E46 Obroty silnika a działanie klimatyzacji.

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
2308
Posty: 5
Rejestracja: 20 gru 10, 19:27
BMW: E46, 320D, M47N, (150 PH)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: 2308 »

Mam dość dziwny problem w mojej E46 (M47N) skrzynia manualna,
dotyczy on właściwie klimatyzacji (climatronic) a wiąże się z obrotami biegu jałowego.
Otóż na postoju obroty wynoszą około 750, natomiast sprężarka klimatyzacji włącza się przy około 800 (ciepłe powietrze w korkach :rozpacz: ).
obroty na postoju zawsze wynoszą 750 bez względu na to czy klima jest włączona czy nie.

Ale najdziwniejsze jest to, że jak samochód toczy się na luzie obroty wynoszą 800 dopiero przy prędkości około 2km/h
słychać lekkie warknięcie silnika i obroty spadają do 750. :szok:

Klima jest dobita, wiatrak wymieniony na nowy.

Mam prośbę sprawdźcie na teście "licznikowym" chyba 7,2 albo 7,3 ile wynoszą u was obroty biegu jałowego.
Czy jest jakaś zmiana przy włączonej klimie?

Mam nadzieję, że nie przekazałem sprawy zbyt zawile...
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#2

Post autor: Maniek »

U mnie na wyłączonej klimatyzacji na biegu jałowym, gdy auto stoi obroty wynoszą 830. Po włączeniu kompresora nie widać aby wskazówka jakkolwiek się ruszyła. Może coś tam się delikatnie podnoszą, nie wiem, nie sprawdzałem na kompie, ale po obrotomierzu nie widać zmian. :wink:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
2308
Posty: 5
Rejestracja: 20 gru 10, 19:27
BMW: E46, 320D, M47N, (150 PH)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: 2308 »

Dzięki za odpowiedź,

a sprawdzałeś może ile wynoszą obroty jak auto się toczy na luzie?
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#4

Post autor: Maniek »

Jak toczy się na luzie to jest na pewno więcej niż te 830, ale nie wiem ile bo nie sprawdzałem kompem ani testem. Ale po obrotomierzu widać, że jest więcej niż na postoju.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
2308
Posty: 5
Rejestracja: 20 gru 10, 19:27
BMW: E46, 320D, M47N, (150 PH)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: 2308 »

Super, dzięki. :)
Awatar użytkownika
k3m0t1989
Bywalec forum
Posty: 725
Rejestracja: 29 gru 10, 12:23
BMW: e46 330d touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Wręczyca Wielka

#6

Post autor: k3m0t1989 »

o ile kojarze to mozna przez kompa ustawic wartosc biegu jalowego w jakims zakresie. Sprobuj podniesc wartosc do ponad 800
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#7

Post autor: xlc »

Ja tez mam ok 830obr na biebu jalowym i nie zauwazylem zeby malaly przy wl. klimie.
Jesli masz 750obr to wydaje mi sie ze ktos to sobie juz zmienial z jakiegos powodu.
Z tego co sie orientuje to na kompie mozna zmienic zakres +/- 50 obr/min
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
2308
Posty: 5
Rejestracja: 20 gru 10, 19:27
BMW: E46, 320D, M47N, (150 PH)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: 2308 »

Super, ale w zwykłej impie raczej nie da rady zmienić obrotów?
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#9

Post autor: Maniek »

INPA to narządzie diagnostyczne, do sczytywania i kasowania błędów. Nauczcie się tego. W INPiE nie można zmieniać parametrów i indywidualizować auta. Co innego w NCS-Expert lub DIS. :beer:
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
2308
Posty: 5
Rejestracja: 20 gru 10, 19:27
BMW: E46, 320D, M47N, (150 PH)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: 2308 »

Dzięki za info.
Ja świeżak jestem więc tak wyskoczyłem z tą impą.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”