E46 M54B25 dławi się szarpie, telepie na zimnym.

boqler
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 11 lis 13, 20:38
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia

#1

Post autor: boqler »

Hej

Mam problem z moim E46 - tylko po dłuższym postoju jak silnik wystygnie (szczególnie po nocy). Autko ma LPG - ale raczej to nie tego wina, bo jak się rozgrzeje i przełączy na gaz to jest ok. Objawy:

1. Po odpaleniu auta strasznie telepie budą, lusterka chodzą jakby ktoś stał i trząsł autem.. - dzieje się to tylko na zimnym silniku i tylko na ssaniu - jak schodzi z ssania to jak ręką odjął. Jakieś 10tyś temu pod kompem wypadał zapłon w tym czasie - podmienione świece na Denso jednoelektrodowe - było ok - teraz znów jest to samo ale brak błędów na kompie.

2. Jak odpalę auto po nocy albo wychłodzone, kiedy próbuję ruszać delikatnie albo na samym sprzęgle - silnik się dławi, obroty zaczynają szaleć i autem szarpie. Wygląda to jakbym nie umiał ruszać - kangur + w tym czasie obroty podskakują do 1.5 tyś obrotów - jak zatrzymam auto i wcisnę sprzęgło wraca do normy. Jak silnik się rozgrzeje to jest ok, żadnych problemów

3. Falowanie obrotów - głównie jak wskazówka zejdzie z niebieskiego pola (benzyna i lpg) - jak mam włączona klimę nasila się 2x. Co ciekawe najczęściej jest to kiedy dojeżdżam do świateł na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem - faluje 500-900 dopóki nie zatrzymam auta - jak zatrzymam, zafaluje dwa razy i się uspokaja. Kiedy silnik jest dobrze rozgrzany nie ma tego problemu, lub zafaluje z 2 razy podczas jazdy i jest ok.

Na kompie brak błędów oprócz katalizatora (kontrolka silnika) - prawdopodobnie przez LPG bo jeżdżąc na PB ok 500km bylo ok, po przelaczeniu na LPG po 50km wywalilo kontorlkę silnika.

Ktoś wie od czego zacząć? Szczególnie, że komp nic nie wskazuje..

Co zostało zrobione: wymieniona odma + wszystkie rurki (meyle), wymienione świece 10tyś km temu, wymieniony filtr paliwa Mann 20tyś temu, sprawdzony dolot (wydaje się ok ale nie byłem przy sprawdzaniu), zregenerowany alternator.

Dziś jadę wymieniać olej, wszystkie filtry razem z paliwem i świece na NGK (żeby wszystko wykluczyć), poduszki pod skrzynią i silnikiem - zobaczę czy to coś da, sprawdzę przepływkę (kiedy jest uszkodzona jaki powinien być efekt po jej odłączeniu)? Ktoś podpowie co jeszcze mógłbym sprawdzić?
jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 546
Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole

#2

Post autor: jaszczomppoziomka »

sondy?
Guziol
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 12 cze 15, 10:29
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Pila

#3

Post autor: Guziol »

Udało się ogarnąć problem? Mam to samo (bez lpg), ale na kompie pokazuje wypadanie zapłonu na 3 i 5 cylindrze. Wymiana cewek, świec nie pomogła. Dalej ten sam błąd. Dalej jak na razie się nie zagłębiam.
boqler
Bywalec forum
Posty: 41
Rejestracja: 11 lis 13, 20:38
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdynia

#4

Post autor: boqler »

Hej, odkopię temat - udało się ogarnąć ale winne było LPG. Po nocy wypada zapłon na 1 cylindrze - pojeździłem kilka dni na benzynie, gasiłem na benzynie i jak ręką odjął - po przełączeniu na LPG od razu wróciło.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”