E46 regeneracja alternatora

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#1

Post autor: MARC »

Spotkał mnie początek problemu z ładowaniem alternatora oscylowało ok 13.6, dlatego postanowiłem nie czekać aż zakończy żywota gdzieś na trasie tylko działać i reanimować...

Problemem u mnie był regulator napięcia, na chwilę obecną mogę stwierdzić że wymiana samego regulatora może się odbyć bez wyciągania całego alternatora z auta.
Ja poszedłem dalej ponieważ chciałem od razu wymienić w nim łożyska.

Więc do dzieła:

Zanim cokolwiek zaczniemy robić należy OBOWIĄZKOWO ODPIĄĆ KLEMĘ - OD AKUMULATORA

W M52B20 aby wyciągnąć alternator trzeba:
* wyjąć prowadnicę powietrza do filtra powietrza
* wyjąć elektryczny wentylator
* wyjąć puszkę z filtrem powietrza
* odkręcić zbiorniczek płynu wspomagania i przesunąć go w stronę kielicha (nie trzeba go wyciągać)

Następnie przeciągnąć napinacz głównego paska osprzętu i zdjąć pasek z rolki alternatora.

Alternator trzyma się na dwóch śrubach, z tego co pamiętam to na klucz 16. Jedna jest z rolką.
Od tyłu alternatora mamy kostkę na 3 PINy którą odpinamy, odkręcamy także przewód elektryczny od alternatora (klucz 10)
Odłączamy rurę z dopływem powietrza.
Teraz możemy wyjąć alternator, gdyby stawiam opory to proponuję podważyć go łyżką do opon albo czym podobnym.

Teraz druga część zadania...

Rozbiórka i regeneracja...

Obrazek

Odkręcamy dwie nakrętki

Obrazek

Ukazuje się nam taki oto widok nieszczęsnego regulatora...

Obrazek

Obrazek

Trzyma się ok na dwóch śrubkach, odkręcamy go...

Obrazek

Obrazek

Jak widać szczotki były bardzo małe, nowe są co najmniej dwa razy dłuższe

Obrazek

Obrazek

Jeżeli chcemy wymienić sam regulator to nasze prace kończą się teraz, ponieważ wkręcamy nówkę sztukę na miejsce starego i po kłopocie...

Natomiast aby wymienić łożyska tak jak ja to chciałem zrobić to trzeba go rozpołowić...

Skręcony jest czterema długimi śrubkami na klucz 8 bądź 10
Są one widoczne od zewnątrz

Po rozpołowieniu ukazuje się nam taki oto widok:

Łożysko mniejsze wraz z plastikową osłoną

Obrazek

Ściągamy osłonę
Pod nią kryje się sporo brudu, jak widać nikt nigdy przede mną tu nie zaglądał...

Obrazek

Obrazek

Teraz bierzemy się za wyciąganie łożyska za pomocą ściągacza, następnie rozkręcamy drugą stronę alternatora.

Rolka trzyma się dzięki nakrętce na klucz 24, przydatny tu jest klucz pneumatyczny, odkręcamy ją, i wychodzi nam rolka 2 dwiema podkładkami.

Teraz czekają na nas 4 śrubki który trzymają osłonę drugiego łożyska, na zdjęciu widzimy już zdjętą rolkę oraz odkręcone owe śrubki

Obrazek

Zdejmujemy drugą część obudowy

Obrazek

Wnętrze...

Obrazek

Łożysko nr 2
Jest ono wprasowane w obudowę.

Obrazek

Obrazek

Tu już widzimy wprasowane nowe łożysko

Obrazek

Obrazek

Teraz czeka nas tylko montaż w odwrotnej kolejności...

Zakupiłem regulator firmy AS czyli auto starter, ponieważ oryginalny nie jest już produkowany...

Oto foto z INPY po cały zabiegu, jak widać ładowanie jest na poprawnym poziomie.

Obrazek

Dziękuję za uwagę, życzę miłej pracy.

:beer:
turbo_88
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 25 lut 12, 15:15
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Jaworzno

#2

Post autor: turbo_88 »

Dobra robota :good: nie wymieniales komutatora ?
/ Low is a Lifestyle/
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#3

Post autor: hackunek »

u mnie był w podobnym stanie,
wymieniłem też komutator - koszt 6zł i klika minut więcej roboty
kubota
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 20 lip 11, 23:08
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rokietnica

#4

Post autor: kubota »

Świetna fotorelacja :good: ,czeka mnie to samo u siebie bo też mam ładowanie 13.6v
MARC powiedz ile kosztował regulator?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

kubota pisze:Świetna fotorelacja :good: ,czeka mnie to samo u siebie bo też mam ładowanie 13.6v
MARC powiedz ile kosztował regulator?
Poniżej 100zł... Ma on 2 lata gwarancji...
resi
Bywalec forum
Posty: 31
Rejestracja: 11 gru 13, 19:13
BMW: E46 320D M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Inowrocław
VIN: PE62613
Lokalizacja: Inowrocław

#6

Post autor: resi »

Można też przelutować same szczotki - koszt 20 zł :) U elektromechanika 60 zł :)


HONITON na plus - też mam :)
kubota
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 20 lip 11, 23:08
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Rokietnica

#7

Post autor: kubota »

MARC pisze:
kubota pisze:Świetna fotorelacja :good: ,czeka mnie to samo u siebie bo też mam ładowanie 13.6v
MARC powiedz ile kosztował regulator?
Poniżej 100zł... Ma on 2 lata gwarancji...
Super dzieki MARC.
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#8

Post autor: Młody90 »

wie ktoś czy regulator napięcia w M47 można wymienić bez sciagania alternatora? - brak kanału tymczasowo i nie mam jak zajrzeć narazie.
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#9

Post autor: piotrek1474 »

Jeżeli masz kiepskie dojście do alternatora to z wymiana rownież może być problem.
Obrazek
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2279
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#10

Post autor: Młody90 »

Kanal mam u ojca ale specjanie nie pojade zeby sprawdzic bo n to czasu nie mam..
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”