
E46 M54B22 350kkm co sprawdzić żeby się nie przejechać, a raczej żeby jeżdzić długo
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 11/12/20, 21:45
- BMW: jest poszukiwane
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Pabianice
- Kontakt:
E46 M54B22 350kkm co sprawdzić żeby się nie przejechać, a raczej żeby jeżdzić długo

- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1529
- Rejestracja: 05/01/16, 9:06
- BMW: E46 320i Sedan
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: JM38437
- Lokalizacja: przed_monitorem
- Kontakt:
Re: E46 M54B22 350kkm co sprawdzić żeby się nie przejechać, a raczej żeby jeżdzić długo
- Milosz2244
- Bywalec forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 10/11/20, 7:57
- BMW: 325i M54 192KM
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Piła
- Kontakt:
Re: E46 M54B22 350kkm co sprawdzić żeby się nie przejechać, a raczej żeby jeżdzić długo

- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 6293
- Rejestracja: 11/04/15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: E46 M54B22 350kkm co sprawdzić żeby się nie przejechać, a raczej żeby jeżdzić długo
organoleptycznie przy zakupie i tak za wiele nie da sie sprawdzic, no chyba ze bedziesz auto trzepal w warsztacie caly dzien
jezeli chcesz dlugo jezdzic to ja bym sugerowal przede wszystkim skupic sie na stanie budy, czy progi jeszcze są, czy podloga nie przezarta rdzą (obstawiam, ze bedą przerdzewiale dziury w miejscach odplywów, ale dosc latwe do naprawienia), w jakim stanie przewody hamulcowe z tylu, stan wnetrza wiadomo, tak samo czy wszystkie plastiki pod maską nie połamane
inne jakies drobnostki sobie sam ogarniesz jak bedzie trzeba
ze stricte silnikowych rzeczy, to dla beki mozna zapytac sprzedawcy ile bierze oleju - pewnie powie ze nie bierze xD
ale jak bedzie cos w okolicach 300-700 ml/1000km to (niestety) normalne, jak powie ze dolewa wiecej niz benzyny to raczej odpusc,
chyba ze reszta auta w stanie naprawde idealnym, to mozna brac i robic remont (koszt 10k+)
fajnie by bylo zrobic test kompresji, ale szczerze watpie zeby ktos to robil przy zakupie, tak na podwórku to mozesz sprawdzic
czy odpala normalnie z zimnego i czy chodzi równo, tzn, nie wypada zapłon na jałowych i nie trzesie budą jak ruski traktor, bo to moze oznaczac
pierscienie juz nie tyle zuzyte co popekane, wiec silnik na dzien dobry do remontu
i tak samo na jałowych czy nie klepie jakas panewka, nie az tak czeste ale nigdy nie wiadomo co to auto przezylo
warto tez zapytac czy nic nie kombinowane z sondami itd., tzn. czy nie poodpinane sondy, zmieniony soft na kompie itd.
zeby sie potem nie bujac z pomodzonym dziadostswem, czasem 'mechanicy' potrafia tak poczarowac bo sie 'check' swieci, zamiast wymienic dziurawą
gume dolotu za 50zl, w zasadzie to, ze bedzie tam lewe powietrze to mozna z góry zakładać, pytanie jak duże xD wiec po zakupie test dymem i powymieniac co trzeba
tak samo pod spodem, jak bedziesz na stacji diagnostycznej to wejdz pod auto i patrz
na 99% silnik bedzie zarzygany od przodu (uszczelka podstawy filtra,uszczelniacz wału z przodu, uszczelka miski)
oraz z tylu (uszczelniacz tylny wału) no i pewnie ze szkrzyni tez bedzie leciec (uszczelniacz wału na skrzyni i uszczelniacz wybieraka)
tu znowu - niestety- normalna rzecz po tylu latach - z drugiej strony jak jakims cudem silnik bedzie suchy (


dla tych silników 350tys. nic nie znaczy

- Err
- Bywalec forum
- Posty: 78
- Rejestracja: 26/08/16, 15:03
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Moje miasto
- Kontakt:
Re: E46 M54B22 350kkm co sprawdzić żeby się nie przejechać, a raczej żeby jeżdzić długo

-
- Bywalec forum
- Posty: 498
- Rejestracja: 10/03/16, 0:03
- BMW: e46 330i touring
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Gadu-Gadu: 263688
- Kontakt:
Re: E46 M54B22 350kkm co sprawdzić żeby się nie przejechać, a raczej żeby jeżdzić długo
Podzielam opinię Scghosta - po pierwsze stan blacharki, potem mechanika.
W swojej mam już 316tys km i jeździ lepiej niż jak ją kupiłem z nalotem 238 tys km.
Ale ile w nią włożyłem by nigdy nie jechała na lawecie to nawet nie chce liczyć - ale wart było, auto jest bardzo przyjemne.
Ile chcesz wydać na auto i le masz odłożone na serwis startowy?
Masz zaufanego mechanika/sam jesteś w stanie coś przy aucie porobić?
Ja bym sprawdzał wg nast klucza:
po pierwsze blacharka - korozja na progach, błotnikach i podłodze (tu też czy były jakieś przygody)
potem stan napędu - od dolotu przez silnik, skrzynię wał po dyfer - odpalanie na zimnym, praca podczas jazdy, ewentualne puki stuki i hałasy z napędu podczas jazdy,
Stan ogólny - jeśli jest druciarstwo to źle wróży - trytytka zdarzyć się może ale nie jakieś dziwne naprawy na drut czy wkręty bo to może oznaczać problemy i im dalej tym gorzej...
Co do poboru oleju - m54 biorą, te które miały szczęście do właścicieli zmieniających olej co max 15 tys od nowości mogą nawet i nie brać, moja na 1000 km przy poprzedniej wymianie wzięła niecałe 150 ml, przy obecnej znacznie mniej wychodzi a mam już 8 tys nalatane od wymiany (olej zmieniam co 10 tys km).
To są już stare auta i trzeba jednak ostrożnie podchodzić do ich zakupu.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 11/12/20, 21:45
- BMW: jest poszukiwane
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Pabianice
- Kontakt:
Re: E46 M54B22 350kkm co sprawdzić żeby się nie przejechać, a raczej żeby jeżdzić długo
Na auto planuje wydać około 10 tysięcy (ten egzemplarz lekko przekracza budżet), a na start wiadomo jak najmniej, najlepiej do 2 tysięcy, ale jeśli będzie trzeba to maks 5. (Liczę ze wszystkim, olej, filtry, naprawa kilku drobnych mankamentów itd) Aha byłbym zapomniał napisać o machaniku


- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 7985
- Rejestracja: 06/09/17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
- Kontakt:
Re: E46 M54B22 350kkm co sprawdzić żeby się nie przejechać, a raczej żeby jeżdzić długo
Kupię do e46:
- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)
328ia mańka i żony

-
- Bywalec forum
- Posty: 50
- Rejestracja: 09/04/18, 16:50
- BMW: 323i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: E46 M54B22 350kkm co sprawdzić żeby się nie przejechać, a raczej żeby jeżdzić długo
Kontrola trakcji działa z ABS więc jak któryś czujnik jest niesprawny / zasyfiony, to automatycznie ją wyłącza.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
-
Jak podłączyć skrzynie aktywna żeby to było jak powinno.
autor: mariusz1987to » 01/08/14, 20:48 » w Car Audio, Nawigacja, CB Radio - 9 Odpowiedzi
- 4142 Odsłony
-
Ostatni post autor: mariusz1987to
22/09/14, 21:37
-
-
- 21 Odpowiedzi
- 3274 Odsłony
-
Ostatni post autor: Ryano
28/03/11, 10:57
-
- 23 Odpowiedzi
- 1707 Odsłony
-
Ostatni post autor: kosteg
30/06/20, 10:37
-
- 23 Odpowiedzi
- 4047 Odsłony
-
Ostatni post autor: Ryano
31/03/11, 22:30
-
- 9 Odpowiedzi
- 6333 Odsłony
-
Ostatni post autor: adamusiek
23/11/16, 21:10
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości