e46 m54b22 wolne obroty

Pietras320
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 23 lut 15, 14:15
BMW: E46 320i m54b22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Długołęka

#1

Post autor: Pietras320 »

Witam
przeszukałem już podobne tematy na forum i w internecie i generalnie nie wiele sie poprawiło
Mam problem dosyć powszechny i znany:) ze swoim m54b22 z wolnymi obrotami. Sprawa wygląda tak, że gdy auto stoi i pracuje na jałowym to obroty są stabilne i nie falują, problem zaczyna się podczas jazdy, np dojeżdżanie do świateł, manewrowanie po parkingu. Podczas wysprzęglania wskazówka obrotomierza zaczyna tańczyć, spada do 500rpm potem idzie na ponad 1000 i tak sobie skacze. Gdy się zatrzymam to się normuje i trzyma wolne. Jest to już trochę denerwujące, dlatego pytam czy ma ktoś z Was jakieś rozwiązanie tego problemu :)
Do tej pory wymieniłem uszczelki pod kolektorem ssącym, kompletne nowe sprzęgło, cała nowa odma wraz ze wszystkimi rurkami, wszystkie przewody w dolocie przeglądnięte, nie są popękane. Wszystkie przewody podciśnieniowe wymienione na nowe, zaślepki króćców z tyłu kolektora zmienione, szczelne. Przepustnica wyczyszczona, zmieniony oring na nowy. Silniczek krokowy wyczyszczony, sprawny. Disa wygląda na ok, klapka sztywna, nie ma luzu, działa. Nie mam pewności co do oringu disy, ogarniam coś nowego. Na kompie błedów brak. W między czasie zmieniany był soft na euro 2, usunięta całkiem pompa powietrza wtórnego, to jednak nie ma wpływu, bo obroty dalej szaleją.
Jak narazie jedyne wyjście jakie odkryłem, to taki w sumie półśrodek :) podwyższenie wolnych obrotów w DIS`ie. Maksymalnie można je podnieść do około 780, wtedy jest w miare ok, lekko falują ale nie na tyle żeby to przeszkadzało. Da się normalnie jeździć. Dzisiaj znowu wróciłem do nominalnych wolnych obrotów bo chciałbym to w końcu ogarnąć bez podwyższania. Kumpel mam 530i e39 i u niego nie ma tego problemu.
Problem jest dosyć znany, mam może ktoś z Was jakiś patent lub jakieś newralgiczne miejsce które powoduje te bujanie obrotów?

z góry dziękuje za wskazówki i pomoc :) pozdrawiam!
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Błędów rozumiem brak? Jak wyglądają korekty paliwowe po rozgrzaniu i na wolnych obrotach?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Pietras320
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 23 lut 15, 14:15
BMW: E46 320i m54b22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Długołęka

#3

Post autor: Pietras320 »

Błędów brak na chwilę obecną brak, przy sofcie euro 4 miałem problemy z błędami sond, ale teraz są wyłączone i jest spokój.
Jeżeli chodzi o korekty to szczerze powiem nie sprawdzałem, postaram się zaraz wkleić zrzut z inpy.
Dodam jeszcze, że nie ma żadnego problemu z jazdą. Wóz dobrze przyśpiesza, ma moc, nie szarpie, jedzie płynnie. Tyle do dojeżdżania do świateł, jazda w korku itp, masakra :/
Pietras320
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 23 lut 15, 14:15
BMW: E46 320i m54b22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Długołęka

#4

Post autor: Pietras320 »

Tak to wygląda na chwilę obecną, motor co prawda nie do końca w pełni nagrzany, ale nie zimny. Problem występuje niezależnie czy ciepły, czy zimny.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Pietras320
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 23 lut 15, 14:15
BMW: E46 320i m54b22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Długołęka

#5

Post autor: Pietras320 »

Przepraszam, że post pod postem, ale tak sobie teraz jeszcze przypomniałem...
Miałem problem z ładowaniem, wymieniłem regulator napięcia i jest teraz ok. Z takich własnych kombinacji, to jeszcze odłączałem na próbę czujnik przy pedale sprzęgła, praktycznie zero poprawy, jedynie przy jeździ przy zmianie biegów bardziej szarpało. Wyrzuciłem na próbę zaworek dławiący przy wysprzęgliku, też nic nie dało.
Teraz będąc w garażu, auto odpalone, obroty stabilne, włączam ogrzewanie tylnej szyby, delikatnie zabuja i lekko jakby spadły, włączam klime i wtedy już w ogóle masakra, buja, i prawie gaśnie i tak w kółko.
Pomału kończą mi się pomysły :/
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

a odepnij przeplywomierz na chwile i zobacz jak sie bedzie zachowywac
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Masz chyba coś nie tak z inpa, ponieważ na drugim i trzecim screen'ie masz nierealne wartości dwóch ostatnich parametrów dla obu banków %)
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Pietras320
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 23 lut 15, 14:15
BMW: E46 320i m54b22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Długołęka

#8

Post autor: Pietras320 »

maniek21112 mam soft euro 2, sondy lambda sa nieaktywne.
Piotrek2800
Bywalec forum
Posty: 137
Rejestracja: 2 paź 16, 23:25
BMW: 328
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pionki
VIN: EZ48441

#9

Post autor: Piotrek2800 »

Falowanie nie występuje podczas nagrzewania? Jak wskazówka jest w połowie między poziom a pion to na wolnych obrotach nie faluje?
Pietras320
Bywalec forum
Posty: 46
Rejestracja: 23 lut 15, 14:15
BMW: E46 320i m54b22
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Długołęka

#10

Post autor: Pietras320 »

Piotrek2800 bez różnicy generalnie. Faktem jest że jak jest zimna, np po nocy to zaraz po odpaleniu przez chwilkę jest ok, ale to dosłownie pare metrów jazdy i zaczyna się falowanie.
Odpiąłem przepływke i generalnie tak, faluję troszkę mniej, jednak przy dojeżdżaniu do świateł i wciśnięciu sprzęgła wskazówka nadal tańczy, ale troszkę mniej. Łatwiej jest płynnie ruszyć (zachowuje się tak samo, jakbym miał podbite obroty disem) Problem robi się znowu jak włączę klime. Wtedy nawet na postoju zaczyna delikatnie falować, a podczas toczenia się to już normalnie świruje.
Przepływomierz podmieniałem już dawniej, bo miałem problem z wysokim spalaniem, a na tym co mam teraz jest w porządku.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”