Uprzedzając pytania, dolot szczelny, sama benzyna, motul 5w40, nie kopci, pracuje mega spoko, raz na jakiś czas drgną obroty- tak jak w moim n42 przed wymianą świec i chce to zrobić na dniach. No i właśnie, czy błędy grzałki sondy mogą pojawiać się przez za stare świece? 120 mnie interesuje bo nie mam pojęcia co to.
Nagraj jak wygląda praca sond, przy okazji pokaż korekty paliwowe, oczywiście po rozgrzaniu. Nie spotkałem się z błędem 120 w tym silniku, coś z pedałem gazu. To też widać w inpa, jedna z pierwszych zakładek.
Ok, nagrania poniżej, silnik nagrzany, nagrania na postoju, każde zaczyna się od obrotów neutralnych, do 3k rpm, z powrotem do neutralnych. W kilku przypadkach po kilka razy.
Dodam jeszcze że nie mam drugiej pompy powietrza. Ziomek od swapa mówił że to niepotrzebne, czytałem i wychodzi że niby nic nie szkodzi jak tego nie ma. Ten pisk na niektórych nagraniach to zasilacz samochodowy tego super lapka, także nie zwracajcie uwagi
Podstawy:
Pokaż jeszcze na zimnym jak wyglądają sondy, najlepiej nagraj moment rozgrzewania, na tym co wkleiłeś grzeją a masz błąd od grzania sondy za katem bank 1 (79), problem z napięciem sondy za katem bank 2 (153) oraz jej grzaniem (191). Możesz również poruszać wiązkami od sond a druga osoba niech patrzy na wskazania, może jest gdzieś uszkodzona.
Ok, samochód był gorący, postał jakieś 4 czy 5 godzin i wtedy nagrałem film. Sondy za katem niby są nagrzane, ale po chwili spadają na wartości nie nagrzanych i w tych okolicach oscylują już do końca filmu.
Rozumiem że dlatego że właściwie leżą na 0.4? Kupować nowe czy może używki?
Dla pewności, 11781433940?
Jaki one mają wpływ na prace silnika? Badają ilość tlenu za katem, a na podstawie ich złych wskazań komputer podaje złą mieszankę?
Tak z ciekawości, jak sprawdzić sprawność odmy, jakie są objawy kwalifikujące ją do wymiany?
Napięcie zależy od warunków, tu skupiamy się na grzałkach, które są na wymarciu. Numer podałeś prawidłowy, Ja osobiście kupiłbym nowe vdo A2C59513233Z, znalazłem na superparts zza 318,- z darmową dostawą, ale mamy kilku forumowiczów, którzy sprzedają używane części i na taką ewentualność mógłbym przystać, tylko trzeba pamiętać, że nie wiadomo ile przetrwają, z tym, że cena pewnie będzie zdecydowanie inna. One, wbrew opinii większości, tak samo wpływają na pracę silnika, oczywiście w mniejszym niż regulujące, ale też, jest tak ja piszesz.
Odmę możesz sprawdzić przez odkręcenie korka wlewu oleju na wolnych obrotach oczywiście oraz po rozgrzaniu. Powinno pojawić się szarpnięcie (spadek obrotów) oraz cykliczne lekkie falowanie. Z tym, że to tak samo element eksploatacyjny i należy ją wymieniać co 3-4 serwisy olejowe.