E46 - N46B20 - Błąd 2a61

krzysztof4101997
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

#1

Post autor: krzysztof4101997 »

Witajcie

Mam taki problem z tym silnikiem, że przez dłuższy czas pojawiało się bardzo dużo błędów 2a70.
Około tydzień temu zauważyłem, że coś jest inaczej. Podłączyłem po komputer i wyskoczyły błędy 2a61 i 2d0f. Silniczek valvetronica przestał całkowicie pracować i prawdopodobnie dlatego wyskoczył błąd przepustnicy.
Przy próbie testu w Inpie nie słuchać żeby silniczek się diagnozował tylko wyświetla mniej więcej taki napis - Przerwanie z powodu pracy silnika, błąd w systemie vvt, wycofanie żądania uczenia.

Kupiłem nowy silniczek VDO. Ściągnąłem plastikową pokrywę nad silniczkiem i podłączyłem nowy silnik bezpośrednio do wtyczki trzymając go w dłoni.
Miałem nadzieję, że po przekręceniu stacyjki nowy silniczek zacznie pracować. Niestety ani drgnie.
Próbowałem wykasować błąd 2a61 ale niestety nie można tego zrobić.
Co może być problemem takiej sytuacji?. Czy ten nowy silniczek po takim podłączeniu powinien spróbować zrobić test?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

2A70 Cyfrowy sterownik silnika: Valvetronic, siłownik
2A61 Cyfrowy sterownik silnika: Valvetronic, adaptacja 1
2D0F Cyfrowy sterownik silnika: Przepływomierz masowy, sygnał
Błąd przepływomierza nie ma związku, sprawdź stan konektorów we wtyczce, użyj kontaktu w sprayu. Co do silnika valvetronic'a to sprawdź niebieski przekaźnik, który jest od spodu pokrywy skrzynki sterowników pod maską (po stronie kierowcy).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
krzysztof4101997
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

#3

Post autor: krzysztof4101997 »

Przekaźnik sprawdzałem w taki sposób, że podłączyłem jego pod akumulator i słychać że przełącza.
O przepływomierzu dlatego pomyślałem ponieważ wyczytałem, że gdy silniczek przestaje pracować to przepływomierz steruje zaworami i w takim wypadku ma złe odczyty. Tak sobie wymyśliłem.
Kontaktem nie pryskałem ale gdy odpinałem wtyczkę to widziałem na niej z góry ( lewej strony) takie lekkie ,,pocenie'' oleju.

A czy ten nowy silniczek po takim podłączeniu powinien próbować się kalibrować?

Może jakieś bezpieczniki są jeszcze za to odpowiedzialne?

Szczerze to nie mam pomysłu. Wcześniejsze objawy sugerowały, że to silniczek. Gdy padł byłem przekonany, że to jest on a teraz nie mam pojęcia co mogę jeszcze sprawdzić.

Czytałem o czujniku wałka mimośrodowego ale nigdy nie miałem błędu z nim związanego. Zawsze 2a70, 2a63 a teraz już zamiast 2a70 to 2a61.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Raczej powinien, choć nie testowałem w ten sposób, bezpiecznika nie kojarzę. Sprawdź czy jest zasilanie na wtyczce silnika.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
krzysztof4101997
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

#5

Post autor: krzysztof4101997 »

Pobiegłem, zmierzyłem. Po przekręceniu stacyjki na 2 pozycję we wtyczce jest 4,1 a gdy do masy ( jakiejś śrubki 4,7).

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=213230&start=195

przez mizaw » 23 Sie 2017 13:34
No i okazał się walnięty sterownik, naprawa i diagnoza 400zł u ogarniętego gościa od BMW.

O jaki sterownik tutaj chodzi?
krzysztof4101997
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

#6

Post autor: krzysztof4101997 »

Udało mi się coś zaobserwować ale nadal nic nie wiem.
Podłączyłem nowy silniczek na krótko. Cały czas jest błąd 2a61.
Za pomocą Ista próbowałem zrobić kalibrację. Nie udało się. Przesyłam film jak zachował się nowy silniczek:


Następnie zrobiłem to samo z silniczkiem starym który cały czas jest w aucie. Tu będzie tylko głos:


Moim zdaniem zachowują się tak samo.

W Ista nie mam usuwania kalibracji vvt tylko programowanie. Może najpierw trzeba ja usunąć?
https://e46forum.pl/images/upload/0915a09ca5bc9c263f10ca2426484ff0.jpg

Na jakimś filmie zauważyłem, że ktoś ma dodatkowe opcje z usuwaniem:
https://e46forum.pl/images/upload/5b0f4e4f540f8d980e7f4d19977160e0.jpg

Proszę o jakąś pomoc.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

To n62 więc inny silnik/sterownik. We wklejonym temacie chodzi o dme (sterownik silnika). Wcześniej pisałeś, że stary przestał reagować na próbę kalibracji a teraz ożył?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
krzysztof4101997
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

#8

Post autor: krzysztof4101997 »

Stary i nowy silniczek po przekręceniu stacyjki nie testuje się. W Inpie podczas testu wyskakuje taki błąd:
https://e46forum.pl/images/upload/8b6206bbb877f88522064bbcc090fd7f.jpg
Nic nie idzie zrobić. Błąd 2a61 się nie kasuje.
Po sprawdzeniu Istą podczas adaptacji i ustawieniu telefonu na nagrywanie nowego silniczka zauważyłem że on jednak drgnie. Nagrałem też stary, że coś się z nim jednak dzieje. Niestety od razu wyskakuje, że adaptacja nie może być przeprowadzona.
Adaptację robię w tym miejscu:
https://e46forum.pl/images/upload/bb094f9d13ac1443d0609b4e84c1ba75.jpg
Ale się chyba jej nie zrobi skoro błędu nie można wykasować?
Nie wiem co mógłbym więcej zrobić.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Załóż nowy, skalibruj w ista wg wskazówek a następnie skasuj błąd, ponieważ podczas kalibracji też może pojawić się.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
krzysztof4101997
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 3 maja 10, 11:37
BMW: E46 coupe
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: wawa

#10

Post autor: krzysztof4101997 »

Kalibracje dobrze chciałem zrobić tak jak na tym wklejonym zdjęciu?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”