[ E46 ] Problem z wentylatorami BMW E46 99`

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
mareknie

#1

Post autor: mareknie »

Mam BMW E46, 320D,
Od jakiegoś czasu włącza mi się co noc wentylator chłodnicy i rozładowuje akumulator. Co może być przyczyną? Dodatkowo nie działa klimatyzacja i nie włącza się wentylator (od klimy). Proszę o pomoc.
El Diablo
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 4 mar 09, 21:22
BMW: e46 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

#2

Post autor: El Diablo »

Mój problem z wentylatorem był taki, że pewnego dnia się włączył i już się wyłączyć niechciał, przyczyną tego był walnięty sterownik wentylatora (Siemens ma go w centralnym punkcie wiatraka a Bosch ma troszkę z boku punktu centralnego wiatraka puszkę) trafiła się okazja kupienia wiatraka z połamaną obudową za śmieszne pieniądze ( w porównaniu do cen całego wiatraka) szybka przekładka sterownika i po bólu :D

Może i u Ciebię jest ten sam problem tylko inaczej się objawił.
Obrazek
spinecki
Administrator
Posty: 607
Rejestracja: 2 lip 08, 17:55
BMW: 318d Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PK82683

#3

Post autor: spinecki »

Sterownik albo sie spalil albo odpadly od niego kabelki (miedziane styki koroduja i puszczaja).
Pozdr.
Skrzelu
Bywalec forum
Posty: 22
Rejestracja: 15 wrz 09, 23:38
BMW: e46 330ci coupe
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: DG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#4

Post autor: Skrzelu »

Mam BMW E46, 320D,
Od jakiegoś czasu włącza mi się co noc wentylator chłodnicy i rozładowuje akumulator. Co może być przyczyną? Dodatkowo nie działa klimatyzacja i nie włącza się wentylator (od klimy). Proszę o pomoc.
Miałem ten sam problem po nocy aku wyładowany do zera, slychac bylo jak co chwile zalacza sie samoczynnie wentylator klimy przy zgaszonym aucie. Po włączeniu klimatyzacji nawiew wariował raz wiało mocniej raz słabiej a czasem wogóle nie wiało :P wypinałem bezpiecznik ale po kilki dniach nawiew padł całkiem. Okazało sie że problemem był tzw "JEŻ" czyli opornica dmuchawy. Można ją w prosty sposób wymienic samemu jak w linku - http://www.6enligne.net/html/faq.php3?faq=145 albo można ją zregenerowac prostym domowym sposobem poprawiajac lutowania tranzystorów na jeżu. Ja tak zrobiłem i jak narazie śmiga bez problemów. Wymontowalem wiec jeza wrzucilem do gara z gotujaca sie woda żeby zmiekczyc lak, wydlubalem lak, srubokretem poprawilem sciezki, przelutowalem wszystko poskladalem do kupy.... Nawiew jak nowy ;)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”