E46 polift 320d Problem z turbiną?

Tymec
Bywalec forum
Posty: 81
Rejestracja: 28 maja 16, 19:10
BMW: 320D M47N
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bytom
VIN: CH39061

#1

Post autor: Tymec »

Witam, ostatnio diagnozowalem turbinę, bo wokół niej jest dość dużo oleju. Sprawdzałem wirnik i ma niezauwazalny lecz wyczuwalny luz. Domyślam się że dla turbiny to i tak za dużo i jest do regeneracji. Jeśli sie mylę, poprawcie mnie proszę. Następna sprawa to rura wychodząca z turbo do IC. Jedyne co znalazlem to ten numer 11617786865, jednak odnosi się tylko do części gumowej, a potrzebuje calosc wraz z uszczelkami aby sprawdzić czy w IC jest dużo oleju. Pytanie jest takie. Jak płukać IC, czy sa jakieś inne dane tego węża i co jeszcze sprawdzić aby się upewnić że z turbo i laniem oleju już będzie ok. Pod spodem kilka fotek.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Nie rozumiem po co Ci ta rura? Żeby sprawdzić IC?? Po wirniku turbo widać, że już dłuższy czas przepuszcza oliwę, jednak to może być spowodowane także zapchaną odmą. Delikatny luz poprzeczny może być, wzdłużny już nie. Widać że tam jest ostro zalane starym olejem. Zdemontuj rury i intercooler i umyj benzyną ekstrakcyjną dobrze, możesz też przy okazji zdjąć i umyć zawór EGR i separator odmy. Robota nie jest skomplikowana, ale zakryje otwory czymś żeby żaden syf się nie dostał do turbo czy silnika.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Tymec
Bywalec forum
Posty: 81
Rejestracja: 28 maja 16, 19:10
BMW: 320D M47N
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bytom
VIN: CH39061

#3

Post autor: Tymec »

Chodzi mi o drugie zdjęcie, czy nie powinna ta rura przylegać bardziej szczelnie? Poza tym, rura ta (nie widac na 1 zdjęciu) jest w miejscu zgięcia jakby ściśnięta przez co zrobił się większy kąt niż powinien. Podejrzewam że tak tez nie powinno być i przez to jest ta dziura.
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#4

Post autor: rafał18 »

Kup uszczelke nowa na ta rure np. Czescidobmw.pl koszt okolo 50zl i skręć to dwoma srubkami
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#5

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Masz tam nieszczelność jak cholera, tak nie może być... Rozwalisz turbo..
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Tymec
Bywalec forum
Posty: 81
Rejestracja: 28 maja 16, 19:10
BMW: 320D M47N
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bytom
VIN: CH39061

#6

Post autor: Tymec »

Dlatego w oczekiwaniu na czesci chciale sie upewnic co jeszcze poza samą turbo. Efekt na zdjęciu jest po dokreceniu srub... dlatego sie zastanawialem nad cala nowa rura, bo przeciez uszczelka by sie raczej w miare poddala.
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#7

Post autor: rafał18 »

Proponuje wyciagnac rure, nowa gume i zlozyc poprawnie
Tymec
Bywalec forum
Posty: 81
Rejestracja: 28 maja 16, 19:10
BMW: 320D M47N
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bytom
VIN: CH39061

#8

Post autor: Tymec »

Ok Panowie, po mordęgach wyciągnąłem turbo. Oczywiście wyszło po drodze 5 innych rzeczy. Turbo jest zatarte i piszczy, także nsjwyzszy czas... dodam że śruby od wydechu i kolektora były w takim stanie itak ciężko było je odkręcić iż podejrzewam że jestem pierwszym który to robi. Okazało się, że ten dolot do IC jest zgiety tak o 30 stopni, a uszczelki sa w strzepach twarde jak plastik. Dlatego też czekam na całą rurę... zajrzalem w odme, dookola niej olej... także też do roboty. Rozebralem EGR i nie spodziewałem się że tak może Wogole wyglądać...

Obrazek

Oczywiście kolektor bedzie również do ściągnięcia i wyczyszczenia bo wygląda tak samo... niepokoi mnie obecność oleju również w okolicach filtru oleju a bardziej między filtrem a egr. Wiecie może co może być przyczyną? Było już ciemno i ciężko było zrobić jakieś dobre zdjęcia.

Obrazek

Niestety teraz czekam na części... a niektóre rzeczy zamowie w poniedziałek. Takze bunia chwile odpocznie... a w miedzyczasie zajmę sie dokonczeniem czyszczenia egr :muzyka: ktory trzeba było wręcz skrobać. Ic i węże do ic... kolektor musi poczekać na lepsze czasy...
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#9

Post autor: MARC »

Egr po czyszczeniu będzie sprawny?
Działał do tej pory? Może warto go zaslepic?
Tymec
Bywalec forum
Posty: 81
Rejestracja: 28 maja 16, 19:10
BMW: 320D M47N
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Bytom
VIN: CH39061

#10

Post autor: Tymec »

Nie mam pojecia czy dzialal, jak to sprawdzic? Zeby zalozyc zaslepke to chyba widzialem takie specjalne zamienniki za egr, tak? A jakie sa skutki zaslepienia? Podejrzewam ze jak proponujesz to nic szkodliwego :) nie chce sie osmieszyc ale jak dobrze kojarze to egr jest bardziej dla ekonomii spalin, niekoniecznie zdrowy dla silnika, tak?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”