[e46 N42] Zimny silnik pracuje na 3 cylindry

zubik
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 3 lut 14, 19:56
BMW: e46 N42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Bruchstr., BAD DÜRKHEIM, 67098
VIN: PD37221

#31

Post autor: zubik »

za stówe,mają wymontować w poniedziałek, mój kolega się tego podejmuje który robi głowice ,mam do niego zaufanie.
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#32

Post autor: danielo6666 »

jakiś kit z tym wałkiem piszecie
raczej podejzewam uszkodzony 1 lub oba zespoły regulacyjne wałków rozrządu
a gdyby się okazało że rzeczywiście został wytarty wałek przez zatkane kanaliki olejowe to szkoda nawet żebys kolego robił ten silnik to juz złom
proponuje poszukac kompletny i w 100% sprawny silnik na przekładke
mysle że za 3000-4000zł taki w polsce kupisz
Mony
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 17 gru 14, 10:21
BMW: E46 316i n42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#33

Post autor: Mony »

I jak?Udało się rozwiązać ten problem po wymianie wałka?
Mony
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 17 gru 14, 10:21
BMW: E46 316i n42B18
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow

#34

Post autor: Mony »

Panowie pytanie dotyczące układu valvetronic, czy można go wyłączyć po prostu i tak jeździć?Są w takim wypadku jakieś skutki uboczne?Ja walczę już od dłuższego czasu z tym i mimo wymiany wałka mimośrodowego silnik(n42b18) dalej pracuje źle głównie na wolnych obrotach i po rozruchu. Teraz ma tak że po zapaleniu na zimnym chodzi chwilę dobrze a po 10-15 sek zaczyna się dławić i przygasać i czuć jakby chodził na 3 gary, trzeba go przegazować i trochę przejechać żeby mu przeszło. Oczywiście błędów w inpie brak, co jakiś czas pojawia się błąd czujnika wałka dolotowego (czujnik wymieniony na oryginał i brak poprawy). Dzisiaj jak odłączyłem czujnik valvetronic to zapalał za każdym razem normalnie i nie czuć drgań silnika, kultura pracy dobra, moc delikatnie spadła ale prawie nieodczuwalnie, check się nie zapalił, jedynie co mnie delikatnie niepokoi to to że na odłączonym czujniku przy gaszeniu czuć jak zarzuci silnikiem. Dzięki za pomoc!
danielo6666
Bywalec forum
Posty: 392
Rejestracja: 30 gru 10, 16:43
BMW: e46 318i 143KM
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: mielec

#35

Post autor: danielo6666 »

przy odłaczonym czujniku wałka valwetronic nie dziala, a silnik pracuje w trybie awaryjnym na przepustnicy i jest sporo słabszy i mulasty no i pali sporo wiecej
polecam koledze jechać do MROWLI koło RZESZOWA do MATEUSZA WLAZŁO on robi bmw to napewno ci dobrze zdiagnozuje co go boli
ja nadal obstawiam zespuł regulacyjny wałka ssacego
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”