[e46] Różnica wysokości zawieszenia lewa-prawa strona tył

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Awatar użytkownika
6venom6
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 6 mar 10, 3:42
BMW: M43TU b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno

#1

Post autor: 6venom6 »

Witam wszystkich
Ostatnio trapi mnie problem różnicy wysokości lewej i prawej strony auta z tyłu (mowa tu o touring). Z prawej strony auto jest nieco niżej niż z lewej (około 0,7 cm). Czytałem na innych forach że jest to częsty problem w e46 i e36. Szczególnie widoczne jest to w autach ze sprężynami obniżającymi. Normalnie jest to niewidoczne jeśli w aucie jest standardowe zawieszenie ale jeśli je obniżymy i założymy większe koła to ta różnica jest już znacznie zauważalna. Szukałem odpowiedzi na innych forach lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie; jedna teoria jest taka że prawa strona jest bardziej narażona na wyboje i wyrabia się zawieszenie, inna że ciężki akumulator jest tuż nad kołem, jeszcze inni że amortyzator, poduszki lub sprężyna. Niektórzy wymieniali sprężyny i amortyzatory ale bez poprawy. Ktoś napisał że wymienił poduszki amortyzatora i było ok ale nie jestem pewien tej teorii. Byłem na badaniu diagnostycznym zawieszenia które wykazało 75% sprawności z lewej strony i 73% z prawej- różnica 2% więc wszystko ok. Dodam że mam sprężyny Vogtland -40mm i oryginalne amortyzatory BMW; sprężyny może już nie są świeże bo mają przeszło 10 lat i są trochę skorodowane. W taj chwili zastanawiam się już nad wymianą sprężyn na H&R i amorów Koni STR.T no i do tego org. poduszki amortyzatorów. Jeśli macie podobny problem bądź rozwiązaliście podobną sytuację to piszcie a na pewno przyda się to wielu osobą. Z góry dzięki wszystkim. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
6venom6
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 6 mar 10, 3:42
BMW: M43TU b19
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno

#2

Post autor: 6venom6 »

sirek pisze:Kolego było niedawno o tym na forum. Po pierwsze zrób geometrie nadwozia.Dowiesz sie czy był dzwon. Po drugie auto mogło zaliczyc "strzała" w koło o którym nie wiedziałeś , nawet niezbyt mocnego. Zobacz dokłanie miejsca mocowania zawieszenia. 8) ....
Sorry ale podobnego tematu nie było na tym forum (przynajmniej nie znalazłem bądź jest źle opisany). Geometrię muszę jeszcze sprawdzić. Co do "dzwona" to na pewno nie z tyłu; mocowania bez śladu ingerencji w naprawy bądź "Pana Stasia" i parę osób też już wchodziło pod auto lecz ile głów tyle pomysłów. Pytam głównie osób posiadających obniżone zawieszenie i około 17''-18'' koła; wówczas jest to najlepiej widoczne gdyż na 16'' problem jest prawie niezauważalny. W dziale "showroom" też na niektórych autach jest to widoczne. Sprawdźcie sami u siebie na równej powierzchni.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”