[e46] problem z sondami, trzepie silnikiem POMOCY ! M54B25

urbi
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 2 sie 10, 1:08
BMW: 318Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: urbi »

witam.
mam bardzo nietypowy problem.
zaczne od poczatku - poprzedni silnik w samochodzie byl m43, teraz jest m54b25
na poczatku wszystko jezdzilo ok (a przynajmniej tak mi sie wydaje)
pozniej zaczelo hustac obrotami i zalozylem gaz ... na kompie wyszedl czujnik polozenia walka rozrzadu - wymienilem na nowy oryginalny + nowe swiece + wyczyscilem przepustnice i silnik krokowy i falowanie ustalo ale na nastepny dzien dziwnie zaczelo szarpac silnikiem ... samochod drzal jak by tam byl diesel z traktora albo stare amerykanskie v8.
podpialem znowu samochod do komputera - wyszla sonda lambda nr 1 przed katalizatorem, wymienilem 1 od strony chlodnicy i ponownie podpialem samochod do kompa.
wyszlo znowu troche bledow miedzy innymi te sondy i wypadanie zaplonu na cyl 1 2 3 5 6
co ciekawe dalej brak odchylow na sondzie numer 1 mimo jej wymiany !
wsadzona jest uzywka wiec stwierdzilem ze jakas kupa i postanowilem przepiac przewody od sond - zamienilem i dalem pokazywalo ze dziala tylko 2 ! pozniej odpialem ta sonde numer 2 i pokazaly sie idealne odchylki na sondzie numer 1, po odpieciu numer 1 pokazuje na numer 2 bardzo dobrze. po wpieciu spowrotem sondy numer 1 ona nie dziala ....

czym to moze byc spowodowane ? uwalona sonda ktora robi jakies zamieszanie ? czy moze wina gazownikow ? (instalacja stag 300) ? gdzie szukac problemu ? a moze komputer od silnika padl - to on przeciez daje napiecie na grzanie sond ...

Proszę Was o pomoc bo juz nie wiem jak sie do tego zabrać !!

aha ! dodam ze gdzies rozszczelnil mi sie wydech ale to nie powinno miec znaczenia na prace sond i taka ich wymiennosc przy podpinaniu !
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

wydaje mi się że nieszczelny wydech(zależy w którym miejscu) ma właśnie wpływ na pracę sond :) Jeśli nieszczelność jest przed sondą lambda, to jest to poważny problem, gdyż wskazania sondy są wtedy błędne. Efektem tego jest wzbogacanie mieszanki, gorsza praca silnika i zwiększone zużycie paliwa.
Romanikxxl
urbi
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 2 sie 10, 1:08
BMW: 318Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: urbi »

nieszczelnosc jest za sondami i nieszczelnosc nie wylaczala by sondy na zero tylko jakos by tam pracowala ... niepoprawnie ale cos by sie dzialo ... po zmianie kabli sonda zaczyna dzialac wiec nieszczelnosc nic do tego nie ma
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”