[e46 n42b18 jaka czesc kupic

pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#1

Post autor: pixma »

Witam po dłuższej nieobecności na forum.

autko sprawowało się dzielnie przez ostatni czas aż tu nagle nie chciało odpalić za 1 razem. odpaliło za 2 razem i od razu pojawił sie na wyświetlaczu komunikat EML. Wiec wyłączyłem silnik, po ponownym uruchomieniu EML zglasł i kontrolka silnika się zapaliła.

silnik pracował normalnie wiec jezdziałem dalej kontrolka silnika po jakims czasie zgasła. /nie wiem czy istorne czasami jak na jałowym biegu stał to czasami jakby przygasał na sekunde tzn, spadały mu obroty i podbijał sobie zeby nie zgasnąc - dosłownie sekunda a tak to obroty równo trzyma - wtedy błedy żadne nie wyskakiwały na komputerze/

i teraz znowu auto wciągu dnia ładnie jezdziło i znowu...chce uruchomić auto a one odpala za 2 razem i znowu zapala sie kontrolka silnika i widac ze inaczej silnik pracuje...
podłączyłem domowy skaner a tam takie błedy

Potwierdzone kody
P1031: Brak dostepnego opisu kodu
2858: BMW: Variable Valve Gear Adaptation Function
285A: BMW: Variable Valve Gear Servomotor Monitoring
2865: BMW: Variable Valve Gear Torque Limitation - Limp Mode

podjechałem do kolegi on podłączył komputer delphi skaner ma bodajże i te same błędy Valve ma oprócz tego P1031. Bledy pokasowałem i juz nie pojawiły sie dziś ale pewnie wrócą.

Wie ktos cóż to moze byc ?
/czytałem na forum żeby ta wtyczke obok wlewu oleju odłączyć chyba jest od czujnika mimośrodkowego albo od tego silniczka nie wiem i sprawdzić czy tam olej jest - no minimalnie oleju tam było praktycznie wcale - wytarłem patyczkiem od USZU.

dzieki za wskazówki i za przeczytanie długich wypocin mych :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Błędy dotyczą silnika valvetronic'a, możesz spróbować go skalibrować ale pewnie skończy się na wymianie i kalibracji po oczywiście.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#3

Post autor: pixma »

Aha super dzięki czyli nie czujnik mimośrodowy tylko silniczek.

Tańsza część. A ten olej w tej wtyczce to coś złego ?
Przemqtm
Bywalec forum
Posty: 218
Rejestracja: 14 kwie 21, 19:12
BMW: BMW E46 silnik n42b20
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Kowalowa

#4

Post autor: Przemqtm »

Oleju tam nie powinno być. Ja miałem u siebie też olej w tym miejscu. Wyczyściłem dokładnie i tak samo wtyczkę środkiem do czyszczenia złączy elektrycznych. U mnie olej pojawił się z nowy. Winny okazał się korek wlewu oleju, który nie był oryginalny i przepuszczał olej. Wymieniłem na orginalny i już nie ucieka. Także sprawdź czy u Ciebie znowu się nie pojawił
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#5

Post autor: pixma »

nieśmiało poprosze jeszcze raz o pomoc; przeczysciłem ten styk od tego silniczka valvetronika.
autko jezdziło dzialnie i znowu odpaliło jakos dziwnie tzn. jakbym długo krecił rozrusznikiem bo nie załapal a silnik już włączony był/ale za 1 razem odpalił/
i wywaliło błedów duzo:

P1031 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 1 - niesprawność
kierunku obrotów
P1024 Zmienne sterowanie zaworu, rząd cylindrów 1 - adaptacyjne ujęcie danych
P1064 Zmienne sterowanie zaworu - usterka położenia uruchomienia/położenia spoczynku -
niesprawność obwodu prądowego
285a Zmienna rozrządu Monitoring Serwomotor
2858 Zmienna rozrządu Funkcja Adaptacja
2866 zmiennej adaptacji biegów Potrzebne zaworu
27C3 Therm. oil level sensor
1127 - tego nie przetłumaczyło

po skasowaniu błedu powrócił tylko ten od oleju wiec mysle ok.
ale po krotkiej jezdzie znowu zapalił jakby rozrusznik długo kręcił i wyskoczyły błędy dot. Valve tylko czyli one powtórzyły się.

P1031: Brak dostępnego opisu kodu
27C3: BMW: Oil Level Sensor
2866: BMW: Variable Valve Gear Adaptation Needed
2858: BMW: Variable Valve Gear Adaptation Function
285A: BMW: Variable Valve Gear Servomotor Monitoring

błedy moge skasowac zostaje tylko ten czujnika oleju, ale za jakis czas znowy wywali tych samych duzo błedów jak skasuje to tylko te dotyczace Valve powrócą. Próbowałem odłączyć ta wtyczkę obok wlewu oleju auto pracowało normalnie tylko doszedł błąd przepustnicy .

Pytanie ten silniczek VDO wymienic ? dupytuje bo widziałem taki tani nie jest. mam nadzieje ze chaotycznie nie pisałem.dzieki za podpowiedz.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Najpierw próba kalibracji programem diagnostycznym, jak nie pomoże to wymiana. Przy okazji serwisu olejowego czujnik poziomu do wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#7

Post autor: pixma »

maniek21112 pisze: 7 maja 21, 6:40 Najpierw próba kalibracji programem diagnostycznym, jak nie pomoże to wymiana. Przy okazji serwisu olejowego czujnik poziomu do wymiany.
wielkie dzięki za odpowiedź aha czyli te inne błędy są błędami posrednimi.
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#8

Post autor: pixma »

wiem ze post pod postem.

no ale napisze jakby ktos podobne błedy miał i szukał rozwiązania:
próba kalibracji nic nie daje bo wyskakuje błąd, ze nie da sie jej przeprowadzić. Niby słuchać jak silniczek cos tam pracuje chwilke i wyskakuje nagle bład mowiacy o tym że nie da się przeprowadzić adaptacji - 2A61 VVT- Teaching function at stop.= mozna oczywuscie go skasowac.
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#9

Post autor: pixma »

I po naprawie . Wymieniono silniczek valvetronica oraz czujnik mimosrodkowy. Po samej wymianie silniczka nie było poprawy.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diagnostyka”