E46 miga kontrolka DSC po odpaleniu

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Jeśli temat dotyczy oświetlenia, przejdź do podforum "Oświetlenie".
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: rysiektr »

Witam Panów
Ostatnimi czasy, miałem dość dziwne objawy przy odpalaniu samochodu "po nocy".
Samochód odpala bez problemu, aku ma pół roku, a przy odpalaniu świeci się kontrolka DSC na liczniku. Jak samochód jest ciepły DSC przy rozruchu się nie świeci. Tak ma być, bo samochód w momencie rozruchu odcina wszystkie odbiorniki prądu? Czy gdzieś jest zimny lut (np: w module DSC)? Dodatkowo, dzisiaj po odpaleniu kontrolka DSC migała w nieregularny sposób kilka sekund po odpaleniu - nigdy tak nie było.
Coś się zaczyna wysypywać? Czy to raczej normalne?
Awatar użytkownika
Mariusz_E46
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 2 wrz 14, 8:27
BMW: E60 530D
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#2

Post autor: Mariusz_E46 »

Sprawdź napięcie na akumulatorze w czasie rozruchu. U mnie DSC też sie zapala na chwile jak odpalam po nocy ale musi być poniżej -5 ;)
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: rysiektr »

Mariusz_E46 pisze:Sprawdź napięcie na akumulatorze w czasie rozruchu. U mnie DSC też sie zapala na chwile jak odpalam po nocy ale musi być poniżej -5 ;)
A co mi to da? :) Napięcie na pewno spada, jak to przy rozruchu, a skoro rozrusznik kręci i silnik zapala bez problemu to wydaje mi się, że pomiar jest bez sensu.
Czyli skoro u Ciebie też zaświeca się przy rozruchu jak jest zimno to znaczy, że ten typ tak ma :beer:
Dziwi mnie tylko to, że już po odpaleniu przez kilka sekund dziwnie migało, bez żadnego sensu. Pierwszy raz tak miałem.
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#4

Post autor: jaszczomppoziomka »

A ile masz płynu hamulcowego? Może on zanim się nie rozkręci pompa widzi za małe ciśnienie? jakbyś to nagrał to ci powiem jak u mnie to wygląda przy odpaleniu
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#5

Post autor: rysiektr »

Ale przecież pompa hamulcowa i ewentualnie pompa ABS działa dopiero przy hamowaniu. Chyba, że w E46 jest jakoś inaczej... płyn jest prawie na MAX.
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#6

Post autor: jaszczomppoziomka »

nie do końca, jakieś ciśnienie robocze się robi na starcie. Jak na zgaszonym silniku zapompujesz pedał to się zrobi twardy a po odpaleniu mięknie i wydaje mi się, ze ten układ jest powiedzmy ,,w stanie gotowości'' a nie wyłaczony.
Ale głowy za to nie daje niestety.
rysiektr
Bywalec forum
Posty: 684
Rejestracja: 20 lut 14, 20:46
BMW: E46 Touring N42B20A
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: rysiektr »

jaszczomppoziomka pisze:nie do końca, jakieś ciśnienie robocze się robi na starcie. Jak na zgaszonym silniku zapompujesz pedał to się zrobi twardy a po odpaleniu mięknie i wydaje mi się, ze ten układ jest powiedzmy ,,w stanie gotowości'' a nie wyłaczony.
Ale głowy za to nie daje niestety.
Na zgaszonym nie działa Ci "wspomaganie hamulców" bo serwo hamulcowe nie dostaje podciśnienia, stąd pedał staje się twardy.
Jak Ci padnie serwo, to nawet na zapalonym hamulec trzeba 2 nogami wciskać.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#8

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Głowy nie dam, ale wydaje mi się że możesz mieć zaśniedziałe luty w module (tak jak pisałeś), albo w samym przycisku DSC coś zwarcie może robić. Sprawdziłbym sam przycisk najpierw potem szukał modułu.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektryka”