E46 M54B22 płukanka, pobór oleju i wymiana go?

Italian0
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 27 lut 19, 17:46
BMW: E46 SEDAN 2003 M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#1

Post autor: Italian0 »

cześć
Jako że przekroczyłem magiczne 10 tyś. km na oleju to za tydzień mam zamiar zmienić olej, teraz był lany 5W30 (z takim ją kupiłem) no i dolałem litr ponieważ kontrolka się zapaliła i na bagnecie było MIN. Niestety z tego co zauważyłem ten litr zniknął po ponad lekko 1000 km więc no bierze sporo :oops: . Na 99% jest to wina tych nieszczęsnych zapieczonych pierścieni ponieważ szanowny niemiec jeździł co 2 lata na wymianę do ASO(książka serwisowa) i na jednym robił 30tys km :cool2: . Zanim cokolwiek będę ruszał z pierścieniami chciałbym dość mocno przepłukać silnik.

Teraz pytanie, jako że temat płukanek jest baaaardzo rozległy to chciałbym się podpytać, czy ktoś coś takiego robił w M54? Czy pomogło? Czym dokładnie płukał, ile razy i ogólnie jakby ktoś mógł opisać przebieg tego wszystkiego.

Ja się zastanawiam nad kupnem prawie 20 litrów ropy i z 3 razy go przepłukać po 10-15min. Oczywiście za każdym razem zmieniać filtr oleju. A po tym zalać olejem 5W40.

I właśnie, czy opłaca się przejść na 5W40? Jak tak to jaki najlepiej wlać do niej? Motul, Liqui Moly, Valvoline ?

Dodam że silnik zdrowy, nie kopci ani na siwo ani na niebiesko, po prostu przepala olej bo np. rura wydechowa jest czarna jak się ją wytrze od środka.

Przebieg 248 tys. km, z LPG

Prosiłbym o pomoc i z góry dziękuje za rady. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Polecam ten temat:
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=266967
Również polecam przejść na 5w40, każdy z w.w. spełniających normę ll-01 będzie ok. Ja jeżdżę na motulu x-cess 5w40, poprzedni właściciel zalał valvo synpower 5w40, oba o dziwo smarują :D
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#3

Post autor: WKRENTEK77 »

A może warto rozejrzeć się po forum i poszukać a nie zakładać kolejny temat ooo tu coś takiego znalazłem http://e46forum.pl/mini-poradnik-olejowy-jaki-olej-czytaj-i-pytaj-16826 :szukaj:
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#4

Post autor: Err »

Jesli wyplukasz silnik ropa 3 razy to bedzie szrot, plukanka valvo czy liqui molly 30 minut i zlewaj, pozniej jak bardzo chcesz z 2k km i zmiana oleju. Chyba ze chcesz zmieniac panewki to plukaj ropa. Dalej szukaj info co i jak
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

1l / 1000km
Zamiast plukanki zbieraj na pierscienie i ich wymiane. Nie sa zapieczone tylko mocno zuzyte.
Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

ale jak to, twierdzisz ze magiczne płyny dolewane do oleju nie odbudowuja metalu w silniku???11
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#7

Post autor: Lashie »

scghost pisze: 4 mar 19, 14:14 ale jak to, twierdzisz ze magiczne płyny dolewane do oleju nie odbudowuja metalu w silniku???11
Myśle ze trzeba by było się odezwać do twórców terminatora2, z czego zrobiony był T-1000, potem podobnym specyfikiem zalać silnik :lol:
FrYcIoL
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 18 lut 19, 19:07
BMW: 316 ti N42B18A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
VIN: FW23264

#8

Post autor: FrYcIoL »

Italian0 pisze: 27 lut 19, 17:50 Na 99% jest to wina tych nieszczęsnych zapieczonych pierścieni ponieważ szanowny niemiec jeździł co 2 lata na wymianę do ASO(książka serwisowa) i na jednym robił 30tys km
Wykręcasz świece, obracając silnik na wale kluczem ustawiasz tłoki równo (możesz włożyć coś długiego co będzie wystawało z cylindra, co pokaże na jakiej wysokości są tłoki) podlewasz ropą przez 24h albo stosujesz środek "anty koks"
Italian0 pisze: 27 lut 19, 17:50 Zanim cokolwiek będę ruszał z pierścieniami chciałbym dość mocno przepłukać silnik.
Masz problem z pierścieniami to płucz pierścienie jak napisałem wyżej a ropa i tak spłynie z komory spalania do oleju
Jak Ci pali 1L/1000km to powinien dymić przy przygazówce, możesz sprawdzić też sprężanie
Italian0
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 27 lut 19, 17:46
BMW: E46 SEDAN 2003 M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#9

Post autor: Italian0 »

Można się śmiać lub nie ale wymieniłem olej, sugerowałem się poradnikiem co podesłał Maniek (dzięki wielkie :D ) zrobiłem ponad 600km na 6.2 litra oleju + archoil 2300 i nic, bagnet cały czas full, zero ubytku, w sobotę wymieniam uszczelkę pokrywy zaworów bo po poprzednim oleju jest syf na kolektorze wydechowym i zapocona jest dookoła pokrywa przez co po pogonieniu silnika czuć olej w środku. Na razie jestem pozytywnie zaskoczony, po zmianie oleju wyczyściłem rurę wydechowa bo była trochę osadzona olejem i teraz jest cały czas czyściutka :good: zobaczę co dalej. Możliwe ze zbyt szybko to chwale no ale na poprzednim oleju po 600km było poniżej połowy. (Jeszcze jak widziałem ze mechanik dolewa mi Castrola to stwierdziłem ze nigdy na zmianę oleju nie dam auta komuś tylko sam). Oczywiście jeżdżę na oleju z poradnika co podesłał mi Maniek czyli Fusch’u Titan GT1. Pozdrawiam i będę dawać znać jak wyglada sytuacja :jestok:
Italian0
Bywalec forum
Posty: 20
Rejestracja: 27 lut 19, 17:46
BMW: E46 SEDAN 2003 M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#10

Post autor: Italian0 »

No i pękło 1000km, po 800km wzięła naprawdę bardzo mało raptem 150ml max ale zdziwiła mnie jedna rzecz, przy 800km raz postanowiłem się nieco agresywniej przejechać raptem 40km (obroty zazwyczaj 4k+ i często zmiana biegu przed 6k) i nagle wciągnęła po takim czymś 400ml :unknown: i teraz gdy dobilem resztę (150km) praktycznie nic nie ubyło. I teraz pytanie, czy jest to po prostu normalne chociaż w najmniejszy sposób? Ale muszę przyznać ze pobór oleju i tak spadł (jeszcze tylko odma i po płukance z archoilem wleci 5W40 :D )
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”