E46 przedlift - Światła DRL jak w aucie poliftowym

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
mr_andre
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 18 gru 10, 23:43
BMW: E46 M47N
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Żnin

#1

Post autor: mr_andre »

Witam, jak zapewne wiecie zakodowanie świateł do jazdy dziennej w E46 przed liftingiem wiąże się z świecącymi się kierunkowskazami co jest u nas nielegalne. Znalazłem w internecie sposób jak to wyeliminować, zerowym kosztem tak, aby światłą świeciły dokładnie jak w aucie po liftingowym. Modyfikacja polega na przerwaniu dwóch ścieżek oraz wlutowaniu dwóch przewodów na płytkę włącznika świateł. Poniżej znajduje się instrukcja zmian na płytce. Jak się spodoba to poproszę o przycisk podziękowania ;)

W pierwszej kolejności musimy wyciągnąć włącznik świateł z auta, czyli zdejmujemy listwę wykończeniową:

Obrazek

Następnie odkręcamy śruby mocujące włącznik do kokpitu:

Obrazek

Odpinamy złącze przez odchylenie tej białej zasuwki:

Obrazek

W tej chwili mamy już włącznik świateł do modyfikacji. Z włącznika wyciągamy płytkę, rozgrzewamy lutownicę i szykujemy dwa przewody które zostaną przylutowane do płytki. Tak od siebie dodam że nadają się do tego taśmy które służyły do łączenia dysków IDE z płytą główną w starych komputerach.

Poniżej kolejne zdjęcia przedstawiające w do których ścieżek należy przylutować przewody oraz gdzie znajdują się dwa miejsca przecięcia ścieżek.

- linie oznaczone czerwonym kolorem oznaczają ścieżki do których należy przylutować przewody,
- linie oznaczone niebieskim kolorem wskazują w których miejscach należy przeciąć ścieżki,

Zdjęcie przedstawia schemat w których miejscu znajdują się na płytce miejsca do lutowania:

Obrazek

Obrazek

1. Lewe górne zdjęcie, tu przecinamy w pierwszej kolejności ścieżkę (kolor cięcia - niebieski), następnie lutujemy przewód nr 1

Obrazek

Obrazek

2. Lewe dolne zdjęcie, tu również w pierwszej kolejności przecinamy ścieżkę (kolor cięcia - niebieski), następnie lutujemy przewód nr 2

Obrazek

Obrazek

3. Prawe górne zdjęcie, lutujemy przewód nr 2 do ścieżki zaznaczonej kolorem czerwonym

Obrazek

Obrazek

4. Prawe dolne zdjęcie, lutujemy przewód nr 1 do ścieżki oznaczonej kolorem czerwonym

Obrazek

Obrazek

Tak przygotowaną płytkę montujemy we włączniku do auta, pozostaje nam już tylko zakodowanie według poniższego filmiku świateł w aucie i gotowe!!!

https://www.youtube.com/watch?v=bL72vmAMZ6E

Oczywiście jeżeli nie czujecie się mocni w lutowaniu to zanieście płytkę do byle jakiego zakładu elektronicznego to wam za grosze to zrobią. Za wszelakie uszkodzenia jakie możecie spowodować oczywiście nie odpowiadam, wszystko robicie na własną odpowiedzialność ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”