E46 M54 Compact Brak mocy na benzynie. Dziwne stuki w okolicy Vanosa
- FreeKO
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 sty 20, 15:57
- BMW: E46 325ti
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Płeć:
Witam wszystkich!
Posiadam e46 w kompocie z silnikiem M54.
Problem polega na tym, że samochód na benzynie bardzo słabo chodzi, do 2-3,5 tys obrotów gaz w podłogę, a nie chce nic iść (raz na jakiś czas mu się "odwidzi" i przyspiesza ładnie). Potrafi czasami falować na wolnych i "skakać" podczas ruszania np. w korku. Na pewno grzechocze DISA, ale bardzo wątpię żeby to było to. W okolicach Vanosa słychać takie "stukanie" które nie jest regularne.
Wszystko to wygląda jakby silnik nie miał swojej fabrycznej mocy
Co zrobiłem:
Zregenerowany VANOS
Wymienione świece
Po odpięciu przepływki nadal to samo.
Disa również nic nie zmienia
Kupiłem go z dziabniętym komputerem przez poprzedniego właściciela (Bez żadnych pops&bangs. Nie ma katów, więc są wyłączone sondy. Przesunięta odcinka. Jednak nie wiem jak z mapą.
Mam założony nowy gaz, który jest dobrze wystrojony i po podpięciu przepływki baaardzo rzadko potrafi się przydusić do tych 2-3 tysięcy. (Po odpięciu chodzi jak ta lala)
Link do filmiku ze stukaniem:
https://youtube.com/shorts/5wKVEBO97IE?feature=share
Z góry dzięki za odpowiedź!
Pozdrawiam
Posiadam e46 w kompocie z silnikiem M54.
Problem polega na tym, że samochód na benzynie bardzo słabo chodzi, do 2-3,5 tys obrotów gaz w podłogę, a nie chce nic iść (raz na jakiś czas mu się "odwidzi" i przyspiesza ładnie). Potrafi czasami falować na wolnych i "skakać" podczas ruszania np. w korku. Na pewno grzechocze DISA, ale bardzo wątpię żeby to było to. W okolicach Vanosa słychać takie "stukanie" które nie jest regularne.
Wszystko to wygląda jakby silnik nie miał swojej fabrycznej mocy
Co zrobiłem:
Zregenerowany VANOS
Wymienione świece
Po odpięciu przepływki nadal to samo.
Disa również nic nie zmienia
Kupiłem go z dziabniętym komputerem przez poprzedniego właściciela (Bez żadnych pops&bangs. Nie ma katów, więc są wyłączone sondy. Przesunięta odcinka. Jednak nie wiem jak z mapą.
Mam założony nowy gaz, który jest dobrze wystrojony i po podpięciu przepływki baaardzo rzadko potrafi się przydusić do tych 2-3 tysięcy. (Po odpięciu chodzi jak ta lala)
Link do filmiku ze stukaniem:
https://youtube.com/shorts/5wKVEBO97IE?feature=share
Z góry dzięki za odpowiedź!
Pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 155
- Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
- BMW: e46
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: opolskie
- Miasto:
Hmm, jeździsz bez przepływami czy jak bo nie rozumiem?
Na benzynie chodzi źle na gazie ok?
Przed regeneracja vanosa też stukał? Mi to bardziej zawory przypomina ale mówisz że nie regularnie. Jakieś błędy w inpie? Korekty sprawdź ile %
Dolot pewnie dziurawych razem z odma.
Najlepiej podłącz inpe i sprawdź jakie korekty to będzie wiadomo.
Na benzynie chodzi źle na gazie ok?
Przed regeneracja vanosa też stukał? Mi to bardziej zawory przypomina ale mówisz że nie regularnie. Jakieś błędy w inpie? Korekty sprawdź ile %
Dolot pewnie dziurawych razem z odma.
Najlepiej podłącz inpe i sprawdź jakie korekty to będzie wiadomo.
- FreeKO
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 sty 20, 15:57
- BMW: E46 325ti
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Płeć:
Jeżdżę z wpiętą, ale sprawdzałem czy to może być w tym problem i odpiąłem na chwile. Nadal jest to samo.maczupikczu pisze: ↑26 kwie 22, 6:50 Hmm, jeździsz bez przepływami czy jak bo nie rozumiem?
Na benzynie chodzi źle na gazie ok?
Przed regeneracja vanosa też stukał? Mi to bardziej zawory przypomina ale mówisz że nie regularnie. Jakieś błędy w inpie? Korekty sprawdź ile %
Dolot pewnie dziurawych razem z odma.
Najlepiej podłącz inpe i sprawdź jakie korekty to będzie wiadomo.
Tak, na benzynie się dusi, na gazie zbiera normalnie, bez żadnych falowań, "kangurów", dławień itd.
Przed regeneracją również stukał.
Niestety nie mam możliwości podłączenia kompa :/
Odma również była wymieniana.
Jedyne co mogłem zrobić do podłączyć OBD - P0414, P0102.
Nie no wystrojony był jeszcze u poprzedniego właściciela Gdyby nie on, to tak naprawdę samochód byłby nie do jazdy.
Dodam jeszcze, że na zimnym silniku, jak jeszcze gaz się nie załącza, to tego dlawienia aż tak nie ma.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10337
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Błędy: pompa powietrza wtórnego i przepływomierz. Jakiej firmy jest przepływomierz? Bez kogoś kto ogrania diagnostykę bmw daleko nie zajedziesz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- FreeKO
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 sty 20, 15:57
- BMW: E46 325ti
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Płeć:
maniek21112 pisze: ↑26 kwie 22, 20:27 Błędy: pompa powietrza wtórnego i przepływomierz. Jakiej firmy jest przepływomierz? Bez kogoś kto ogrania diagnostykę bmw daleko nie zajedziesz.
Przepływomierz jest siemensa.
Co do komputera, to dopiero pewnie w następnym tygodniu będę mógł podpiąć.
Zauważyłem dzisiaj, ze pod odpieciu przepływki „strzela z wydechu” jakby wypadał zapłon, a po podpięciu „strzelanie” ustaje. Napewno na biegu jałowym schodzi trochę za nisko z obrotami ( blizej 500) (z wpiętym przepływomierzem)
W czwartek sprawdzę cała szczelność dolotu.
Podsyłam jeszcze jeden filmik, bardziej wyraźniejszy
Te stukanie slychać bardziej jak już jest rozgrzany
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
obawiam sie, ze to moze byc jeden z tych przypadków gdzie jest grubo pomodzony komputer
tzw. naprawa przez wykodowanie... nie umiemy naprawic silnika? to cyk, wykodować sondy, ukryć błedy, korekty na sztywno do zera
wszystko "działa" a nastepny wlasciciel niech sie martwi
tzw. naprawa przez wykodowanie... nie umiemy naprawic silnika? to cyk, wykodować sondy, ukryć błedy, korekty na sztywno do zera
wszystko "działa" a nastepny wlasciciel niech sie martwi
- FreeKO
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 sty 20, 15:57
- BMW: E46 325ti
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Płeć:
Tez biore to pod uwagę.scghost pisze: ↑27 kwie 22, 9:06 obawiam sie, ze to moze byc jeden z tych przypadków gdzie jest grubo pomodzony komputer
tzw. naprawa przez wykodowanie... nie umiemy naprawic silnika? to cyk, wykodować sondy, ukryć błedy, korekty na sztywno do zera
wszystko "działa" a nastepny wlasciciel niech sie martwi
Ja jestem z tych osób, które wola mieć fabrykę i ja utrzymywać w dobrym stanie, niż „popcorn” i inne widzimisie. Wlasnie poprzedni właściciel nie wiedział dokładnie co tam było modzone, poza tymi sondami bo katów nie ma.
- FreeKO
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 23 sty 20, 15:57
- BMW: E46 325ti
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Płeć:
Odświeżam temat.
Dzisiaj podpiąłem kompa pod INPE.
Korekty raz były w normie, raz doszły do 9 (po odpaleniu samochodu). Przeważnie są tak jak na zdj.
Na pewno grzechocze DISA
Błędy po pierwszym podłączeniu, przed wykasowaniem (Był rozbierany VANOS, odpinana przepływka i DISA):
151 Lambdasondenspannung Vot-KAT-Sonde 2
103 Regelvanos mechanism Einlass
62 Sekundaerluftventill
Błędy po wykasowaniu:
91 TEG_UP_2
93 TEG_DOWN_2
8 LUFTMASSENMESSER
3 ZUENDKREIS ZK2 / GURTSTRAMMER BEIFAHRER
112 SITS-BELEGUNGS-ERKENNUNG
Zdjęcia w zał.
Dzisiaj podpiąłem kompa pod INPE.
Korekty raz były w normie, raz doszły do 9 (po odpaleniu samochodu). Przeważnie są tak jak na zdj.
Na pewno grzechocze DISA
Błędy po pierwszym podłączeniu, przed wykasowaniem (Był rozbierany VANOS, odpinana przepływka i DISA):
151 Lambdasondenspannung Vot-KAT-Sonde 2
103 Regelvanos mechanism Einlass
62 Sekundaerluftventill
Błędy po wykasowaniu:
91 TEG_UP_2
93 TEG_DOWN_2
8 LUFTMASSENMESSER
3 ZUENDKREIS ZK2 / GURTSTRAMMER BEIFAHRER
112 SITS-BELEGUNGS-ERKENNUNG
Zdjęcia w zał.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10337
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Pokaż masę powietrza na wolnych obrotach po pełnym rozgrzaniu (96-97 stopni) oraz nagraj (programem) pracę sond, wolne obroty 30 sekund, dodaj gazu i znowu 30 sekund na wolnych obrotach. Z tego co widać prawdopodobnie masz lewe powietrze.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 15 Odpowiedzi
- 5004 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcepan
-
- 3 Odpowiedzi
- 3033 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 8 Odpowiedzi
- 3502 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: D3jw
-
- 5 Odpowiedzi
- 1666 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 2 Odpowiedzi
- 1242 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: roque
-
- 1 Odpowiedzi
- 1767 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 0 Odpowiedzi
- 1556 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: rafal178
-
- 6 Odpowiedzi
- 1801 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WolfGanGSuchodolski
-
- 3 Odpowiedzi
- 613 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Grzesiek_321