E46 regeneracja alternatora

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#11

Post autor: piotrek1474 »

Żeby wymontować reduktor napięcia musisz zdemontować czarny plastik z tylu alternatora. Wiec musisz odłączyć przewody i odkręcić śrubki. Jeżeli masz ciężki dostęp to bez demontażu alternator może być cieżko.
Obrazek
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#12

Post autor: Młody90 »

Heh dlatego pytam czy potrzebny kanal bo ciezki dostep dla kazdego inaczej jest rozumiany :) ale spoko dzieki za podpowiedzi ;)
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#13

Post autor: hackunek »

w m47 da się wyciągnąć na 2 sposoby:
do góry bez kanału
do dołu z kanałem
robota praktycznie ta sama,
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#14

Post autor: MARC »

Panowie są dwa rodzaje alternatorów Valeo oraz Bosch, więc PRAWDOPODOBNIE będą dwa rodzaje łożysk.

Chyba gdzieś jeszcze mam stare z sedana więc mogę sprawdzić, ale nie obiecuję. Pamiętam że ja miałem altka Boscha.
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#15

Post autor: Maniek »

Ja mam alternator Valeo i łożyska są w nim następujące :

FAG 6304 EHSR

KOREA KBC 6202D


Mam pytanie do osób które wymieniały komutator w tym modelu alternatora, czy ASL9015 będzie odpowiedni czy może ASL9015A ?
Anybody knows ?
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
bajer12
Posty: 1
Rejestracja: 29 cze 15, 14:23
BMW: E39 523i M52tuB25
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: naklo

#16

Post autor: bajer12 »

W pokazanym w poradniku alternatorze boscha 0 123 515 022 są następujące łożyska:
- 6203 2RS C3(małe na komutatorze)
- wymiary większego: 17x52x17 mm

Gdyby ktoś wymieniał komutator, to jest na nim następujący numer Bosch:
- 1283
Regulator napięcia Bosch ze szczotkami:
- 1 197 311557

Może się komuś przydadzą te informacje.
Ostatnio zmieniony 30 cze 15, 13:17 przez bajer12, łącznie zmieniany 2 razy.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#17

Post autor: zibi_j1 »

Panowie posprzątałem i nie robić więcej bardachy bo zamknę temat. Przypominam ze to dział "zrób to sam", więc tylko konkretne informacje, bez dopytywania po 10 razy i docinek.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#18

Post autor: WKRENTEK77 »

Panowie najprawdopodobnie kończy żywot regulator napięcia w altku coraz częściej mruga czerwona ikonka akumulatora i moje pytanko czy jak bym się zdecydował przypadkiem zmienić cały altrnator to musi być Bosha bo taki mam czy mogę zastąpic go Valeo bo nie wiem czy w obu przypadkach parametry tech sa takie same ? Ew czy regulator od Valeo bedzie pasował do Bosha:D nie znam się po prostu :oops:
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#19

Post autor: piotrek1474 »

Najważniejsze aby miał takie samo natężenie oznaczone w Amperach. Podane jest to na plastikowej obudowie. Myśle ze producent nie ma tu większego znaczenia.
Obrazek
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#20

Post autor: kawbandos »

mógłby ktoś wrzucić listę konkretnych części do regeneracji?
regulator napięcia chyba ten F00MA45218 ale to jak ktoś ma problemy, że bardzo skacze mu napięcie.

albo same szczotki
ale jakie?

bx213? takie szczotki?


jaki komutator

mam wrażenie ze wszystkie są takie same

jakie łozyska?

wirnika to sie chyba nie opyla wymieniać, a stojan?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”