[E46] Parę pytań

Problemy, pytania, porady związane z nadwoziem samochodu, czyli m.in.: lampy, karoseria, wnętrze samochodu
tmpieter
Posty: 7
Rejestracja: 12 lis 11, 14:38
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: tmpieter »

Od miesiaca jestem posiadaczem e46 320d 2001r
Mam pare pytań:
1. Jak moge sprawdzić czy działa mi zmieniarka ponieważ nie ma magazynku i nie wiem czy nie mi opłaca kupować sam magazynek do płyt. Bo mam nowy nie używany ale sprawdzałem i są inne wtyczki , są jakieś przejściówki? będzie mi odtwarzać mp3?
2. Był delikatnie malowany i było zdemontowane tylne drzwi i nie teraz świeci kontrolka poduszki, można ją zgasić bez kompa?
3. Mam przy ASC, jakies dwa kabelki wygląda to jak do usb (albo coś) dodaje zdjecie: sorry że nie wyraźne
Obrazek
Obrazek

Jak będę miał jeszcze jakies to napisze, a jeszcze jedno opłaca się kupować program do laptopa aby komunikować się z autem (kasować błędy, inspekcje its.)?

Właśnie rozkodowywałem vin. Mógłby ktoś prawdzić czy to nie był anglik ( 7 ostatnich liter AK80142 ) bo niby pisze że po prawej stronie kierownica
Ostatnio zmieniony 26 gru 11, 13:57 przez romanikxxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa tytułu!
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#2

Post autor: Roki »

Co do magazynku zmieniarki podmień od kogoś albo podjedź do kogoś kto handluje częściami do bmw na pewno będzie miał jakąś zmieniarkę poproś o sam magazynek sprawdzić.
Z realoem wychodzi że anglik a tam wątpię by była pomyłka.
Te dwa kabelki to może kontrolka od jakiegoś alarmu tam była albo coś innego...cholera wie co tam było.
Program do kasowania błędów znajdziesz na necie i tutorial jak zainstalować,a do kasowania błędów tylko znajdź carsofta ja mam i działa mi na kablu viakena a był brany pod VW/audi i działa.
A patrząc na gałkę to chyba masz ładny przebieg w tym dieslu.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
tmpieter
Posty: 7
Rejestracja: 12 lis 11, 14:38
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: tmpieter »

troszke mnie to zmartwiło że to był anglik. Będzie się czyms różnił od europejskiego?

Chyba zrezygnuje z zmieniarki cd, na to mniejsce dam zmieniarke cs/usb, i tu mam pytanie będzie mi normalnie odtwarzało mp3? dodam że radio mam na kasety

a przebieg to dokładnie 203 000 km ;) (chyba że było coś kombinowane), gałke będe zmieniał bo juz zniszczona
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#4

Post autor: Roki »

Co do zmienarki USB musisz zobaczyć czy masz z tyłu wejście na zmienarkę.Miałem i nie polecam(chyba że felerna mi się trafiła)więcej nerwów niż słuchania-raz działało normalnie,raz nie chciało a jak zadziałało nie dało sie ani przełączyć ani ściszyć ani wyłączyć.Jak byś miał opcje to podjedź do kogoś kto tym handluje podłącz i posprawdzaj.
Jak na 200tyś to gałka bardzo zajechana.Moja ma 200 i ledwo widać zużycie..
Anglik będzie się różnił choć byś nieweim jak przerobił nigdy nie będzie to samo.Po za tym ciężko będziesz miał go sprzedać-ludzie się anglików boją a jak widzisz BMW ma etke w internecie i wystraczy podać vin i wiadomo że był to anglik.Najgorzej z elektroniką jak zacznie coś szwankować.Niewiem jak BMW ale żeby potem nie było jaj że przedłużane przewody.Na twoim miejscu auto bym oddał chyba że naprawde trafiła ci się tanio-bardzo tanio.
A zamiast wydawać na zmieniarkę 400zł zainwestuj lepiej w inne rzeczy typu oleje,odmy czyszczenia kolektorów,egr,nowe podciśnienia przewody itp.Chyba że zostawiłeś sobie większy budżet na start to oki.Ale zacznij od eksploatacyjnych rzeczy.
Mógłbyś dorzucić kilka fotek auta?Ciekawe czy idzie na pierwszy rzut oka rozróżnić anglika po przeróbce niż europejczyka.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
tmpieter
Posty: 7
Rejestracja: 12 lis 11, 14:38
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#5

Post autor: tmpieter »

Juz zdecydowałem że zostane przy kasecie (z podłączeniem do komórki)
Fotki jutro wstawie, bo musze dopiero zrobić.
Ja bym powiedział że na pierwszy rzut oka to niczym sie nie różni, a kto by przypuszczał że to będzie anglik. Przecież nie będe każdego samochodu sprawdział, chociaż teraz chyba zacznę
A możecie jeszcze powiedzieć co widać na tych zdjęciach co dałem wcześniej
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#6

Post autor: Roki »

Najlepiej wyjmij schowek nad tym i przypatrz może jakieś kabelki dopatrzysz gdzie idą..Bo tak to wygląda na 2piny i tyle.W ori czegoś takiego nie było to jakaś rzeźba poprzedniego właściciela...
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
tmpieter
Posty: 7
Rejestracja: 12 lis 11, 14:38
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#7

Post autor: tmpieter »

Kupiłem sobie interfejs do mojej e46 INPA. Już udało mi się skasować błąd poduszki powietrznej. Ale mam problem gdyż nie mogę połączyć z silnikiem. Próbuje na zapalonym i zgaszonym aucie. I wyskakuje mi taki błąd:
Acha, BMW jest z 2001r 320d i silnik M46
Obrazek

Macie jakiś pomysł, dodam jeszcze że mam Windowsa 7, mam spróbować na emulatorze XP? Nie wiem może coś źle robie.
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#8

Post autor: Maniek »

Zapewne nie łączysz się przez odpowiedni moduł DDE.

W silnikach M47 , nie M46 należy się łączyć przez DDE 3.0
Ten model musisz wybrać w INPA i dopiero się połączysz z autem. :roll:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
tmpieter
Posty: 7
Rejestracja: 12 lis 11, 14:38
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#9

Post autor: tmpieter »

Ja to robie tak:
Wybieram model E46 wchodze na Engine i wybieram [ DDE 5.0 for M47 new ]

Sorry chodziło mi nie o M46 tylko M47

najlepiej pokaże wszystkie możliwości:
Obrazek
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#10

Post autor: Maniek »

No i nawet jak będziesz tak przez 1000 lat robił to nie połączysz się.

Musisz połączyć się ze sterownikiem DDE 3.0

Aby go uaktywnić wchodzisz w C:\EC-APPS\INPA\CFGDAT szukasz inpa.ini i tam usuwasz ";" przed sterownikami ktorych nie ma a potrzebujesz.
W nowszych wersjach INPY też powinien być skrypt do DDE 3.0, tylko trzeba go "włączyć", żeby program go widział.

Na początek sprawdź, czy w katalogu \EC-APPS\INPA\SGDAT masz pliki DDE30.IPO i DDE30.ini.
Jeśli są to przejdź do katalogu \EC-APPS\INPA\CFGDAT i otwórz plik E46.ENG
Zmień linijkę (usuń średnik):

Kod: Zaznacz cały

;ENTRY=   DDE30,DDE 3.0  for M47,
na coś takiego

Kod: Zaznacz cały

ENTRY=   DDE30,DDE 3.0  for M47,

Możesz podejrzeć plik E46.GER jak powinno być, bo tam obsługa DDE3.0 jest włączona.

Powodem nie włączenia obsługi sterownika DDE3.0 w wersji angielskiej jest to, że skrypt jest po niemiecku i nie jest jak do tej pory przetłumaczony.
Cytat z innego forum
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Nadwozie”