[e46] Obroty,a zmiana biegów,,,,

Aytograf
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 1 maja 11, 16:42
BMW: 320 diesel
Rok produkcji: 1999
Państwo: polska
Województwo: małopolskie
Miasto: podhale

#1

Post autor: Aytograf »

Witam,,
mam pytanie do użytkowników diesla..mianowicie w jakim zakresie obrotów silnika zmieniacie biegi,,,
wiem,ze obroty w dieslu muszą byc dosc wysokie tzn,elastyczne...równe płynne tak by kolejny bieg był zapięty w pewnym momencie obrotowym,,,
ale czasem sobie jezdze tak..ze zmieniam wszystkie biegi do 2tys. obrotów szczególnie jak zimny 1..2..3 zawsze do 2tys,,ale pózniej jak sie juz zagrzeje to też tak troche męcze i zmieniam biegi przy obr...1800.,>2200 max, i niewiem czy to dobrze z jednej strony czy zle,,,
czasem go przegaruje pod 4tys...by sie odmulił...ale teraz w zimie niema na to warunków.a z butem do podłogi w kupie sniegu mnie to srednio kręci.. tak wiec jaki jest optymalny zakres obrotów by ten samochód jak najdłużej służył bezawarynjnie :D wiadomo nie realne/ale napewno to wplynie na wszystko/!

dzięki za wszelki info... ps, a Wy jak tańczycie swoimi silnikami?>,.,.
david007pl
Bywalec forum
Posty: 329
Rejestracja: 13 lis 11, 19:58
BMW: e46 1,8i sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Lokalizacja: Poznań

#2

Post autor: david007pl »

Bardzo dobry temat:)
Jeśłi chodzi o DIESELA to jeździłem ojca Passatem 2008r w DSG 2.0TDI i automat zmieniał biegi w granicach 1700-1900 przy normalnej jeździe.
Natomiast mamy RAV-4 z 2010r z automatem 2.0 benzyna zmienia w granicach 2000, czasem później ale to już gorsza skrzynia...
Ja w BMW 1.8i zmieniam zależnie od stylu jazdy ale do 2500...
BMW
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#3

Post autor: Krzysiek669 »

Staraj się zmieniać koło 2000 i wyżej, wtedy turbo ciągnie i jak zmieniasz bieg to dalej uczucie, że auto chce jechać, takie jeżdżenie na niskich obrotach koło 1500 i niżej wcale nie jest dobre dla silnika, a tym bardziej nie jest oszczędne bo motor więcej musi spalić by wkręcić się na obroty. Jazda z rozsądkiem, ja zmieniam przy jeździe spokojnej do 2500 max i mam fajne spalanie :), jak cisnę to do 3500 max :). Szkoda mi silnika heheh :)

A jeśli chodzi o temp. silnika to faktycznie dopóki wskazówka nie stoi w pionie to tylko spokojna jazda do 2000 :)
Ostatnio zmieniony 22 sty 12, 23:27 przez Krzysiek669, łącznie zmieniany 1 raz.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

Dopóki nie osiągnie optymalnej temperatury silnika czyli pierwsza kreska za niebieskim polem to polecam zmieniać biegi do 2000rpm a potem jak się zagrzeje to w zależności o sytuacji na drodze :D
Romanikxxl
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”