[E46 N42] Warkot przy odpalaniu i błędy

Workaholic
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 lut 19, 15:59
BMW: E46 N42B20
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: JG

#1

Post autor: Workaholic »

Witam, pytam bo może ktoś coś więcej będzie wiedział. Mam sporadyczny problem przy odpalaniu, jest 2-3 sekundowy warkot, tak jakby zawory klepały. Naciągnąłem wczoraj sprężynkę od zaworu w podstawie filtra oleju i zobaczymy efekty. Ciekawi mnie tylko, czemu za każdym razem kiedy zaklekocze to wyskakują błędy Czujnika wałka rozrządu ssącego i katalizatora. Co to ma wspólnego?
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#2

Post autor: pixma »

I co pomogło?
Workaholic
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 lut 19, 15:59
BMW: E46 N42B20
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: JG

#3

Post autor: Workaholic »

pixma pisze: 2 kwie 19, 6:52I co pomogło?
Po nocy odpalił normalnie, ale jeszcze nie jechałem nim gdzieś dalej, Zobaczymy jak postoi trochę dłużej.
pixma
Bywalec forum
Posty: 235
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#4

Post autor: pixma »

napisałeś, ze sporadycznie występował ten warkot - w 1 poście.

napisz za jakis czas czy wyeliminowało całkowicie warkot.
Workaholic
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 lut 19, 15:59
BMW: E46 N42B20
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: JG

#5

Post autor: Workaholic »

Dokładnie, nie zawsze występował. Dam znać jak więcej pojeżdżę, na razie 2 dni z rzędu odpalany i cisza.
dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 14:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

#6

Post autor: dawid777-93 »

Panowie, mam wielką prośbę, mógłby ktoś wyjaśnić jak naciągnąć tą sprężynę w zaworze zwrotnym ? i czy jest to w miarę trwałe rozwiązanie ? Rozumiem, że po całej operacji dajemy nową uszczelkę podstawy filtra i chłodniczki oleju ? :)
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#7

Post autor: adi3d »

Sprężynke można Wykręcić. Wtedy ja rozciagasz i wkrecasz. Tak nowe uszczelki.
Workaholic
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 21 lut 19, 15:59
BMW: E46 N42B20
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: JG

#8

Post autor: Workaholic »

U mnie jednak nie była winna sprężynka, terkocze jak terkotał, tylko po dłuższej trasie. Możliwe, że ten zaworek jest już wyrobiony, ale stawiam też na vanos (czasami go słychać jak ssanie się wyłączy) albo rozrząd, ponieważ czasami po tym jak zaterkocze wywala błąd czujnika wałka rozrządu.. Po za tym auto jeździ całkiem fajnie, nie czuć żeby brakowało mu jakoś mocy. No tylko ten dźwięk po odpalaniu jest irytujący, tak nie powinno być. Na razie nic nie ruszam, bo to już droższa zabawa.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#9

Post autor: adi3d »

Błąd może wyskakuje dlatego że jeśli olej słynie przez zaworek to zanim napełnia układ sterowania vanos to zdąży złapać błąd. Sprawdź czy w zaworu lub okolicach nie ma kawałków plastiku. Mi pompa oleju zassala jakieś kawałki ślizgu rorzadu zmieniło je i właśnie one potrafily blokować ten zaworek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”