E46 m54b25 uszczelki vanos

karambol
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 14 maja 11, 16:47
BMW: 325 xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KrK

#1

Post autor: karambol »

W najbliższym czasie zamierzam zabrać sie za profilaktyczna wymiane uszczelek vanosa.
W zwiazku z operacja pytanie czy wymiane nalezy bezwzglednie przeprowadzac na zimnym silniku? Czy trzeba ustawiac vanos po wszystkimm

Ps. Moze ktos chetny z Krk pomoże? :pardon:
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Ustawić wypada.
Uszczelki to połowa operacji. Przydałoby się jeszcze łożyska igiełkowe wymienić, bez tego operacja jest troszkę bez sensu.
karambol
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 14 maja 11, 16:47
BMW: 325 xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KrK

#3

Post autor: karambol »

Wlasnie nie moge znaleść by ktos sprzedawal je w pl.
Jedynie na ebay znalazlem lub mehenker proponuje pelna regeneracje ale trzeba wyslac calego vanosa
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Kup sobie taki zestaw KMP w USA.
Sprawdzone i dobre. Nawet podkładki są w zestawie i dystanse.
karambol
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 14 maja 11, 16:47
BMW: 325 xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KrK

#5

Post autor: karambol »

A co do mojego pytania, należy później ustawiać vanos? Czytałem że podwójnego niby sie nie ustawia, a gdzieś znowu mi przemokło że sie ustawia
I czy można robić na ciepłym silniku? Chodzi mi o to że wszystkie operacje będę robił u siebie w warsztacie i nie wiem czy będę musiał dzień wcześniej zostawić auto
karambol
Bywalec forum
Posty: 60
Rejestracja: 14 maja 11, 16:47
BMW: 325 xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KrK

#6

Post autor: karambol »

Znalazlem jeszcze stronke drvanos gdzie mozna kupic po regeneracji vanosa za 450 dolcow i przy odeslaniu starego zwrot 150 zielonych.
Co myslisz o takim rozwiazaniu?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#7

Post autor: Broder »

Lozysk nie trzena wymieniac, wystarczy skasowac luz. Trzeba przeszlifowac tulejke pomiedzy podkladkami o pare dziesiatych mm.
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#8

Post autor: MARC »

Broder pisze:Lozysk nie trzena wymieniac, wystarczy skasowac luz. Trzeba przeszlifowac tulejke pomiedzy podkladkami o pare dziesiatych mm.
Dlaczego nie trzeba wymieniać łożysk ??

Każde łożysko nawet igiełkowe wyciera się z biegiem lat, km itp.
Wg. mnie należy wymienić tym bardziej że koszt to kilka złotych za szt...
Robiąc taką regenerację trzeba zrobić wszystko żeby nie wracać do tematu po np 6 miesiącach. Byłoby to bez sensu.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=EN51-EUR-02-2004-E46-BMW-330i&diagId=11_2170

Nr 1 czyli cały zestaw nowy kosztuje +/- 2400zł ale mamy w tym czujniki... Cena spora.

Pokazuje Ci to abyś sobie przeliczył i porównał co "może" dostaniesz z USA przy kwocie 450 baksów a co masz w PL.

Ja kupiłbym same częsci np

http://www.beisansystems.com/products.html

Ew. szukał innej firmy co ma całe zestawy, bo są takie w USA.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#9

Post autor: Broder »

MARC pisze:
Broder pisze:Lozysk nie trzena wymieniac, wystarczy skasowac luz. Trzeba przeszlifowac tulejke pomiedzy podkladkami o pare dziesiatych mm.
Dlaczego nie trzeba wymieniać łożysk ??

Każde łożysko nawet igiełkowe wyciera się z biegiem lat, km itp.
Wg. mnie należy wymienić tym bardziej że koszt to kilka złotych za szt...
Robiąc taką regenerację trzeba zrobić wszystko żeby nie wracać do tematu po np 6 miesiącach. Byłoby to bez sensu.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=EN51-EUR-02-2004-E46-BMW-330i&diagId=11_2170

Nr 1 czyli cały zestaw nowy kosztuje +/- 2400zł ale mamy w tym czujniki... Cena spora.

Pokazuje Ci to abyś sobie przeliczył i porównał co "może" dostaniesz z USA przy kwocie 450 baksów a co masz w PL.

Ja kupiłbym same częsci np

http://www.beisansystems.com/products.html

Ew. szukał innej firmy co ma całe zestawy, bo są takie w USA.
Ile zakladow bmw znam, nikt nie wymienia lozysk, np. Leo z BMW Expert.
A. Ori to ori, zaden zamiennik nie bedzie tak trwaly a wydaje mi sie ze one sa jakoś hartowane ale moze sie myle. Ori lozysko raczej niedostepne do kupienia.
B. Luz na lozyskach wg mnie jest fabryczny, rzerzenie powstaje na skutek zuzycia sie materialu uszczelek i tloki vanosa nie pracuja w jednej plaszczyznie, stad grzechot.
C. Odnosi sie do punktu A i B - jesli lozyska by sie wycieraly, to wymiar tulejki pomiedzy przekladkami ktory kasuje luz bylby rozny w kazdym aucie, dziwnym trafem jest zawsze taki sam. Bodajze 7.31mm
Tak samo bieznie lozysk sa jakos utwardzane, dlatego najlepiej poskladac je ta sama strona.
Tulejke polecam oddac tokarzowi bo mimo ze jest to kwestia setek czy dziesiatek mm, to recznie idzie bardzo ciezko, twardy material.

Sam regenerowalem swojego vanosa, 6 miesiecy minelo, zapraszam na odsluch ;)
Obrazek
kuboleoss
Bywalec forum
Posty: 175
Rejestracja: 3 wrz 15, 17:44
BMW: E46 M43TU B19
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto:

#10

Post autor: kuboleoss »

A ja powiem tak... Jak wszystko działa Ci jak należy to zostaw to w spokoju i nie kombinuj...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”