E46 regeneracja alternatora

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#31

Post autor: kawbandos »

Kupiłem na ślepo bebechy do bosza i okazało się, że mam valeo. Więc trzeba będzie odesłać. To co mnie zastanawia to ze; szczotki są ładne (ubyło ze 3 mm), komutator nie ma rantu w miejscu gdzie dotykają go szczotki. Ale za to łożyska są rozsypane. Czy przez same łożyska może być 13,2V?
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#32

Post autor: skkt1 »

Ciężko powiedzieć, nie spotkałem się z sytuacją żeby ktoś sprawdzał do jakiej wartości może spaść napięcie przy maksymalnie zużytych łożyskach. Mogę Ci powiedzieć tylko że im wyższa temperatura alternatora tym mniejsze napięcie.
zużyte łożyska = większe opory toczenia = wzrost temperatury.
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#33

Post autor: kawbandos »

mam problem ze zdjęciem sprzęgiełka. Jest tak zapieczone, że pękł mi klucz. Jutro do kogoś podjadę ale słabo to widzę. Jest to pewnie wynik zatartego łożyska, że nie chce się to odkręcić. Jest tak zatarte, że pewnie nagrzewało się do czerwoności.
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#34

Post autor: kawbandos »

Wymieniłem łożyska i wzrosło napięcie z 13,2 na 13,7. Komutator bez rantu, wirnika i uzwojenia się nie wymienia bo się nie opyla. To co? Kupić regulator? Czy kupić sobie nowy alternator po regeneracji? Minus taki, że jak kupie regulator i nic nie zmieni to go nie zwrócę, bo będzie widać że ze go nawet te 2 min dla pomiaru używałem. Tylko nie wiem czy dobiorę odpowiedni regulator, bo było na nim tylko jedno oznaczenie 2547899
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#35

Post autor: scghost »

ciekawe ze az taka roznica... te stare lozyska byly jakos zatarte? chodzily ciezko?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#36

Post autor: kawbandos »

Nic więcej nie robiłem, oprócz łożysk. To duże tylko huczało, ale małe się kleszczyło. To jaki kolejny cel? Jak myślicie?

ARE3038(VALEO) taki chyba mam regulator. 400zł nowy zamiennik as 70zł


tak wyglądają szczotki i komutator
https://zapodaj.net/082c7ce903d64.jpg.html
https://zapodaj.net/1594afe2a37b1.jpg.html
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#37

Post autor: kawbandos »

Sprawa rozwiązana. Wystarczyło wymienić same łożyska i wyczyścić takie połączenie dwóch kabli. Jak chcecie się czegoś dowiedzieć o alternatorach to napiszcie pod tym filmikiem

bo mi koleś z niego podpowiedział, coś w sumie oczywistego. Forum pełni bardziej funkcje towarzyskie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”