e46 N42B20A. Ceratek na dobicie silnika?

3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 6:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

e46 N42B20A. Ceratek na dobicie silnika?

Post autor: 3gary »

Cześć. Mam poliftową benzynkę 2.0 czyli sławne N42B20A. Oczywiście, przyszła pora na uszkodzenie Valvetronica, naprawa jest nieopłacalna, za 2-3 miesiące planuję robić swapa, ale w między czasie wymieniam olej. I tutaj pojawia się pytanie. Z racji że silnik za właśnie 2-3 miesiące będzie szedł na szrot, pomyślałem że sprawdzę jakiś ceramizer. Myślicie że to wgl działa? Nie ubije mi to silnika zanim sam go nie wyrzucę? Nie oczekuję niczego wielkiego, bo wiem co jest w tym silniku trafione, ale jestem ciekawy czy chociaż zacznie być cichszy jak reklamują :lol: :lol:
Ostatnio zmieniony 3 kwie 18, 10:41 przez 3gary, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

Post autor: Palec11 »

No ja u siebie do N42 nalałem ceratec i nie widzę żadnej różnicy jak silnik ładnie pracował tak pracuje nadal
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 6:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

Post autor: 3gary »

Ile czasu i km po dolaniu?
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

Post autor: Palec11 »

Jakoś miesiąc dwa temu to zalałem zrobiłem z 1500 km
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 2:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

Post autor: adamusiek »

może byś w tytule napisał o co chodzi w temacie

3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 6:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

Post autor: 3gary »

Tytuł poprawiony.
Zalałem nowy olej z ceratekiem zobaczymy co będzie. Wymieniłem dodatkowo uszczelki pod podstawą filtra oleju. Przy dokręcaniu śrub jednej z trzech urwał się łeb, ciekawe czy to wytrzyma
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9842
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Nie ma opcji żeby było szczelne na 2 z 3 śrub.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 6:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

Post autor: 3gary »

Znaczy 3 śruba została wkręcona, dopiero na sam koniec jak jeszcze pociaśniałem łeb się urwał. Może jakoś gwint to utrzyma xd?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9842
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Jak to mówią: nadzieja matką głupich :P jakoś tego nie widzę osobiście, dlatego używa się klucza dynamometrycznego :O:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
3gary
Bywalec forum
Posty: 136
Rejestracja: 13 paź 17, 6:11
BMW: E46 touring M54B25
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdańsk

Post autor: 3gary »

Nie mam takiego xd najlepiej rozwiercić teraz tę śrubę i jakoś ją wygrzebać i dać nowa? Czy jakiś lepszy sposób na wyjecie tej uszkodzonej?

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”