[E46 N42] Zaświecają się kontrolki podczas odpalania

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#1

Post autor: Seba97e46 »

Witam, czy to normalne że podczas odpalania na sekundę zapali się kontrolka od DSC? Jak kupiłem auto to tak nie miałem
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#2

Post autor: WKRENTEK77 »

Też tak mam co prawda asc ,mam wrażenie że to ma jakiś związek z naładowaniem akumulatora jak jest dobrze naładowany to nic się nie zapala ale mogę się mylić .
Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#3

Post autor: Seba97e46 »

WKRENTEK77 pisze:Też tak mam co prawda asc ,mam wrażenie że to ma jakiś związek z naładowaniem akumulatora jak jest dobrze naładowany to nic się nie zapala ale mogę się mylić .
Ok, w takim razie spróbuje naładować aku, ale też mi się wydaje to dziwne bo alternator powinien go doładowywać
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#4

Post autor: Palec11 »

Widzę seba że ty cały czas masz jakiś problem ze swoim N42 powiec Ty mi kolego a na kompie błędy jakieś się pojawiają ?
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#5

Post autor: waldek1978 »

U mnie też na na ułamek sekundy zapala się kontrolka DSC w okresie jesienno-zimowym, jak spada temperatura i robię częste krótkie trasy, a mam nowy aku, kupiony w styczniu. Jak tylko zrobię jakąś dłuższą trasę i aku się doładuje wszystko jest OK. Teraz w lecie nie ma tego problemu, robię dłuższe trasy i kontrolki się nie zapalają. Także to jest związane z niedoładowanym akumulatorem.
Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#6

Post autor: Seba97e46 »

Palec11 pisze:Widzę seba że ty cały czas masz jakiś problem ze swoim N42 powiec Ty mi kolego a na kompie błędy jakieś się pojawiają ?
No za idealny silnik to to nie jest niestety, co chwile jakieś pierdoły wyskakują co denerwuje bo nie jest tak jak powinno.
Błędów żadnych w kompie nie pokazuje (a to dziwne) kiedyś wyskakiwało ich dużo ale powymieniałem to i tamto.
Teraz dokuczliwym problemem jest, że podczas wciskania gazu na początku wkręcania obrotów jest lekkie przydławienie, na gaz też reaguje tak jakby z opóźnieniem lekkim, przez to ciężko płynnie się nim rusza i zmienia biegi bo jest szarpnięcie, albo "kangur". Zauważyłem, że jak mam odpięty przepływomierz to nie dławi się, ale gorzej jedzie i nie ma mocy. W komputerze go nie pokazywało jako błąd. Już nie mam siły do grzebania przy nim i chyba zostawię tak jak jeździ i nie bede starał się doprowadzić go do "fabryki"
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#7

Post autor: GUMMISS »

Z tego co wiem to systemy bezpieczeństwa się wyłączając jak napięcie aku spadnie poniżej 10v. Jak uruchamiasz silnik to spada chwilowo dużo niżej więc to normalny objaw. W każdym aucie tak będzie po 15 latach użytkowania. Wymień akumulator na nowy, zregeneruj silnik(panewki, pierścienie ze szlif cylindrów, walki rozrządu z nowymi popychaczami) no i obowiązkowo fabrycznie nowy rozrusznik jeżeli przeszkadza Ci zapalanie się kontrolki na ułamek sekundy w momencie uruchamiania silnika. Tylko nie wiem czy się to opłaci bo koszt "zgaszenia" tej kontrolki(która i tak zawsze zapali się w zimie) przewyższa wartość auta......

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#8

Post autor: Seba97e46 »

GUMMISS pisze:Z tego co wiem to systemy bezpieczeństwa się wyłączając jak napięcie aku spadnie poniżej 10v. Jak uruchamiasz silnik to spada chwilowo dużo niżej więc to normalny objaw. W każdym aucie tak będzie po 15 latach użytkowania. Wymień akumulator na nowy, zregeneruj silnik(panewki, pierścienie ze szlif cylindrów, walki rozrządu z nowymi popychaczami) no i obowiązkowo fabrycznie nowy rozrusznik jeżeli przeszkadza Ci zapalanie się kontrolki na ułamek sekundy w momencie uruchamiania silnika. Tylko nie wiem czy się to opłaci bo koszt "zgaszenia" tej kontrolki(która i tak zawsze zapali się w zimie) przewyższa wartość auta......
No to na razie będę mógł tylko wymienić ewentualnie akumulator na nowy, bo tak to auto źle nie jeździ, przyspieszenie ma, silnik cicho pracuje i nie ma jakiś niepokojących odgłosów, a na kapitalny remont silnika mnie na razie nie stać bo i tak to mija się z celem. Muszę się tylko przyglądać przepływce bo może kończy się jej żywot, błędów w kompie też żadnych nie ma czyli super :lol: Troche rzeczy juz przy nim porobiłem i powymieniałem więc musi być dobrze. Jedyne co może być kłopotem to że na zimnym silniku czasami trochę gorzej odpala, potrafi się przydławić na moment i dopiero zaraz pracować normalnie, ale to szczegół ważne że odpala, może to też kwestia słabego aku :) Dzięki wszystkim za pomoc
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#9

Post autor: GUMMISS »

Podejrzewam że po wymianie aku też będą się sporadycznie zapala te kontrolki. Po prostu jest więcej oporów mechanicznych w silniku i rozrusznik musi trochę mocni3jckrecicnwiec pobiera więcej prądu. Nie stresuj się tym, kontrolki to normalna sprawa. A przepływka nie musi pokazać błędu jeżeli daje jakiś sygnał do sterownika. Jedynie analiza jej wskazań może ja kwalifikowc ja do wymiany.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
Seba97e46
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 20 wrz 16, 20:52
BMW: E46 318i N42 2001r
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#10

Post autor: Seba97e46 »

GUMMISS pisze:Podejrzewam że po wymianie aku też będą się sporadycznie zapala te kontrolki. Po prostu jest więcej oporów mechanicznych w silniku i rozrusznik musi trochę mocni3jckrecicnwiec pobiera więcej prądu. Nie stresuj się tym, kontrolki to normalna sprawa. A przepływka nie musi pokazać błędu jeżeli daje jakiś sygnał do sterownika. Jedynie analiza jej wskazań może ja kwalifikowc ja do wymiany.
A wiesz może które wskazania w Inpie odpowiadają za prace przepływomierza i jak prawidłowo powinny wyglądać?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”