E46 regeneracja alternatora

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#21

Post autor: scghost »

wirnik i stojan zostaw w spokoju chyba ze sa uszkodzone
lozyska jak wyjmiesz stare to beda podpisane numerkami
tak samo jak regulator
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#22

Post autor: kawbandos »

A komutator jest uniwerslany?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#23

Post autor: scghost »

jesli nie jest jakos mocno wciety zaorany to nie ma co ruszac, co najwyzej lekko przetrzec wloknina scierna
jak koniecznie trzeba wymienic to trzeba by zmierzyc i po wymiarach szukac
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#24

Post autor: kawbandos »

To jeśli jest stałe 13,6 to co się wymiania:P? Łożyska to wiadomo tylko chodzi o ciszę. Wirnika i stojana się nie rusza, to skąd takie słabe ładowanie?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#25

Post autor: maniek21112 »

Skąd ta wartość 13,6? Gdzie mierzona?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#26

Post autor: kawbandos »

Czujnikiem i inpa pokazuje to samo
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#27

Post autor: maniek21112 »

Ja niedawno w f01 wymieniałem regulator napięcia i podskoczyło z tych okolic do 14,1-14,2.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#28

Post autor: skkt1 »

Przeważnie zbyt niskie ładowanie spowodowane jest normalnym zużyciem elementów ruchomych, ciernych alternatora tj. łożyska, szczotki, komutator. Zazwyczaj w pierwszej kolejności zużywają się łożyska i szczotki, komutator z kolei starcza na dłużej bo się wolniej wyciera.

Miałem u siebie 13,6-13,8v po wymianie łożysk, szczotek i profilaktycznie komutatora (było z tym trochę zabawy) uzyskałem ładowanie na poziomie 14,2-14,3v.
Jako ciekawostkę powiem jeszcze że jak alternator jest zimny, np. zaraz po odpaleniu, ładowanie jest troszkę wyższe 14,4v
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#29

Post autor: kawbandos »

A dajcie listę części? Co kupiliscie. Najwyżej zwrócę a może będzie pasować i coś już podmienię zamiast ribierac tylko do sprawdzenia
skkt1
Bywalec forum
Posty: 170
Rejestracja: 22 sie 13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363

#30

Post autor: skkt1 »

Z numerami to będzie ciężko, bo nie spisywałem ich.
U mnie była taka sytuacja że poporostu kupiłem drógi bo chciałem mocniejszy (bosch 120A) i gdy się okazało że jest do regeneracji, podmieniłem spowrotem na stary, a ten nowy na spokojnie robiłem, i dobierałem graty po wymiarach.
Całą operację regeneracji altka znalazłem gdzieś na youtubach, z tego co pamiętam w boschach jest to prostsze niż w valeo.
Jedyny problem na jaki się natknąłem to zdjęcie przedniego łożyska, gdyż między łożyskiem a wirnkiem było mało miejsca na klasyczny ściągacz. Na szczęście mieliśmy wtedy akurat budowę po sąsiedzku z warsztatami szkolnymi samochodówki, i tam za czteropaka mi to ściągnęli.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”