[e46] Naprawa modułu ASC w M43 ‘00

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
CroW
Posty: 8
Rejestracja: 12 kwie 15, 23:32
BMW: 318i M43 Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#1

Post autor: CroW »

Witam Wszystkich,

Ze względu na fakt że forum dużo mi pomogło w poznaniu, obsłudze i modyfikacjach mojego Turaska to postanowiłem przy okazji naprawy modułu ASC zrobić mały DIY.

Poradnik starałem się zrobić krok po kroku ale wiadomo że zawsze ktoś znajdzie jakieś braki :) .
(i w takim przypadku proszę o komentarze które na pewno pozwolą „dopieścić” temat)
Oczywiście przepraszam za jakość zdjęć ale myślę że coś tam widać.

UWAGA!!! Wszystko robisz na własną odpowiedzialność! Autor nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody.

No to zaczynamy.

Pacjent: BMW e46 m43 ’00 Touring.

Co potrzebne: Klucz T30 (torx)
Klucz 6mm
Klucz E5
Klucz zaciskowy
Klej dwuskładnikowy
Silikon/guma
Lutownica
Cyna
Szeroka taśma
Wąska taśma
Ściski/ żabki
Interfejs diagnostyczny (opcjonalnie)
Piwko ale dopiero po ;)

Obrazek

Na zdjęciu nie ma kleju ani silikonu ale wieżę że każdy wie jak wygląda :) są tu też widoczne śruby które BMW użyło do mocowania obudowy filtra (T30) i mocowania modułu do pompy (E5)

1. W przypadku e46 z silnikiem m43 moduł znajduje się pod pompą hamulcową

Obrazek

Obrazek

2. Odpinamy pokrywę filtra kabinowego

Obrazek

3. Wyjmujemy Filtr

Obrazek

4. Zdejmujemy uszczelki w komorze silnika

Obrazek

5. Odpinamy listwę z przewodami silnika

Obrazek

6. Odkręcamy cztery śruby T30 w obudowie filtra i ją wyjmujemy.

Obrazek

7. Odpinamy spinki od przesłony pompy i modułu.

Obrazek

Obrazek

8. Odkręcamy obejmę na rurce od wspomagania hamulców (u mnie klucz 6mm)

Obrazek

9. Wyjmujemy przesłonę pompy (trzeba się trochę po gimnastykować ale daje się ją wyjąć)

Obrazek

Obrazek

10. Teraz moduł ASC mamy dostępny jak na dłoni (moduł na zdjęciu jest już po naprawie bo zdjęcia zacząłem robić od końca :) )

Obrazek

11. Odpinamy wtyczkę i odkręcamy cztery śruby E5 na module (do jednej śruby jest słaby dostęp więc stąd potrzebny mi był klucz zaciskowy)

Obrazek

12. Następnie zdejmujemy moduł z pompy (po zdjęciu wygląda on tak)

Obrazek

13. Moduł po wyjęciu wygląda tak.

Obrazek

Obrazek

14. Moduł od spodu zaklejamy szeroką taśmą aby nam się nie pobrudził.

Obrazek

15. I teraz zaczyna się najtrudniejsze a mianowicie otwarcie modułu. Ja nożykiem nadcinałem kilkukrotnie po linii łączenia przykrywki z modułem

Obrazek

Obrazek

16. Po kilkukrotnym nacięciu używając noża który możecie pewnie złapać (bo czynność którą będziemy musieli wykonać wymaga odpowiedniej siły ale i delikatności) podważamy pokrywkę jednocześnie wciskając nóż do środka (ale róbcie to ostrożnie żeby nóż nie wszedł za głęboko aby nie uszkodzić elektroniki) zaczynając od jednego z rogów.

Obrazek

Obrazek

17. Gdy już mamy otwarty moduł to musimy prze lutować piny zaznaczone na zdjęciu.

Obrazek

Obrazek

18. Teraz pozostaje nam złożenie i sklejenie modułu. Ja użyłem kleju dwuskładnikowego.

Obrazek

Obrazek

19. Po sklejeniu wygląda to mniej więcej tak

Obrazek

Ale żeby mieć pewność to ja użyłem silikonu do „uszczelnienia” modułu (użyłem taśmy żeby silikon nie rozszedł się po całym module)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jako że nie miałem czarnego silikonu to postanowiłem użyć czarnej izolacji żeby naprawa nie raziła w oczy :)

Obrazek

20. Teraz pozostaje nam już tylko wszystko poskładać czyli wykonujemy czynności od punktu 12 do punktu 2.

21. Jak już mamy wszystko poskładane to pozostaje nam jeszcze usunięcie błędu w INPA (nie będę tego opisywał bo są inne tematy o tym mówiące). Ja posiadam interfejs więc nie szukałem innego sposobu na wyczyszczenie błędów ale pewnie da się to zrobić odłączając klemę ma „jakiś” czas (tutaj proszę o podpowiedź bardziej doświadczonych kolegów z forum)

22. I teraz przychodzi czas na piwko i cieszenie się brakiem choinki na zegarach :beer:

Mi ta operacja pomogła ale jeśli nie będzie efektów to pozostaje nam wymiana modułu co dzięki punktom od 2 do 12 jesteście już w stanie zrobić sami 

Mam nadzieję że powyższy DIY się komuś przyda i pomoże w samodzielnym naprawianiu swojej Beemeczki.

Pozdrawiam
Tomek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

czyli jak rozumiem problemem sa zimne luty?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
CroW
Posty: 8
Rejestracja: 12 kwie 15, 23:32
BMW: 318i M43 Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#3

Post autor: CroW »

Podejrzewam że w większości przypadków tak. U mnie właśnie zimne luty były przyczyną awarii systemu.
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#4

Post autor: Jarando »

Powyższy DIY może mieć zastosowanie również do sterownika DSC.
Niestety mój poprzedni sterownik DSC po takiej samej naprawie działał tylko chwilę i skończyło się na wymianie na inny sprawny.

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
CroW
Posty: 8
Rejestracja: 12 kwie 15, 23:32
BMW: 318i M43 Touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#5

Post autor: CroW »

Mam nadzieję że moja naprawa wytrzyma próbę czasu :) ale jak coś się będzie działo to oczywiście dam znać.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#6

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Fajny DIY, świetna robota :good:
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#7

Post autor: GUMMISS »

A gdyby potraktować go jak płytę główną i upiec w piekarniku? Zastanawiam się czy nie zrobić tego ze sterownikiem silnika z punciaka żony, jak go coś walnie to nie dostaje sygnału na dwa wtryskiwacze(chyba, bo iskra jest,a na dwa nie pali) ;)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#8

Post autor: Jarando »

GUMMISS pisze:A gdyby potraktować go jak płytę główną i upiec w piekarniku?
Robiłem to, gdy próbowałem ostatni raz ratować sterownik DSC.
Niestety nie przyniosło to pożądanego efektu, jedynie wszystkie połączenia cynowane nabrały blasku.



Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#9

Post autor: GUMMISS »

Czyli jednak częściowo zadziałało. Z grzaniem chodzi właśnie o to żeby zlikwidować punktowe napięcia i zimne luty również na SMD, lutownicą jedynie przewlekane się wyeliminuje w domowych warunkach. Widocznie u Ciebie uszkodził się dodatkowo jakiś układ scalony i dlatego naprawa się nie powiodła......
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”