E46 regeneracja alternatora

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 5678
Rejestracja: 11/04/15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: E46 regeneracja alternatora

Post autor: scghost » 22/05/20, 10:34

wirnik i stojan zostaw w spokoju chyba ze sa uszkodzone
lozyska jak wyjmiesz stare to beda podpisane numerkami
tak samo jak regulator
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<


kawbandos
Bywalec forum
Posty: 87
Rejestracja: 09/12/18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx
Kontakt:

Re: E46 regeneracja alternatora

Post autor: kawbandos » 22/05/20, 12:37

A komutator jest uniwerslany?

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 5678
Rejestracja: 11/04/15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: E46 regeneracja alternatora

Post autor: scghost » 22/05/20, 13:40

jesli nie jest jakos mocno wciety zaorany to nie ma co ruszac, co najwyzej lekko przetrzec wloknina scierna
jak koniecznie trzeba wymienic to trzeba by zmierzyc i po wymiarach szukac
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

kawbandos
Bywalec forum
Posty: 87
Rejestracja: 09/12/18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx
Kontakt:

Re: E46 regeneracja alternatora

Post autor: kawbandos » 22/05/20, 14:03

To jeśli jest stałe 13,6 to co się wymiania:P? Łożyska to wiadomo tylko chodzi o ciszę. Wirnika i stojana się nie rusza, to skąd takie słabe ładowanie?

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 6594
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław
Kontakt:

Re: E46 regeneracja alternatora

Post autor: maniek21112 » 22/05/20, 14:59

Skąd ta wartość 13,6? Gdzie mierzona?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia


kawbandos
Bywalec forum
Posty: 87
Rejestracja: 09/12/18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx
Kontakt:

Re: E46 regeneracja alternatora

Post autor: kawbandos » 22/05/20, 16:42

Czujnikiem i inpa pokazuje to samo

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 6594
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław
Kontakt:

Re: E46 regeneracja alternatora

Post autor: maniek21112 » 23/05/20, 7:46

Ja niedawno w f01 wymieniałem regulator napięcia i podskoczyło z tych okolic do 14,1-14,2.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia

skkt1
Bywalec forum
Posty: 120
Rejestracja: 22/08/13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363
Kontakt:

Re: E46 regeneracja alternatora

Post autor: skkt1 » 23/05/20, 19:28

Przeważnie zbyt niskie ładowanie spowodowane jest normalnym zużyciem elementów ruchomych, ciernych alternatora tj. łożyska, szczotki, komutator. Zazwyczaj w pierwszej kolejności zużywają się łożyska i szczotki, komutator z kolei starcza na dłużej bo się wolniej wyciera.

Miałem u siebie 13,6-13,8v po wymianie łożysk, szczotek i profilaktycznie komutatora (było z tym trochę zabawy) uzyskałem ładowanie na poziomie 14,2-14,3v.
Jako ciekawostkę powiem jeszcze że jak alternator jest zimny, np. zaraz po odpaleniu, ładowanie jest troszkę wyższe 14,4v

kawbandos
Bywalec forum
Posty: 87
Rejestracja: 09/12/18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx
Kontakt:

Re: E46 regeneracja alternatora

Post autor: kawbandos » 24/05/20, 1:22

A dajcie listę części? Co kupiliscie. Najwyżej zwrócę a może będzie pasować i coś już podmienię zamiast ribierac tylko do sprawdzenia

skkt1
Bywalec forum
Posty: 120
Rejestracja: 22/08/13, 23:41
BMW: 316i/325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Kielce
VIN: AX22363
Kontakt:

Re: E46 regeneracja alternatora

Post autor: skkt1 » 24/05/20, 9:02

Z numerami to będzie ciężko, bo nie spisywałem ich.
U mnie była taka sytuacja że poporostu kupiłem drógi bo chciałem mocniejszy (bosch 120A) i gdy się okazało że jest do regeneracji, podmieniłem spowrotem na stary, a ten nowy na spokojnie robiłem, i dobierałem graty po wymiarach.
Całą operację regeneracji altka znalazłem gdzieś na youtubach, z tego co pamiętam w boschach jest to prostsze niż w valeo.
Jedyny problem na jaki się natknąłem to zdjęcie przedniego łożyska, gdyż między łożyskiem a wirnkiem było mało miejsca na klasyczny ściągacz. Na szczęście mieliśmy wtedy akurat budowę po sąsiedzku z warsztatami szkolnymi samochodówki, i tam za czteropaka mi to ściągnęli.


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości