Samodzielna wymiana tarcz i klocków hamulcowych

Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#81

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Dobra robota! Mnie tez niebawem czeka przegląd tylu bo klocki klikają. Bezawaryjności :)
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#82

Post autor: zibi_j1 »

Panowie temat niestety nadal w toku. Nie dają mi spokoju hamulce i ich praca. Teraz rozbieram wszystko do malowania i chciałbym ogarnąć raz aa dobrze tłoczki. Wyjąć je, oczyścić, wymienić uszczelnienia i poskładać. Przy okmazji wymieniłbym płyn. Boję się tego bardzo. warunki mam garażowe a nie warsztatowe. Teraz grad pytań:

Czy jeśli tylnym bębnem obracam rękoma to ręczny ma wystarczający luz? Tylne koła obracają się trudniej niż przednie.

Jeden tłoczek wyjąć nie problem. Pompuję hamulcem i wypada. Jak wyjąć wszystkie?

Co mogę popsuć przy takiej operacji?

Wykonalne bez wyjmowania zacisków na stół? Zastanawiam się, czy jednak nie zostawić tego mechanikowi, bo może mnie to przerosnąć :/
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
isolato

#83

Post autor: isolato »

zibi_j1 pisze: Czy jeśli tylnym bębnem obracam rękoma to ręczny ma wystarczający luz? Tylne koła obracają się trudniej niż przednie.

Jeden tłoczek wyjąć nie problem. Pompuję hamulcem i wypada. Jak wyjąć wszystkie?

Co mogę popsuć przy takiej operacji?

Wykonalne bez wyjmowania zacisków na stół? Zastanawiam się, czy jednak nie zostawić tego mechanikowi, bo może mnie to przerosnąć :/
Wydaje mi się, że jest to do zrobienia, ale jeden po drugim. W sensie wyciągasz tłoczek, robisz co masz zrobić, wkładasz na miejsce i lecisz z następnym. Przynajmniej ja tak robiłem. Pamiętaj o odpowietrzeniu układu. Zaciski możesz podwiesić jakimś drutem o sprężynę chociażby. Spieprzyć możesz gumy przeciwpyłowe, bo zakłada się je ciężko, zwłaszcza na skorodowanych tłoczkach, a przy tym są delikatne...

Powodzenia, dasz radę :)
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#84

Post autor: mariryb »

Mozna jeszcze odpowietrzniki poukręcać.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
isolato

#85

Post autor: isolato »

mariryb pisze:Mozna jeszcze odpowietrzniki poukręcać.
x2 zgadza się, obficie zlej je WD40. Najlepiej zalej i zostaw na kilka godzin, niech płyn popracuje, bo jak urwiesz odpowietrznik to jesteś w czarnej d...
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#86

Post autor: hackunek »

kup najlepiej tłoczki nowe, często z nich chrom złazi i puchną potem od rdzy...
jak obracasz tylnym kołem to od razu kręcisz wałem... więc będzie ciężej
MichałJ
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#87

Post autor: MichałJ »

Koledzy mam problem po serwisie hamulców. Nie będę zakładał nowego tematu, opiszę krótko tutaj:

Niepożądane objawy po serwisie:
Przy średnio mocnym i mocnym hamowaniu z przednich hamulców dobiega stukanie. Domniemam, że to z hamulców/okolic, ponieważ częstotliwość stuków jest proporcjonalna do obrotów kół. Przy normalnym i lekkim hamowaniu stuków nie ma. Bicia na kierownicy również nie ma.

Serwis obejmował:
- toczenie tarcz (były jeszcze grube i proste, był tylko lekki rant)
- nowe klocki (Ferodo Premier)
- czyszczenie piast i samych tarcz z korozji
- czyszczenie i smarowanie całego mechanizmu hamulca ręcznego (jeśli chodzi o tył)

Stan zacisków:
Powierzchowny nalot korozji. Wszystkie gumy wzorowe, tłoczki cofają przy użyciu wyłącznie siły dłoni. Prowadnice bez wżerów, posmarowane, chodzą gładko.

Jedyny problem, który powstał w trakcie prac to niemożliwość zamocowania czujnika zużycia klocków z tyłu. Był ułamany i nie trzymał się w ogóle klocka. Nie został zatem zamontowany a jedynie zabezpieczony, żeby nie wisiał luzem. Ale to raczej nie ma nic wspólnego...

Z góry wielkie dzięki za sugestie
Pozdrawiam
Michał
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#88

Post autor: wandii »

abs?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#89

Post autor: GUMMISS »

Jak wyżej lub przy toczeniu zniszczono tarcze i teraz są sciskające się, takie jakby elastyczne. A nie masz szarpania jak mocno wcisniesz? Tak jakbyś dociskal i piszczal hamulec?

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
MichałJ
Bywalec forum
Posty: 70
Rejestracja: 30 mar 15, 13:44
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#90

Post autor: MichałJ »

A mogę poprosić o rozwiniecie o co dokładnie chodzi z tym ABS-em?
Tarcze raczej nie zostały zniszczone podczas toczenia. Człowiek, który to robił to sprawdzony i sprawdzany na bieżąco specjalista z doświadczeniem. Nie ma szarpania przy hamowaniu, wszystko odbywa się gładko.

PS. Dziś stukanie ustąpiło. Być może "coś" musiało się dotrzeć/ułożyć?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”