E46 - N46B20 - Błąd 2a61

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#11

Post autor: maniek21112 »

Tak, programowanie ograniczników valvetronic.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
krzysztof4101997
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

#12

Post autor: krzysztof4101997 »

Witajcie

Wymieniłem dzisiaj silniczek vvt. Niestety nadal jest bez zmian. Błędu 2a61 nie można wykasować.
Nie ma żadnej poprawy.
Nie wiem czy adaptację dobrze robię silniczka tak jak na tym zdjęciu?:)
https://e46forum.pl/images/upload/bb094f9d13ac1443d0609b4e84c1ba75.jpg

Co jeszcze mógłbym sprawdzić, zrobić aby ten silniczek zaczął pracować?
krzysztof4101997
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

#13

Post autor: krzysztof4101997 »

Po obiedzie udałem się jeszcze podpiąć komputer.
Po kilku próbach udało mi się zrobić adaptację. Słyszałem jak silniczek sie nastawiał w dwie strony. Zrobił to bardzo szybko a na końcu wyskoczyło - ograniczniki zostały pomyślnie przyuczone. Zrobiłem test błędów i 2a61 został wykasowany. Robiłem to Ista.
Odpaliłem Inpe i chciałem zrobić test vvt. Oczywiście nie udało się to zrobić.
Wróciłem do Isty i chciałem ponownie przyuczyć silniczek. Znowu nie udaje mi się tego zrobić. Błędu 2a61 już nie ma ale pojawił się teraz błąd 2a63.
Co mógłbym jeszcze zrobić?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#14

Post autor: maniek21112 »

Rób do skutku w ista i jak uda się to nie kombinuj dalej w inpa, skasuj błąd i jeździj.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
krzysztof4101997
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

#15

Post autor: krzysztof4101997 »

Skasowałem błędy i przyuczyłem silniczek. Samochód nabrał dynami i jeździ normalnie gdyby nie to, że gaśnie.
Działo się tak już wcześniej przed wymianą silniczka. Być może silniczek też się rozsypał bo miałem bardzo dużo błędów 2a67 a później bez możliwości wykasowania 2a61.
Jego gaśnięcie odbywa się na takiej zasadzie, że gdy jest zimny silnik i powiedzmy kończy się ssanie to jakby ktoś przekręcił kluczyk. Bez szarpania następuję jego wyłączenie.
Gdy jadę i jest na biegu to kilka razy się przydławi i jedzie dalej. Później już nie zgaśnie. Będzie pracował jakby nie miał żadnych objawów.
Odczytałem błędy i jest 2a63.
Mogę prosić o jakieś nakierowanie mnie co może odpowiadać za takie zachowanie się auta?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#16

Post autor: maniek21112 »

Wklej ten błąd odczytany w inpa.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
krzysztof4101997
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

#17

Post autor: krzysztof4101997 »

Niestety dzień wcześniej wykasowałem błąd nim napisałeś. Na razie nie chce nic wyskoczyć. Samochód standardowo przed pracą i po pracy próbuje zgasnąć. Jak tylko wyskoczy błąd to od razu wkleję zrzut.
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#18

Post autor: pixma »

A ten czujnik położenia wału zawsze błąd musi wyrzucać ? Mi auto gasło w czasie jazdy jak rozgrzane i ciężko uruchamiało się jak rozgrzane a błędu nie bylo. Zimne auto pięknie pracowałam .Po wymianie jak ręką odjął.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#19

Post autor: maniek21112 »

Nie zawsze, ale tu jest błąd konkretnie od valvetronic'a. Zęby na grzebieniu wałka nie są wyrobione?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#20

Post autor: pixma »

Jak ten silniczek masz sprawny i dolegliwości od niego nie sa to mogę od Ciębie odkupić jak drogo nie cenisz na podmianie potrzebuje żeby swój sprawdzić.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”