E46 mechanizm wycieraczek problem

Problemy, pytania, porady związane z nadwoziem samochodu, czyli m.in.: lampy, karoseria, wnętrze samochodu
BMW84
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 21, 21:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: BMW84 »

Witam rozglądałem się po necie ale na jednoznaczna odpowiedź nie trafiłem więc opiszę swój problem może ktoś z was podpowie doradzi.

Od pewnego czasu roku może mniej zdążyło się że wycieraczki chodziły bardzo wolno jednak po ilus tam machnieciach zaczynały pracować normalnie i tak było kilka razy. Wczoraj znowu zaczęły pracę bardzo wolno i oczywiście jak wcześniej po kilku nastu próbach "jak by się rozgrzały :) " i działały normalnie. Dzisiaj żona dzwoni że chodzą znowu bardzo wolno aż stanęły na środku szyby i koniec. Po przejechaniu paru km znowu zaczęły chodzic. I teraz pytanie czy aby to napewno mechanizm jest do wymiany ? Czy nie przekaźnik albo coś innego. W zeszły weekend jeż teraz wycieraczki czyżby bawarka zaczęła rogi pokazywać po 8 latach :) z góry dzięki za pomoc bo trochę zimno i pod blokiem muszę to ogarnąć a jak się okaże że wymienię mechanizm i kicha to chyba mnie coś trafi :)
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

moze przekaznik nie styka
a moze silnik wycieraczek zdycha
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
BMW84
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 21, 21:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: BMW84 »

Przekaźnik by wywalił błąd przy podpięciu do kompa ? Najlepsze jest to że teraz chodzi dobrze i kij wie jak się za to zabrać
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#4

Post autor: GUMMISS »

Też tak miałem. W końcu ukręciło się mocowanie prawej wycieraczki. Na moje mechanizm do wymiany. Jak nabędziesz nowy to rozbierz i przesmaruj dobrze połączenia. Ośki są na mosiężnych tulejach i to lubi korodować niestety i potem jest taki efekt jak u Ciebie. Wycieraczkami steruje GM5 i jak niema siły obrócić to wyłącza ich zasilanie. Po czasie znowu zaczynają na jakiś czas działać.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Zdecydowanie mechanizm umiera.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
BMW84
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 21, 21:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#6

Post autor: BMW84 »

Dzięki śliczne za pomoc to pozostaje kupno zamiennika i zabawa z wymianą. Jeszcze mam pytanie zakładając wycieraczki ramiona spowrotem jest jakoś oznaczone na śrubie ich prawidłowe położenie ?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

nie ma, mozna to sobie regulowac dowoli
jak chcesz miec dokladnie tak samo to oznacz sobie tasma klejaca pozycje przed demontazem
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#8

Post autor: GUMMISS »

Jak założysz nowy mechanizm zwiększy się zasięg wycieraczek, weź to pod uwagę. Na początku ustaw jak najbliżej dolnej uszczelki, najwyżej podniesiesz o ząbek. Mi po naprawie mechanizmu wycieraczka kierowcy sięgała praktycznie od uszczelki do uszczelki. Wcześniej zatrzymywała się kilka cm przed uszczelkami.
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
BMW84
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 21, 21:50
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#9

Post autor: BMW84 »

Ok dzięki za info !
adzkian
Posty: 7
Rejestracja: 17 lut 21, 8:56
BMW: 320i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#10

Post autor: adzkian »

Jaki mechanizm wybrałeś ? Używka czy jakiś zamiennik ?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Nadwozie”